Forumsvar skapade

Sida 115 av 125
  • nordgren

Medlem
    2 september, 2003 vid 22:25 som svar på: Vilken våtdräkt ska man köpa för höst/vår surf?

Kör med Np 3000sd, fungerar finfint, 1999:- på SP.

• nordgren

Medlem
    2 september, 2003 vid 17:32 som svar på: Tänk om…

Kolla hur kavlungt det är i viken, salsgolv och sen fetingvågorna ute, måste vara fotomontage…

• nordgren

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 10:42 som svar på: Gaaah!

Okej schysst, får hoppas att det inte behöver bli för dyrt, men ett par hundringar är ju bra!

• nordgren

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 23:53 som svar på: Varför snabbare planing med längre fena?

Riktigt fin fisk måste jag säga!

• nordgren

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 21:22 som svar på: ang. surfing

Aha! Gick också in på vågsurfingforumet nu och såg att folk lagt in anonser på vindsurfingprylar där, ja det är väll antagligen för att de är puckade och inte fattar att de ska lägga dem här. smirk.gif

• nordgren

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 17:54 som svar på: Lite goa nybörjarfrågor

Låter väldigt rimmligt, se till en vågbräda där piro ett är rörlighet så sitter ju fenan ganska långt fram och på en slalom formula långt bak, och på dessa så är det fart och (formula) höjd som är viktigt.

• nordgren

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 17:33 som svar på: ang. surfing

Precis som roy sa så är detta ju ett vindsurfingforum, och när vi pratar med likasinnade så orkar man ju inte säga ”vågvindsurfingbräda” utan det blir helt enkelt vågbräda. Och vi börjar ju inte direkt undra om killen eller tjejen i fråga har gått och sadlat om till ”vanlig” vågsurfing…
    Likaså säger tex en snowboardare endast bräda istället för snowboarden, det är ju ändå inget man blandar ihop med en skateboard eller farsans brädhör i skulet bakom huset. cool.gif tongue.gif

• nordgren

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 10:56 som svar på: Lite goa nybörjarfrågor

Flytta fram mestfoten, ju längre fram mastfoten sitter ju ”planare” går brädan.
    Ja, jag vet inte hur mycket fenplaceringen gör, jag har den alltid längst bak…

• nordgren

Medlem
    25 augusti, 2003 vid 10:53 som svar på: ang. surfing

Du kanske ska vända dig till just vågsurfingdelen här på konfen, inte vindsurfingdelen som du skriver på nu.

• nordgren

Medlem
    24 augusti, 2003 vid 08:31 som svar på: Fenprogram?

No problem smile.gif

• nordgren

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 21:40 som svar på: Fenprogram?
  • nordgren

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 19:39 som svar på: Lite goa nybörjarfrågor

Hehe jag har fått kastfall så jag studsat på ryggen på vattenytan. grin.gif Seglet kastar macka med 95 kg tung surfare. grin.gif tongue.gif

• nordgren

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 17:15 som svar på: Shorts över våtdräkten?

Hehe vilken ide! Då är det bara att köra val-stilen när man ska pinka, ryggsim och simma upp mot vinden! Hohohohoo grin.gif wink.gif

• nordgren

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 08:22 som svar på: Lite goa nybörjarfrågor

Är du rädd för att paja nosen så är ett klart bra råd att när väl kastfallet kommer (för det gör det alltid förr eler senare) så överskota in. Då faller riggen (och du) av åt läsidan inte frammåt, woalaa nosen är räddad.

• nordgren

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 20:08 som svar på: våtdräkt + lördag

Mitt råd är att köpa en 5-3 dräkt, med den kan man surfa läne.
    Jag har en 5-3 Np sd3000 dräkt, hur bra som helst.

Sida 115 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications