nordgren
Forumsvar skapade
-
Lite smågnäll med att hålla ner stora brädor i hård vind tycker jag… Jag har kört en RRD Easyrider (200 l) förut i kuling med 5,0 segel, inge som hälst problem, hehe visst den var inte kvick att gippa eller så men det funkade finfint att köra ändå om man inte hade krav på blixtsnabba gippar…

-
Hehe får hoppas det!

Windsurfing SKA vara snabbast på vattnet (jaja men hjälp av vind)!
-
Hehe gick snodden av? AJ. Smällde personen ner i vattnet eller asfalten?
-
Hehe spam!

Snart svarar han väll inte om man skulle ringa honom. ”Nej den jobbiga jäveln som skickar tusen mejl!”
-
Ja jag fick det igår när jag skickade men det kom fram, skit skummt.

Hehe Boman hoppas att du inte fick 10 mess, försökte några ggr extra..
-
Fan vad coolt, vad kostar det och hur högt är det man hoppar ifrån?
Tyvärr kan jag inte hjälpa till, micro studentlya och kommer bara över till Karlstad en snabbis, men ett hopp vore ju inte helt fel.
-
Hehe dyrbara sekunder vet du.
-
Jo men den funkar nog alldeles utmärkt, Neilpryde gör ju riktigt bra dräkter så varför inte?
Har dock inte provat 3/2an men min 5/3 är kanon. (hehe dock för varm nu) -
Asså 7 mb är ju väldigt lite, han menar nog att det knappast är bra kvalite på den.
Någon som kan rippa sin dvd och skicka den till mig???
-
Jo visst det är ju bara att glädja sig över att de allra flesta här är riktigt schyssta och ärliga! (I vissa fall bättre till och med tydligen)

-
Jo den var ju ganska stor luff för den men inte extrem, min 5,5a har luff på 448.
-
Hej jodå jag kan ge dig råd.

Det du ska tänka på är att köpa en bräda med mycket volym, det gör den stabilare att lära sig på och du kan dra rigg.
Volymen kan variera beroende på hur mycket du väger och om du kan något (har seglat någon gång).
Är du helt färsk och väger normalt så ska du ha en på över 150 liter, kan du grunderna så kan du tralla ner i volym typ 130 liter.
Riggen är väll lämpligen ca 5-6 kvadrat.
Tänk på att en bredare bräda är stabilare också.I början går det alldeles utmärkt med en gammal pråm så om någon släkting eller granne har en rackare från 80 talet så lär dig det första med den och gå sedan ner till en 130 liters.
Hum hoppas att det hjälpte, fråga om det är något mer du tänkte på.
Lycka till, det är en grym sport!
-
Hehe kan någon bekräfta så ringer vin skift dygnet runt grabbar!