Forumsvar skapade

Sida 138 av 149
  • nic

Medlem
    3 september, 2004 vid 07:54 som svar på: kite this weekend?!

Det var länge sedan det såg så dött ut på windguru i GBG-regionen. Blir nog till å samla pluspoäng till blåsigare dagar.

nic

• nic

Medlem
    2 september, 2004 vid 15:09 som svar på: foilkite/stuntkite

Vill du ha en billig kite fast med höga aerodynamiska krav ska du ha en Ozone Samurai. Finns från 2-7kvm. Den skjuter inte över och är stabil. Bra me drag. Jag kan knappt hålla mig till snön faller.

Ska du hoppa och/eller flyga från/upp på/nerför berg så är det Frenzy du är ute efter. Full kontroll på hopp, drag som tar dig till orörd snö… vinnaren i de flesta deltävlingarna på snötouren. Omtalat effektiv depower.

Ozone började med att göra flygskärmar och de lägger inte ner mindre energi på kvaliten på kitarna direkt.

Mer på http://ozone.kitesurf.nu

Eller ring mig på 0734486486 för att beställa.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 21:20 som svar på: rågelund idag?

Är inte det samma som att binda fast den löst me ett snöre? Hm, nästan noll kronor… fast då gäller det att man har ett releasesystem på chickenloopen och att man inte är ett un-hook-fan. Eller har jag missuppfattat det?

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 16:49 som svar på: rågelund idag?

Ozone tillverkar en som verkar bra faktiskt. Fick precis hem ett ex. Det röda handtaget är ett ”Oh-shit-handle”, dvs nödrelease. 320 kronor.

Beställ genom mig (0734 486486) eller Ozone återförsäljare.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 16:30 som svar på: Askim i dag?

Ok tack. För vissa vindar måste den stå i lä. Ska ta en kik om jag ser den.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 15:02 som svar på: Askim i dag?

Nej, jag backar. Vinden vrider sig som en orm och regnet öser. Jag samlar mig tills imorgon istället.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:11 som svar på: Askim i dag?

Jag hör av mig vid 5-tiden. Gött med en liten efter-jobbet-surf kanske.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 12:41 som svar på: Askim i dag?

kollar på http://www.dmi.dk för att se vad det blir för vind under dagen. Brukar stämma bra. Reab är en konstig mätare ibland men man får en hint (http://www.radar4u.com/REAB_weather/REAB_groto/REAB_groto.html) å nu pekar den på vind fr SW 9m/s. Enligt dmi ska det öka under kvällen.

nic

• nic

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 07:37 som svar på: Askim i dag?

Hm, inte omöjligt. Enligt dmi så kan det bli snäppet för västligt efter jobbet fast i och med de senaste gångerna så har vi nog höjt ribban för hur byigt vi tål.

Kan nog vara perfa för en långlunch iofs smile.gif

nic

• nic

Medlem
    22 augusti, 2004 vid 07:17 som svar på: max vind?

ja. Som nybörjare bör du ligga i undre delen av registret på din kite vilket borde vara typ 9-10 m/s. Beror oxå på hur mkt nybörjare du e iofs.

nic

• nic

Medlem
    21 augusti, 2004 vid 18:40 som svar på: FET landning, FILM

Har kitat där, kan bli riktigt byigt.

nic

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 22:32 som svar på: ss05 testade idag.

Zzzz

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 22:03 som svar på: Askim idag

Riktigt gött, synd för alla som var där igår att de missade dagens åk i Askim. Men va fan, andra kanske har ett liv å e ute å super på en fredagkväll wink.gif

nic

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 21:53 som svar på: Vem säljer stuntkites (trainers)?

Du har bara aldrig lekt me kites på vintern. Fast jag håller med om att det finns mycket skit på marknaden under 3kvm, ibland prissatt därefter … ibland inte.

nic

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 13:27 som svar på: rågelund, bra för nybörjare?

…glömde att slidern bara finns på rågge wink.gif

Sida 138 av 149
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications