nic
Forumsvar skapade
-

på vidda en knapp hetskörning senare -
jag kanske var lite snabb, ryggskena är en billig försäkring mot otur.
nic
-
Du behöver inget speciellt skydd. Snö är gött att ramla i. Men om du absolut vill ha skydd så köp en enkel sittsele och köp såna skydd du hittar i skidaffärer för rygg å armbågar. Finns i Geilo sportaffärer tex. (Antar att skydden blir extremt obekväma i midjesele)
Om du inte kitat innan å använder snowboard så kanske du hamnar en del på käna så ett par knäskydd kan vara en investering.Grattis till praktiken – Geilo är bästa stället och man får bra inspiration av riktigt duktiga snökitare.
nic
-
Jag har en komplett naishbom med 27m oanvända linor på som jag inte behöver.
nic
-
Ren snökite på vintern (Ozone Frenzy05) och sommarkite på sommarn (vilken modern tubkite som helst) är melodin…
Skulle vara kul iofs om Ozone gjorde en variant med slutna celler bara för att…
nic
-
Gillar outlinen i svart för det blir en tydlig kite mot himlen. Tacksamt på foto antagligen.
Resten är tycke och smak men EH verkar vara väl garderade med 6 combos.nic
-
Svar till:
Var kör man bäst någonstans? Norge eller Sverige?
[/ QUOTE ]
Beror på vad du bor och hur duktig du är men än så länge har jag inte hört om något ställe som slår Norge för oss som bor söder om mitten.
Det du vill ha är lössnö (=någorlunda högt över havet ger bättre snö oftare), backigt blandat med kullar och naturliga frysta vågor, vind som är jämn, sjysta raviner att hoppa utför eller över, skyddade alternativspottar i närheten när det blåser mycket.
Håller du på att lära dig räcker det ett bra tag med en frusen sjö/plattmark med jämn vind och ca 10 cm snö på för att ha riktigt kul.
nic
-
Löjlig vidarelänkning gör länken under skum.
Ta ”save as…” på denna länken istället:
http://www.flyozone.com/video/frenzy05.mpgnic
-
Började med 7 och slutade med 16. Roligast hade nog Jonas i början och Falle på rena vågbrädor.
nic
-
Yo! Spritpenna. Det är väl mantlade linor va? Manteln är inte så noga med att du inte kan köra den snabbt mellan två feta spritpennor. Kärnan är det du vill va rädd om. Höljet är till för att skydda mot UV-ljus mest (å visst mekaniskt slitage).
Fast jag vet inte hur bra spritpenna är mot kärnan så ett par gamla halvtorra pennor kanske är bättre än splajdans nya.
nic
-
Svar till:
fan ni är ju inte riktigt kloka ut o kita mitt i vintern i frånlandsvind
[/ QUOTE ]
nil vind, frånlandsström däremot…
Fast sideshore, som det var tidigare, är tillräckligt farligt i 5-gradigt vatten.Väldigt glada att vi ringde sjöräddningen _innan_ vi tog oss ut även om inte situationen såg så svår ut då. Det visade sig att det var näst intill omöjligt att ro sig in å roddbåten var verkligen i minsta laget för tre pers i 1-meters dyningar.
Pyro är naturligvis ingenting utan varmt under. Tror inte jag hade föredragit tjock våtdräkt framför underställ och fleece. Vattnet i roddbåten påminde mina våtdräktskodda fötter om var jag inte ville ha dem.
Nu blir det nog snökiting ett tag framöver … eller i nån lagun med pålandvind

nic
-
Hehe, nu har ni byggt upp förväntningarna lagom på er fotosession från norge…

nic
-
Nybörjarfelet är att man halar in för mkt av den 5e linan. Man måste släppa så fort kiten vänt sig lite på rygg så att styrlinorna får grepp och sedan på normalt sätt styra ut kiten åt sidan.
Fast det bästa med de nya 5elinansystemen är inte restart eller spinningleash utan just enkelheten och känslan som blir när y-kopplingen sitter högre upp.
Ser ut som om det kommer lågbudget varianter (inga royalties till North) av 5e lina på olika märken till sommaren där Y-kopplingen inte sitter högre upp. Dessa kommer att suga, iaf lika mkt som tidiga varianter med 5e lina.
nic
-
jag har supit bot bilen. Måste hämta den först
nic