Forumsvar skapade

Sida 142 av 149
  • nic

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 23:05 som svar på: Gbg -> Lidköping för kite på Vänern

2 timmar lagstadgad fart enligt route 66. Fast sedan träder Einsteins relativitetsteori in och paradoxen inträffar att ju mer motvind du får desto fortare går det oavsett bil.

nic

• nic

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:36 som svar på: Gbg -> Lidköping för kite på Vänern

Långrunt, söttvatten, bra riggningsyta. Jag har inte varit där men har hört från locals att det är kanon och att det kommer att vara bra med vind imorgon. 7-10ms. Kommer förmodligen regna så det blir hardcore…

Foreca är tydligen pålitlig för området. Vet inte om detta är bästa länken men det ligger i närheten http://www.foreca.com/swe/vader/main.php?c=swe&spot=Karlstad

ca 2 timmars resväg i V50 T5.

nic

PS: Framförallt inga rödmagneter som hoppar upp å biter en i röva tongue.gif

• nic

Medlem
    28 juli, 2004 vid 16:33 som svar på: Smart sätt att packa kites!

Jag har kört kitepumpen på andra grejor som jag packat (kuddar etc) och det fungerar det med fast damsugaren är lättare.

nic

• nic

Medlem
    24 juli, 2004 vid 23:47 som svar på: You filmmakers wanna bee’s,testat kiteperspektivet

fränt, faktiskt. Snyggt när filmkiten duckar för andre killen som kommer flygandes…

nic

• nic

Medlem
    22 juli, 2004 vid 22:18 som svar på: Onsala idag – vilka var där ? Filmen e klar !

Jag var där på kvällen till klockan 8. Perfekt vind, bästa surf för mig i år, visserligen regnade det (man har sänkt sina minimikrav) och jag var rätt själv oxå men vinden varierade bara mellan bra och fan-fucking-tastic. Tar tillbaka allt jag sagt om ostvindar…

nic

• nic

Medlem
    21 juli, 2004 vid 18:31 som svar på: Brädlayouts

Epoxy smälter nog inte klistermärken men däremot så kanske inte vidhäftningen blir tillräckligt bra. Skriv ut på en bläckstråleskrivare istället. Använd rispapper. Det blir genomskinligt när man målar på epoxy. Man kan lägga det _på_ epoxy eller under glasfiberväven. Allt efter smak…

nic

• nic

Medlem
    18 juli, 2004 vid 23:03 som svar på: Rågelund imorgon måndag ?

Tror inte det kommer hända något kul imorron bitti i rågerlund, iaf inte om man får tro dmi (http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/sejlervejr-2.htm)
    …å även om det händer något så lär det vara NW

nic

• nic

Medlem
    11 juli, 2004 vid 00:00 som svar på: Windguru? experimental forcast?

Olika sätt att räkna på sannoliken för väder. DMI och SMHI använder tex olika och det vet ju vi på västkusten å ner att DMI generellt räknar mer rätt. De heter olika saker me, och på Windguru står vilken modell uträkningen använder, tex GFS eller den som kallas experimentel, MM5.

nic

• nic

Medlem
    9 juli, 2004 vid 13:46 som svar på: Hjälp!!

ca 16 kvm kite och 130 cm bräda.
    Du är van vid wakeboard så gå på direkt på 130.
    Även om du inte är van tar 2 sessons innan det känns som gjutet.

16kvm kite står för kanske 80% av kitingen i sverige.
    12kvm 20%
    8 kvm 5%

Då får du 105% kiting vilket är skiitbra 🙂
    Börja köpa de(n) stora mao.

nic

• nic

Medlem
    9 juli, 2004 vid 09:58 som svar på: Best Acquires EH Kiteboarding

Hörde lite rykten när jag besökte kontoret på kiteworld mag igår …

Mannen bakom Best är en av USAs 20 rikaste. I så fall lär de inte ha några omedelbara hinder framför sig :-9

..ett annat kuriosarykte är att Richard Branson kitesurfar och då gärna på sin ö Virgin Island… …den ön är nog bara för riktiga brats 🙂
    (har inget med EH lr Best att göra men med rykten i allmänhet…)

nic

• nic

Medlem
    8 juli, 2004 vid 09:37 som svar på: Kite runt Cannes och Nice???

Japp, stränderna runt Cannes/Nice lär vara kökande runt juli. Du får vara glad om du hittar ner till vattnet.
    Nära Marseille åt Nice hållet finns ett ställe (som jag inte provat) sök på nätet så hittar du nog bilder. Jag har sökt på det förr.

Även de Italienska kusterna lär vara mindre knökade.

nic

• nic

Medlem
    5 juli, 2004 vid 07:54 som svar på: Någon med förslag på lång utlandsvistelse?

Venezuela, norra brazilien eller hela västindien är bra under vintern såvitt jag fattat…

nic

• nic

Medlem
    5 juli, 2004 vid 00:34 som svar på: lite film från helgen i dk

Mer film. En liten snutt från King of the Island i Klitmöller förra helgen… nu i modernt mpeg 🙂

http://www.kitesurf.nu/images/imagelib/wave/dk2004koi.mpg

nic

• nic

Medlem
    4 juli, 2004 vid 09:35 som svar på: Fler tips på trainers – kom igen!

samurai1.jpg
    Ozone har nyligen släppt en ”övningskite”/”enklare prisvärd kite” som heter Samurai.
    http://www.flyozone.com/ozkites/samurai1.htm

”excellent review in Power Kite mag in the UK, and a flawless test result in Kite & Friends mag in Germany.”

Jag har kört alla tidigare kitar och kan bara säga att Ozone lägger ner mycket jobb på att göra riktigt bra saker och skillnaden märks.

Riktpriser i Euro (siffran storlek i kvm)
    Samurai 2 – 314,90
    Samurai 3 – 397,08
    Samurai 4 – 470,92
    Samurai 5 – 510,85
    Samurai 6 – 547,71
    Samurai 7 –
    (Priserna gäller Samurai med bom. Lite billigare om man vill ha handtag.)
    Kontakta mig för beställning.

nic

• nic

Medlem
    2 juli, 2004 vid 23:01 som svar på: Plåta OK?

Hade inte Mathieu problem därför att han avslöja nån ”secret-spot” av misstag typ. Nä, det är bara smickrande att bli plåtad så plåta på bara tycker jag…

nic

Sida 142 av 149
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications