nordgren
Forumsvar skapade
-
Eller det kanske är DIN längd och volym
-
Hehe lycka till att skaffa en så kort bräda.

Kanske var en meter till du menade??
-
Som jag förstått det så är det bra att spänna dem, dels så ska man väll få en lite bättre buk och dels så försvinner vecken, fladdret. Sen så bör man lätta lite på dem när man surfat klart, fast det är iofs olika beroende på segel, fins ju dom man inte behöver lätta på… Men det blir onödiga spänningar när seglet bara ligger annars.
-
Hehe okej, då är frågan om det verkligen var värt det?

Nej jag kan _faktiskt_ säga att jag aldrig gjort det. *stolt*
-
Fan vad schysst!
Suck att man har tentor nästa vecka så man inte kunda dra dit.
Schyst med fest då?
-
Hehe jag får hålla med, trodde bara att det var dykare som var så slöa att de pissade i dräkten!

Tar ju trotts allt inte så lång tid att hänga ut den på land, och fräschare blir det juh.
-
Men faktiskt se trenderna på de nya brädorna så är det väldigt många som kommer med mer eller mindre trubbiga nosar.
De flesta widestyle brädorna, freestyle brädor o.s.v. -
Det låter gött.

Ha det. -
Hallå, jag vet inte, har nog inte råd att gå kurs nu men jag var ute och surfade (skutberget) i tisdags tror jag att det var och då träffade jag ett par nybörjar kitare stor på fotbollsplanerna där och luftade sin nyinköpta drake för första gången, och de var sugna på någon kurs eller så, det gick inte så bra för dem, de lyckades inte få upp den i luften. Är du medlem i kiteklubben i karlstad? Dom hade tydligen skickat mail och så dit fast inte fått något svar.

Ja det vore ju kanon! Blr det östliga vindar så kanske man skulle kunna ta en sväng till getingberget då.

Japp floatern är grymm, skönaste bräda jag kört iaf.

*Hehe slipper fucking toedrag*Slå en pling om du ska till bomstad eller skutberget om du vill.
Andreas tel: 070-720 11 50Ha det.
-
Hallå.
Jo som sagt så är det nog ungefär samma saker för tjejer fast att de kanska bör ha en mindre eller åtminstonde lättare rigg och aningen mindre volym. Starboard har ju t.o.m. tjej modeller fast de är likadana som de vanliga fast med tjejig grafik.
Jag kan tänka mig att ett mjukare segel kanske skulle vara mer lättanvändt för en tjej (?) någon som håller med?
Det finns ju mjukare segel för ”lättviktare” så dessa borde ju passa alldeles utmärkt för tjejer.
Om man läser i SPkatalogen så tycks ju Rushwind Reach och Neilpryde Supernova vara lätta och mjuka segel som ska passa bra till tjejer.