Forumsvar skapade

Sida 114 av 125
  • nordgren

Medlem
    9 september, 2003 vid 15:29 som svar på: steget in i ”små bräde” världen?

Nej nej jag försökte bara ge ett exempel, min poäng var att det inte hade med bredden att göra nödvändigtvis som han sa. Hehe själv kör jag på en Fanatic Bee så det är ingen 300 liters kossa. =)

• nordgren

Medlem
    9 september, 2003 vid 15:25 som svar på: Planingsproblem

En sak kan vara att du står för mycket på hälarna! Det gjorde jag förut och planade sent, försök hålla brädan plant/ lägg tryck på framfoten så kanske det löser sig.

• nordgren

Medlem
    9 september, 2003 vid 15:14 som svar på: Laga bom med tejp?

Hehe en spontan tanke jag får är racket/klubb tejp, kanske går att linda sådant runt bommen… Blir ju kanske för tjockt då… men det kanske man kan lösa genom att ta bort det skydd som redan finns och sätta dit nytt. hehe vet inte om det funkar bra men…. iaf en tanke. grin.gif

• nordgren

Medlem
    9 september, 2003 vid 13:23 som svar på: steget in i ”små bräde” världen?

Så du menar att om jag skulle ha en pråm från tidigt 80-tal på 300 liter och 55 cm bred, och en freestyle på 60 cm bred och 100 liter så är freestylen den stora brädan då? Ja just ja och solen är en ärta i min sallad.

• nordgren

Medlem
    9 september, 2003 vid 10:39 som svar på: steget in i ”små bräde” världen?

Svar till:

småbrädevärlden och 100 liter, min storbräda har 95 liter…

[/ QUOTE ]
    Men kom igen, med småbräda menas ju sinker, sen om du har en ”stor” vågis eller inte är inte relevant.

• nordgren

Medlem
    8 september, 2003 vid 11:38 som svar på: Råd efterfrågas

Det beror ju helt på om man är nybörjare eller inte, +20 kg om man kan segla ska ju inte vara några problem men är man nybörjare så behövs det nog +40.

• nordgren

Medlem
    7 september, 2003 vid 20:08 som svar på: wave classic

Hehe det var ett riktigt grymmt party på lördagen! Men tyvärr så var det lite dålig vind, åtminstonde för vindsurfingkillarna, men det hela var väldigt lyckat ändå. cool.gif *Aaaaaningen bakis idag*

• nordgren

Medlem
    5 september, 2003 vid 09:20 som svar på: Varberg

Hehe 4 timmar kvar för mig, sen blir det också bilen, eller faktiskt surfbussen laugh.gif, och dricker Koff!

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 19:58 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Okej, nej skaffa en större, typ 120 liter, och riggen är inte att tala om.

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 19:47 som svar på: Classic o vindar

Klart du ska ner! Det blir ju surffest om inte annat! grin.gif

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 13:02 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Nåja jag har ju redan en bräda, jag svarade bara på hans fråga. Så prova att svara till honom nästa gång. tongue.gif

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:30 som svar på: Kristen surfklubb?

Faktum är att buddister inte har någon gud, buddism är en livsfilosofi.

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:25 som svar på: Waveclassic vecka 36

Givetvis så är det bara att åka ner, fast ta med dig ett gäng extra bira så löser det sig! grin.gif
    Som sagt, även om det inte blir höjdarsurf så lär det ju vara mycket surfare där att snacka, festa och ha roligt med. Själv laddar jag och polaren surfbussen med bira och sticker utan tvekan ner. cool.gif

• nordgren

Medlem
    3 september, 2003 vid 08:17 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Men alltså frågan är ju, hur mycket väger du? Och hur duktig är du?
    Riggen är bara att glömma, brädan med de måtten kan du nog köra om du är duktig och kan vattenstarta, men att lära sig på är nog inte att tänka. Sen, vad är det för bräda? Märke? Ingen här som tycks känna till den så det kanska är ett hemmabygge… Nej sattsa på en riktig bräda istället.

• nordgren

Medlem
    2 september, 2003 vid 22:27 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Ja om du väger 30-40 kilo eller om det blåser orkan så kan det väll vara något att köpa möjligtvis.

Sida 114 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications