nordgren
Forumsvar skapade
-
Jo jag såg den också, men det kan ju vara riktigt grymma segel, visst med absolut största säkerhet så är detta också rena junket men ändå.

Sen vet någon var Orbit är för märke?
Finns det inget tuggumimärke som heter så? Kanske är en schysst reklampråm?
-
Hahahaha! Ja fan det kanske vore något!

Glida fram längs stranden med en utomordentlig ”spana-på-brudar-plattform-med-platts-för-solstol-och-allt”.
-
Ja Gastraa seglet är från slutet av -80 talet, Sailworks från början av -90 talet.
Och som nämnts övan är det svårt att få tag i fenor till brädan, förmodligen inte helt lätt med mastfoten heller.Själv skulle jag nog säga 300-400 för brädan om det finns ett par hyggliga fenor med och minst en mastfot (sånt som pajar emellanåt) Och Gartraa seglet skulle jag nog inte köpa, möjligtvis vara villig att ta emot gratis (han slipper ju en tripp till soptippen) Och Sailvorksseglet kanske 200-300 för.
Men seriöst sattsa på att köpa något här på konfen istället, en bräda från 95 eller senare är en klar investering.
Jag misstänker att du är nybörjare? Kan du segla något? Om jag inte missminner mig så är det väll ändå hyfsat lite volym på elektro rocken?
Kunskapsnivå? Vikt? Budjet och så? -
Jo precis, jag mailade faktiskt och skällde på han som ska lura iväg ”strykbräda-brädan”, hur fan kan man ens inbilla sig att ha 1500:- för det hela?
Sorgligt, men blocket har nästan alltid skamliga överpriser på 70- 80 tals junk. Ja även en del nyare också…
-
Nej nej, helvete det är de senaste utskicken på -05orna!

Rider vågorna som en gud, och även motsvarande jumbojet vingar i hoppen! Bara att vinkla rätt så flyger du hur högt som hellst!
-
Men snällda det låter ju som en komplett idiot som säljer det och påstår att de faktiskt är från 99-00! Låt mig gissa anons från blocket? Dom brykar lägga ut riktiga överbetalningar där och ljuga om åldern…
Men visst får du den för en _billig_ pening så är det värt att köpa, går ju att köra på…
Jag är dock _helt_ säker på att den inte är nyare än -94, så 89-90 som dom andra säger låter väldigt troligt. -
Grymma!
-
Hehe vild gissning, alla de små ”legobitarna” som bilden byggts upp på att typ-2or eller? Hehe coolt!
-
Stackars segel vid kastfall, borde ju vara grymt lätt att paja seglen med dessa spetsar.
Dock så är den ju som sagt grymt hårdrock!
-
Np är väldigt dyra över lag, och masten på surf unique är en GUN mast, Gun har ett speciellt distrubutionssätt som gör att deras produkter blir väldigt billiga, affärerna köper direkt av fabriken, utan dyra mellanhänder så blir det klart billigare.
-
Hehe okej det är där de rackarns eldflamesen sitter!
-
Eldsflammor?
Är det inte denna du menar? -
Wiiie! nu funkade det.
Frippe_S: Vad är det för spelare? Funkar den bra annars?