nordgren
Forumsvar skapade
-
nordgren
Medlem2 september, 2003 vid 22:25 som svar på: Vilken våtdräkt ska man köpa för höst/vår surf?Kör med Np 3000sd, fungerar finfint, 1999:- på SP.
-
Riktigt fin fisk måste jag säga!
-
Aha! Gick också in på vågsurfingforumet nu och såg att folk lagt in anonser på vindsurfingprylar där, ja det är väll antagligen för att de är puckade och inte fattar att de ska lägga dem här.
-
Låter väldigt rimmligt, se till en vågbräda där piro ett är rörlighet så sitter ju fenan ganska långt fram och på en slalom formula långt bak, och på dessa så är det fart och (formula) höjd som är viktigt.
-
Precis som roy sa så är detta ju ett vindsurfingforum, och när vi pratar med likasinnade så orkar man ju inte säga ”vågvindsurfingbräda” utan det blir helt enkelt vågbräda. Och vi börjar ju inte direkt undra om killen eller tjejen i fråga har gått och sadlat om till ”vanlig” vågsurfing…
Likaså säger tex en snowboardare endast bräda istället för snowboarden, det är ju ändå inget man blandar ihop med en skateboard eller farsans brädhör i skulet bakom huset.
-
Flytta fram mestfoten, ju längre fram mastfoten sitter ju ”planare” går brädan.
Ja, jag vet inte hur mycket fenplaceringen gör, jag har den alltid längst bak… -
Du kanske ska vända dig till just vågsurfingdelen här på konfen, inte vindsurfingdelen som du skriver på nu.
-
Hehe jag har fått kastfall så jag studsat på ryggen på vattenytan.
Seglet kastar macka med 95 kg tung surfare.
-
Hehe vilken ide! Då är det bara att köra val-stilen när man ska pinka, ryggsim och simma upp mot vinden! Hohohohoo
-
Är du rädd för att paja nosen så är ett klart bra råd att när väl kastfallet kommer (för det gör det alltid förr eler senare) så överskota in. Då faller riggen (och du) av åt läsidan inte frammåt, woalaa nosen är räddad.
-
Mitt råd är att köpa en 5-3 dräkt, med den kan man surfa läne.
Jag har en 5-3 Np sd3000 dräkt, hur bra som helst.