Forumsvar skapade

Sida 119 av 125
  • nordgren

Medlem
    21 juni, 2003 vid 09:38 som svar på: 15.000 kronor mer än 20.000 kronor?

Helt klart ska du köpa begagnat, visst det kan ibland vara lite svårt att köpa just brädan i rätt dinensioner (är ju mest vågprylar som säljs tycker jag smirk.gif) men rigg är inge problem. Men det kommer brädor med dessa mått då och då så har man tålamot så är det ju bara att vänta och se.

• nordgren

Medlem
    21 juni, 2003 vid 09:30 som svar på: Hur fan kommer man i dom där fotstropparna?

Det hela gäller att ha bra tryck i seglet och plana annars så kommer du att gå upp mot vinden. Häng i selen så brukar det bli lättare.
    Och montera fram stropparna och in mot centrum av brädan.
    Sen ska man se till att inte bara slita bak riggen utan försöka att hålla den frammåt innan det känns att man ska föra den bakåt.
    Hum svårt att beskriva med det kommer, men det klart viktiga är att du planar.

• nordgren

Medlem
    20 juni, 2003 vid 18:55 som svar på: Ingen bra dag för Speedjanne

Hehe ja det är farligt, jag surfade igår och då började det också åska, bara att pallra sig upp.
    Men idag har det inte varat några bra vindär här i Karlstad. frown.gif

• nordgren

Medlem
    20 juni, 2003 vid 15:52 som svar på: Vad göra om man blir blåst vid beg. köp?

Fan vilket svin det verkar vara, jag hade försökt ta reda på hans adress och avlagt ett besök med knölpåken. mad.gif Sådär ska man ju fan inte göra, nej vi vindsurfare ska hålla ihop!
    Såvida han inte har ett kontantkort så kan man ju ta reda på hans adress så det är bara att hälsa på…

• nordgren

Medlem
    20 juni, 2003 vid 15:45 som svar på: Ingen bra dag för Speedjanne

Hehe förlåt mig men jag kan inte hjälpa att jag skrattar. smirk.gif

Ja det är inte lätt alltid, men det lät som en kul historia att snacka om såhär i efterhand, synd bara på grejerna. frown.gif

• nordgren

Medlem
    20 juni, 2003 vid 08:36 som svar på: Sjöräddad surfare på Torö

Ja det är lite illa, själv håller jag alltid koll när jag är ute och surfar (kan vara en biverkning efter att jag joddat som badvakt wink.gif ) och är det någon som ligger kvar och guppar så är det giver att man tar räddningsbåten och ror ut för att hjälpa till, har även simmat ut för att hjälpa till att bogsera in riggen (han tog sin bräda).
    Känns som en självklarhet och jag skulle förvänta mig samma sak om det hände mig.

Hör till god karaktär tycker jag att vara med och bevaka och hjälpa till.

• nordgren

Medlem
    19 juni, 2003 vid 09:34 som svar på: Nybörjarbräda???

Nej knappast något att rekomendera, du kommer att tröttna väldigt snart sådida du inte tokbrinner för det och det blåser apa jämt där du bor.
    Köp en större på 150-130 liter så kan du ha den kvar även när du lärt dig surfa.

• nordgren

Medlem
    18 juni, 2003 vid 17:38 som svar på: dryline och andra ”marinepool” torrdräkter

Nej som sagt så är det lätt att drunkna om det blir en reva och dräckten vattenfylls, så köp en tajt surfdräckt istället, och som många andra sägen en semidry men skor och hela kittet är grymt varmt så det räcker nog.

• nordgren

Medlem
    12 juni, 2003 vid 00:48 som svar på: Vilken bräda ska jag köpa?

Jo jag skulle sattsa på en RRD evolution, de brädort du nämnt tröttnar man nog på ganska snabbt medans en evolution är lite svårare i början men är roligare sen.

• nordgren

Medlem
    9 juni, 2003 vid 22:41 som svar på: Tungsurf??

Ett surfgäng i Gävle om jag inte missminner mig.

• nordgren

Medlem
    9 juni, 2003 vid 22:38 som svar på: hård vind

Hum jag vet inte har knappt hoppat, iofs så har det gått ganska bra när jag gjort det men man ska nog inte lägga för mycket tryck på fenan just när man landar får då sugs det nog lätt in luft och man får spinout.
    I luften så, hum, har inte tänkt på det men tror att man ser till att inte luta bak seglet och skota hem ganska mycket, men det vet nor vågkillarna bättre. smirk.gif

Hum okej jag hade mastfoten långt bak, kan det ha varit problemet med höjdtagningen?
    Men jag tror faktiskt på fenan, kass och för liten.

• nordgren

Medlem
    9 juni, 2003 vid 21:01 som svar på: hård vind

Hehe jag hade också svårt att hålla mig kvar i höjd idag, mest för att jag hade för liten fena och när jag tokplanade så blev det görna spinout ibland… smirk.gif
    Men efter att ha sakterliga gått neråt i vind medans jag surfat (ner till andra sidan fjärden typ) så lyckades jag till slut ta mig tillbaka till utgångspunkten. Men shit vad skoj det var, iofs så höll jag mig på brädan mesta tiden iaf.
    Lärde mig för övrigt att vattenstarta idag, jippi! laugh.gif

• nordgren

Medlem
    9 juni, 2003 vid 20:53 som svar på: hård vind

Hehe fan vad grymmt! cool.gif
    Nej mycket bättre man det inte bli!

• nordgren

Medlem
    9 juni, 2003 vid 18:55 som svar på: hård vind

Hehe jag var ute idag med medelvind som låg och pendlade mellan 12-13 s/m och 16 i byarna. Gick som bara F*N med 5,1 segel. Grymt skoj. laugh.gif
    Observera att jag var ute i drygt 3 timmar _utan_ hängsele! Fullplaning hela tiden! Hehe med järnvilja och sega muskler så funkade det fint! *hehe*
    Vad allt gnäll om sillmjölkarna som får kramp. grin.gif

• nordgren

Medlem
    7 juni, 2003 vid 18:14 som svar på: Vad gör jag för fel?

Hallå, jo troligen håller du fottrycket fel tryck ordentligt på vindsidan med fötterna så gräver den inte ned sig på läsidan. Sen kan det vara så att 7,5 seglet är för stort. Att ha det i vindar på 10 m/s är väldigt trixigt om man inte är van, prova ett mindre så blir det lättare.

Sida 119 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications