nordgren
Forumsvar skapade
-
Och det var bra också! Fast det var för lite surf så klart….men det tycker man väll jämt.

Fast det andra var också riktigt schysst! Speciellt som man åkte aggressive inlines förut.
-
Fan det var bra! Shit vill till hawaii!
-
Det är nog inte så kallt i vattnet, här i Vänern är det 12 grader, är nog ungefär samma i sthlm, så än är det surf! =)
-
Personligen skulle jag säga att du gjort en bra deal, priset låter inte som att det skulle vara för högt.
Får hoppas att du får skoj med brädan! -
Men kom igen!!! Har man en sittsele så sitter kroken betydligt längre ner, har man samma bomhöjd så är det ju klart att man måste ha längre tampar med en sittsele!
-
Sen har det ju _väldigt_ mycket med hängsele att göra också, man har ju givetvis kortare tampar med midjesele än med en sittis.
-
Det är väll att man får en mer upprät rigg om man har längre linor, så då blir det lite med effektiv segelyta.
-
Hum, hum, mutter mutter…..ja möjligtvis, det kan väll ses som ett gränsfall då.
-
Svar till:
Tjena Knatte.
Ruggigt svårriggat, omständigtmm
-Nej! VÅLD
och systematik är allt som behövs.
Tidåtgång ca 2-3 min.
1.Försök trä masten så att de 2 nedersta camberna kommer i (om de inte är med på leken, så går det ändå se punkt4.
2. Sätt dit bommen, dra nedhallet FULLT (flax i det mesta av akterliket. dra ca 2-4cm uthal.
3. Ta av dig skorna och tryck i cambern med fötterna
, buken nedåt se upp för stenar och vassa föremål (verkar våldsamt, men jag har ännu ej lyckats knäcka något).
5. Släpp nedhal och uthal lite om det blåser minde än 15 meter.Efter att ha fittlat bort dyrbara surfminuter, har jag accepterat effektiviteten i detta förfarande. Tänk på att för mycket nedhal i detta segel sänker fart och höjdtagning om det ej blåser riktigt rejält.
[/ QUOTE ]
Hehe det finns ju ingen punkt 4.
-
Men snälla lär dig använda rätt rum.
SÄLJES är det ställe du ska lägga dessa inlägg i! -
Haha hur fungerar den?
Klockan piper som en galning under seglattsen?