Forumsvar skapade

Sida 137 av 149
  • nic

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 11:12 som svar på: Gottskär? Åsa?

Hmm, jag är ju ingen licensförespråkare egentligen men jag har varit med om samma sak i andra äventyrssporter. Ett av mina favvo ställen stängs av för att någon me nollkoll gör bort sig.

Ett annat alternativ som är trevligare är att starta en klubb som ansvarar för att information finns om vad som är ”tillåtet” där vår erfarenhet för att undvika sånna situationer sätter reglerna.

Eller är det bara jag som blivit tråkigt vuxen med ett alldeles för långt perspektiv framåt 😐
    …för säkerhet skull ska jag genast återgå till att sköta mitt eget kitande 😛

nic – sagt å gjort

• nic

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 09:21 som svar på: Gottskär? Åsa?

Det är ju bara en tidfråga innan någon förstör för alla andra genom att göra bort sig totalt. Jag är snart för licens, om det hjälper… 🙁

nic

• nic

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 20:05 som svar på: Gottskär? Åsa?

Du menar Draget i Gottskär. Funkar kanon. NE-SO.
    ÅSA S-V

nic

• nic

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 07:37 som svar på: störigt..

Anna har rätt. Ta bort de gamla säljes. Extremt förvirrande Man behöver inte har något arkiv för gamla säljes annonser. De som ville sälja lägger nog in igen om det inte är sålt.

Tycker jag i alla fall,
    nic

• nic

Medlem
    10 oktober, 2004 vid 08:54 som svar på: Hangtime! Olycka lita aldrig på vinden! Film.

Killen är iskall. Dras upp urkrokad och bestämmer sig för (och lyckas) att kroka i sig igen innan han dras upp vidare. Han håller även kollen på att hålla kiten mot vinden vilket många noobie skärmflygare ”glömmer” första flygen och många fallskärmshoppare aldrig lär sig.

Fast som skärmflygare fattar jag inte varför det hela vinklas som hangtime rekord. Att få hangtime genom termik är alldeles för lätt och livsfarligt med kite. Det är bara på marken å en linläng upp som vind är horisontell. Mörka moln är mumma om man vill upp…

nic

• nic

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:08 som svar på: Kiteområden i Skanör/Falsterbo (karta)

Du ladda upp fel karta. Det där är den superhemliga secret-spot-kartan

nic tongue.gif

• nic

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 08:03 som svar på: Sekvens

…eller här

http://www.stancepacific.com/

…eller här…

http://www.kiteboarding-attitude.com/

Hälsnignar,
    nic

• nic

Medlem
    30 september, 2004 vid 23:09 som svar på: Att göra bra film!
  • nic

Medlem
    24 september, 2004 vid 13:26 som svar på: GBG – Varberg lördag morgon?

Jag ska ner, har inte full koll på tidtabellen ännu.

nic

• nic

Medlem
    20 september, 2004 vid 07:47 som svar på: ABS+Epoxi=?

när du har divinycellen hel å fyrkantig tar du överhandsfräsen och gör outlinen (bara så djup och bred som din abs är, alltså inte genom cellkärnan) på brädan innan du skär till cellmaterialet.

Då är det lätt att böja absen perfekt å lägga dit den i ”rännan” med epoxy. Sedan när det torkat är det nemas problemas att skära outlinen å slipa brädan fin innan laminering.

nic

• nic

Medlem
    16 september, 2004 vid 21:10 som svar på: Dekaler och stuff

Svar till:

va e vitsen med att ha logos på bilen om man inte dealar med märket eller har spons?

[/ QUOTE ]

Även tjuvar vill ha varudeklaration på förpackningen grin.gif

nic

• nic

Medlem
    16 september, 2004 vid 07:22 som svar på: nån mer som har fått det här?

Snarare _gammal_ sida som fortfarande ligger och pyr. SSFF har hand om ruljansen nu. Lagligt (reglerat) till skillnad från då.

nic (…som byggde och flög egen motor på 90-talet)

• nic

Medlem
    10 september, 2004 vid 13:26 som svar på: Någon som har en sån här?

Jag har nya såna (från Ozone) för 375 kronor.
    Skickar en sån mot postförskott om du vill.

nic

• nic

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:22 som svar på: Lagning av mindre hål/revor

Slikonlagning gäller nog inte alla typer av duk. De tyger som måste lagas med silikon är för att vanlig ripstop-tejp inte fäster då duken är behandlad med något som ger den ett fett ytskick. (silikon?)

Fördelen med den duken är att den tål sol bättre. Nackdel kan vara att den väger lite mer.

nic

• nic

Medlem
    7 september, 2004 vid 14:04 som svar på: Kites och sol????

Efter redan 100 timmar i solen märker du skillnad i prestanda på en skärm. Vi som flyger skärm ser en skärm som gått 300 timmar i solen som kasserbar. Även om det går att fortsätta flyga på den så har den inte samma karaktär.

Kitars egenskaper påverkas säkert något mindre men då kan man tänka att det är uppvindförmågan och höjd i hoppen som drabbas först.

Man kan testa själv hur mycket man har drabbats genom att sätta munnen mot tyget och blåsa igenom en ny kite och sedan jämföra på en gammal. Det finns speciella instrument för det där men om det skiljer 300 timmar i solen lär det märkas även med mun-mot-kite metoden.

Om det är någon i gbg-området som vill veta exakt porositeten i sin kite kan jag ordna detta.

nic

Sida 137 av 149
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications