Forumsvar skapade

Sida 111 av 125
  • nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 21:17 som svar på: Gödselstank i Apelviken?

Hehe är väll så. cool.gif

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 20:17 som svar på: Gödselstank i Apelviken?

Snacka om mindervärdes komplex! Måste alla göteborgare och dylika klaga på stockholm?
    Baksidan hit framsidan dit bla bla blaaaaaa.

Det är tamme fan Karlstad som är framsidan! wink.gif

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 18:41 som svar på: moreno sylt

Damn, dom är ju såå heta! Skulle jag inte ha något emot att festa lite med!!! tongue.gif

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 18:40 som svar på: Teknikfråga

Mina händer sitter numera _alltid_ som fastklistrade i bommen sen jag pajade mitt nya segel i ett kastfall, råkade ta imot mig på bomfönstret, slutade med att det var en reva över hela fönstret… så var det med det seglet.
    Sen överskotar jag alltid så att nosen inte ska dö.

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 11:58 som svar på: Gödselstank i Apelviken?

Jo det är helt klart sant, men just det som luktar är med all säkerhet tång.
    Men som du säger så är det nog mycket övergött där.

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 11:08 som svar på: Gödselstank i Apelviken?

Nej det luktar just ruttnande tång.

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 10:31 som svar på: Gödselstank i Apelviken?

Ja det är ruttnande tång.
    Kändes fint i norra delen av apelviken, det driver ju in tång över hela viken men dom skopar väll ihop det i högar på norra delen om jag inte såg fel under waveclassic.

• nordgren

Medlem
    25 september, 2003 vid 10:26 som svar på: hängselelinor

Ja det är precis att jag kan kroka i om jag inte har planing och är mer upprät om jag sträcker på mig.

• nordgren

Medlem
    24 september, 2003 vid 19:19 som svar på: hängselelinor

Precis som Lasse K sa så ska man kunna balansera riggen utan att just hålla i något.
    Ligger jag ute och kör så kan jag i princip släppa tagen och riggen ligger som den ska.
    Ett riktmärke att börja prova efter är att lägga fingrarna mot bomfästet och sedan ha tamparna där armbågen är på bomen. Men det beror ju på bomlängd armlängd wink.gif och så. På nya segel så finns det en markering där tryckcentrum är, där ska linorna sitta.
    Det hela är lite trixigt att få till optimalt så man får pilla lite fram och tillbaks. tongue.gif

• nordgren

Medlem
    24 september, 2003 vid 18:37 som svar på: hängselelinor

Skaffa kortare tampar!
    Jag har mina fästpunkter ca 3 fingerbredder ifrån varandra, fungerar super tycker jag, väldigt rörligt och fritt blir det.
    Så jag tycker helt klart att du ska skaffa nya kortare linor!

• nordgren

Medlem
    23 september, 2003 vid 23:56 som svar på: vad ska man prova som första trick?

Hoho det var ett fleskigt hopp! smile.gif

• nordgren

Medlem
    23 september, 2003 vid 23:37 som svar på: Klassiskt Torö

Ja men man kan inte jämföra sveriges vågor med mauis eller liknande. Det är väll stort för att vara här, sen som sagt så ser det oftast mycket mindre ut på fotografier…

• nordgren

Medlem
    23 september, 2003 vid 23:17 som svar på: Klassiskt Torö

Nåja nu är det ingen som sagt att det var masthögt. Endast att det enligt prognosen skulle kunna bli 3-4 merers swell, lite skillnad där va?
    Sluta nu att klaga och stick ut och surfa istället.

• nordgren

Medlem
    23 september, 2003 vid 23:07 som svar på: Passar de flesta master, bommar, segel ihop?

Jo visst kan man ha en 430 mast till en 7,0a, men den blir då för mjuk, men vafan det går att köra.
    Ex. NeilPryde v8 7,2 har luff på 473, alltså kan man ha en 430mast med 43cm förlängning, dock så är rekomenderad mast 460 imcs 25 (styvhet) medans 430 master har imcs 21. Så det är ju inte optimalt men det funkar, om inte annat så tills du hunnit hitta en ny mast.
    Eller en Simmer zero-seven 7,0 luff på 468. 430 mast med 38cm förlängning.
    Ja det finns många man kan ha i 7,0 klassen på en 430 mast.

• nordgren

Medlem
    23 september, 2003 vid 20:41 som svar på: En liten historia om en underbar dag!

Ja jag lider också med dig! Mitt nyinköpta fina begagnade 6,8 segel gick också sönder på premiärturen förut, seva över hela bomfönstret, SA**N vad man svor! Misstänkte att det skulle bli dyrt att laga ett begagnat segel och inköpte mig då ett North volcano pro i varberg som fungerar finfint än så länge. =) Men som sagt att pajja grejerna är _grymt_ frustrerande!

Sida 111 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications