Forumsvar skapade

Sida 118 av 125
  • nordgren

Medlem
    29 juli, 2003 vid 09:03 som svar på: Gipp

Det är också bra att trycka ordentligt med bakfoten så att brädan pressas runt, och sen att ändra fotpositionen till den nya bogen hyfsat tidigt.

• nordgren

Medlem
    24 juli, 2003 vid 21:02 som svar på: förslag

Lite smågnäll med att hålla ner stora brädor i hård vind tycker jag… Jag har kört en RRD Easyrider (200 l) förut i kuling med 5,0 segel, inge som hälst problem, hehe visst den var inte kvick att gippa eller så men det funkade finfint att köra ändå om man inte hade krav på blixtsnabba gippar… smile.gif

• nordgren

Medlem
    23 juli, 2003 vid 10:17 som svar på: Svenskt rekord!!

Hehe får hoppas det! cool.gif
    Windsurfing SKA vara snabbast på vattnet (jaja men hjälp av vind)! grin.gif

• nordgren

Medlem
    3 juli, 2003 vid 20:33 som svar på: Bungeejump i Karlstad!

Hehe gick snodden av? AJ. Smällde personen ner i vattnet eller asfalten? grin.gif

• nordgren

Medlem
    2 juli, 2003 vid 11:20 som svar på: PHP-error!

Hehe spam! wink.gif
    Snart svarar han väll inte om man skulle ringa honom. ”Nej den jobbiga jäveln som skickar tusen mejl!” cool.gif smirk.gif

• nordgren

Medlem
    2 juli, 2003 vid 11:12 som svar på: PHP-error!

Ja jag fick det igår när jag skickade men det kom fram, skit skummt. confused.gif
    Hehe Boman hoppas att du inte fick 10 mess, försökte några ggr extra.. smirk.gif

• nordgren

Medlem
    1 juli, 2003 vid 20:46 som svar på: Fenor

Jupp 33cm är det väll man inte ska överstiga.

• nordgren

Medlem
    27 juni, 2003 vid 18:58 som svar på: Bungeejump i Karlstad!

Fan vad coolt, vad kostar det och hur högt är det man hoppar ifrån?
    Tyvärr kan jag inte hjälpa till, micro studentlya och kommer bara över till Karlstad en snabbis, men ett hopp vore ju inte helt fel. cool.gif

• nordgren

Medlem
    27 juni, 2003 vid 18:14 som svar på: Borrad förlängare!

Hehe dyrbara sekunder vet du. grin.gif

• nordgren

Medlem
    25 juni, 2003 vid 12:32 som svar på: Vilken våtdräkt?

Jo men den funkar nog alldeles utmärkt, Neilpryde gör ju riktigt bra dräkter så varför inte?
    Har dock inte provat 3/2an men min 5/3 är kanon. (hehe dock för varm nu)

• nordgren

Medlem
    24 juni, 2003 vid 19:07 som svar på: Polakow KA1111 …About Time

Asså 7 mb är ju väldigt lite, han menar nog att det knappast är bra kvalite på den.
    Någon som kan rippa sin dvd och skicka den till mig??? laugh.gif

• nordgren

Medlem
    24 juni, 2003 vid 18:52 som svar på: Vad göra om man blir blåst vid beg. köp?

Jo visst det är ju bara att glädja sig över att de allra flesta här är riktigt schyssta och ärliga! (I vissa fall bättre till och med tydligen) wink.gif

• nordgren

Medlem
    22 juni, 2003 vid 22:50 som svar på: Hmmmm, förlängning av mast??

Jo den var ju ganska stor luff för den men inte extrem, min 5,5a har luff på 448.

• nordgren

Medlem
    22 juni, 2003 vid 22:44 som svar på: Vad rekommendras för en ”nybörjare?

Hej jodå jag kan ge dig råd. smile.gif

Det du ska tänka på är att köpa en bräda med mycket volym, det gör den stabilare att lära sig på och du kan dra rigg.
    Volymen kan variera beroende på hur mycket du väger och om du kan något (har seglat någon gång).
    Är du helt färsk och väger normalt så ska du ha en på över 150 liter, kan du grunderna så kan du tralla ner i volym typ 130 liter.
    Riggen är väll lämpligen ca 5-6 kvadrat.
    Tänk på att en bredare bräda är stabilare också.

I början går det alldeles utmärkt med en gammal pråm så om någon släkting eller granne har en rackare från 80 talet så lär dig det första med den och gå sedan ner till en 130 liters.

Hum hoppas att det hjälpte, fråga om det är något mer du tänkte på.

Lycka till, det är en grym sport! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

• nordgren

Medlem
    22 juni, 2003 vid 15:50 som svar på: Vad göra om man blir blåst vid beg. köp?

Hehe kan någon bekräfta så ringer vin skift dygnet runt grabbar! wink.gif grin.gif cool.gif

Sida 118 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications