nordgren
Forumsvar skapade
-
Hehe farligt det där!
Kan ju bidra med ett härligt kastfall från måndags, var ut med fulltryck i mitt nya 6,4 segel och låg lite på undanvind då det härliga kastfallet kom, ikrokad i selen och med fötterna i stropparna så bar det iväg i kastfallet, som vanligt så överskotade jag för att slippa laga nosen på brädan så att riggen istället skulle smälla ner på läsidan, men som sagt, ikrokad och med fötterna i stropparna så följde jag med och kom på god väg att göra en cheesroll i plattvattnet, slutade med att jag låg omtumlad under seglet fastsatt i grejerna och försökte kroka ur allt och komma upp till ytan igen.
Hada lyckats göra drygt en halv cheesroll iaf, så nästagång man ser en våg kanske man ska försöka få ett kastfall (?) 
Annars har man ju också lyckats med att ”leka” macka efter ett katapultkastfall.
Alltid kul att studsa iväg på ytan från sina grejer.
-
Men är det inte bra att man inte så ofta har likadan bräda som alla andra?

Vore ju inge skoj om alla kom dragandes med likadana brädor jämt.
-
nordgren
Medlem17 september, 2003 vid 16:30 som svar på: kolla denna datorn, som gjord för surfing eller vaPrecis, det är ju kasst, vi som försöker få bort den där jädrans juppiestämpeln från sporten till förmån för den grymma adranallinsport det är!
-
nordgren
Medlem17 september, 2003 vid 13:59 som svar på: kolla denna datorn, som gjord för surfing eller vaOch alltid gammal utrustning, gärna med hängseletampar av vanliga sladdriga tampar.
För bövulen fram med nya bilder så folk ser att det har utvecklats sen början av 90-talet.
-
nordgren
Medlem12 september, 2003 vid 15:12 som svar på: Problem med sömmar i Neil Pryde torrdräkter!Jag har en NP dräkt, jag gillar den skarpt. Visst har det gått hål i den men vilken dräkt gör inte det om man kommer i närkamp med fenan?
Men de nya NP dräkterna är det dubbelneopren i så dom lär ju verkligen hålla. Men så blir de ju lite kallare då.Sen är väll NP en av de vanligaste våtdräckterna så det är klart att det är fler som klagar då… jag menar hur många klagar på Ungulimbus dräkter från Afganistan när det är typ en som använder dem.

-
Det är spännband som gäller.
-
Safesurfer: Jojo det är klart att det får uppmärksamhet, det jag menar är att man inte ska stirra sig blind på en sak bara för att den är viktigare, som jag skrev ovan.
-
Ja jag tror att du missuppfattade mitt inlägg, det jag menar är att inte stirra sig blind på en sak bara för att den är viktigare. Det händer mer.
-
Nej givetvis är det klart att hennes död får mer platts, hon är ju trotts allt en offentlig person, men dock så anser jag att man bör uppmärksamma annat också.
-
Något som folk glömmer är 11/9 1973 i Chile, då fascisterna stödda utav USA dödade tusentals chilener i oppositionen. Allt stödde som sagt USA för att säkerställa koppartillgångarna. Allt givetvis sopat under mattan till förmån för det som hände i USA 28 år senare.
Likaså mördades idag en 5-årig flicka i Arvika i sin förskola. Hela tragedin får knappt en notis nu i skuggan av Anna Lindh, kan dock passa på nu att framföra mina kondoleanser till både flickans och Annas familjer och nära.
-
Jaja men hur stor del av tiden segler man så? Känns inte direkt som det skulle vara någon fördel, men vem vet…
-
Precis har någon nån aning varför den var framåtsvept? Jag tyckte också att jag såg en men funderade inte så mycket på det då jag misstänkte attt jag såg fel.
-
nordgren
Medlem10 september, 2003 vid 16:45 som svar på: inatt ökande till 45 m/s,nån som tänker nattsegla?Hehe fullplaning om man bara står på en bräda utan rigg.
-
Jo visst är det synd, men det är väll så mellan två så lika sporter, kolla mellan skidåkare och snowboardare tex.
Personligen så har jag inga problem med kitare, har själv kitare som jag brukar sticka ut med. Dock så är det ju ganska jobbigt när kitare lyckas porta oss från stranden för att de röjer runt med kiten för nära badgäster och husvagnar och så…
-
Jo men ca 100 liter låter ju som ett vättigt steg att gå om din nuvarande bräda är 140 liter.