nlc
Forumsvar skapade
-
I brist på egen (bättre) hemsida så la jag upp resten av bilderna från gårdagens surf på PicasaWeb – http://picasaweb.google.com/gfjcgfyjucgfjfh/Surf_2007_11_07.
Feel free to comment. -
@Drakglenn 427277 wrote:
Japp, en jäkla skillnad när man seglar över den där gränsen, har hänt några gånger och det det känns som att segla över ett trappsteg:wink:
//Glenn
Rent konkret, hur känns det då? Är det lättare att poppa på kanten då det högre koncentrationen borde ge mer motstånd i vattnet? Om man sätter en misslyckad framåt, ska man då försöka landa i den del med högre eller lägre salthalt för att få en mjukare krasch? :tongue:
-
@surfmad 426473 wrote:
Nån som vet vilken gps man ska köpa?
Har råkat bläddra i Kjell&co katalogen och de har en handburen
GlobalSat GH601 Sport
http://www.kjell.com/
för 1000:-verkar finnas gpser i moderna sportur numera från tex Garmin.
men de kostar 3000+
Om de sitter som vanlig ur kanske det blir svårt att se under surfet?Skaffa en Locosys GT-11 aka Amaryllo Triptracker. För en grundlig genomgång om varför, kolla här
-
@Oregistrerad 426032 wrote:
Vad är en shortboard? Menar han en vanlig vindsurfingbräda som är under 250 cm? Jag förstår inte vad inlägget handlar om.
Typ, mina tidigare freeridebrädor har varit typ 250-270 cm och volym på över 115 liter. Sorry om ni blev lite skrämda, men det var första gången som det varit roligt att sticka ut å surfa fastän man inte hade en chans till planing.
-
@Jester 425665 wrote:
Dock tror jag inte att det är många gram extra det handlar om.
Du får tänka på momentet, Jester :wink:.
-
@Bicless 425393 wrote:
Jag tycker det funkar fint med min Ascan 5/4/3 att köra även när det är under riktigt kallt i luft och vatten. Kompletterar jag med underställ så fryser jag aldrig. Det vidriga är när man skall byta om i luften sen. Nån som har lösning på det dilemmat?
När jag kör med torris så byter jag inte om efter surfet utan täcker sätet med en handduk o kör hem med dräkten på. Lite udda känsla dock…
-
Skönt att se några lyckliga lufta sina 08-or redan i oktober 07 :cool2:
-
Så länge du fotar ”sport”, dvs motiv som kräver korta slutartider (runt en 500-dels sek eller snabbare) så ger inte IS någon större vinst tycker jag eftersom slutartiden ändå blir tillräckligt kort för att slippa skakningsoskärpa. Men det är ju aldrig fel med IS på längre brännvidder om man fotar sånt som är mer stillastående :wink:.
-
Otroligt sorgligt att läsa :frown:, låter som om du hade behövt en ”moaning chair” där i verkstan.
-
Haj Spray! Kul att höra av dig igen 🙂
Minsta segel på en 490-mast är väl ca 7.5-7.7 om det är hyffsat modernt. Lite mindre storlek om det är av äldre modell. Men för att seglet ska bli riktigt behändigt kanske du borde gå ner till en 6-6.5, lite beroende på hur stor du är. Visst kan man hålla även stora segel när det börjar blåsa lite mer, men är man inte slalom- eller speedseglare så vinner man rätt mycket manöverbarhet på att köra lite mindre storlekar, plana kommer du garanterat gör ändå.
Surfa på!
-
Provat med två stumpar trädgårdslang för bussningarna?
-
@Börje 423686 wrote:
Blir inte däcket jävligt halt utan halkskydd? Var går gränsen mellan bräda och båt egentligen? Jag måste säga att du förmodligen har den snyggaste brädan på konfen!
Nästan så man blir lite sugen på att dra fram lite granribbor å en modifierad kajakjigg för att bygga sig en egen ”serenity” eller ”grego”. De e ju så saaatans snyggt med lackat trä!
-
Snygg bräda, men jag tror att jag talar för fler när jag säger: ”mer nedhal för bövelen!” 😉
