Forumsvar skapade

Sida 262 av 299
  • ola_p

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:25 som svar på: Vilken mastfot?

Kan passa på att komma med lite kritik mot prydes pinnförlängare, plastpluppen som man trycker in, kan lossna, och smätta iväg med bra sprutt så den blir svårthittad bland stenarna, men men… måste vara dålig konstrukton på just denna detalj. absolut bästa förlängaren borde vara pryde med kopp. Jag tycker att pryde längarnas nedhalsystem, stora blocken e klart bästa jag testat! med enda kritiken att ploppen kan smätta ur, men det problemet finns ju inte med us-koppen.Dock tror jag att själva prydefoten med koppen kan glapp en del…

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:42 som svar på: Lämplig första vågis?

jag är lättviktare, men min kusin som äger brädan väger väl typ 80, å han tycker den flyter förhållandevis bra, han brukar behöva ngt mindre vind än vad jag gör när han kör 6.2 å jag med 5.3 å 72liter, å ha har rip 58, på 84(?)liter…

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:35 som svar på: Lämplig första vågis?

Någon bra alroundvågis, typ Fanatic Rip som var testvinnaren i BOARDS, har testat den, väldigt lättseglad å snäll, planar bra, svänger fint etc…. laugh.gif

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:15 som svar på: IMCS

tror inte det är jätteproblem… värre är det med för styv mast, om man är lätt kan man oftast köra en längd kortare(alltså mjukare) mast. Värre är om den är för styv…

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:05 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?

ön utanför sotenkanalen, http://gulasidorna.se/query?mapstate=3%3B1234035%3B6479842%3B0%3B1220178%3B6495776%3B1248010%3B6463961%3B&mapcomp=%3B%3B%3BSoten%E4s+idrottshall%3B%3B%3B%3BSoten%E4s+kommun%3B%3B%3B1234035%3B6479842%3B0%3B0&heading_exact=&lang=&nearby=&what=map&mop=mc&map.x=144&map.y=88 det är en av vikarna på ön, naturreservat, ganska långt att släpa grejorna, och jag tror att det ska vara väst vridande till sydligt eller nordligt för att det ska bli sideshore. Vågorna bryter kraftigt på grund. Hört folk som ridit vågorna, var dock inte så vass på vågor när jag var där sist… (score v111 är kanske inte så lämpligt redskap till tubande vågor.. smile.gif ) Det gick torrt på nått ställe när vi var där, men kan varit lågvatten… Sugen på att testa igen om vinden blir gynnsam, vill helst inte släpa grejorna i onödan. Å så måste man få någon att köra en dit också, Jonatan tycker inte det är så kul ställe eftersom man måste släpa grejorna å det är slemtång där man går i…

(Ps. var ett tag sen jag var där så minnesbilden kan vara lite sisådär…)

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 05:53 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?

hmm… ok, jag får se, enl. foreca och smhi ser det ok hela dagen, medan övriga är lite mera avtagande i prognoserna. Får kolla dmis kartor ikväll… Frågan e bara om jag kan övertyga min kusin om at det är värt att kliva upp mitt inatten för att ”kanske” få surf… crazy.gif frågan e om bua kommer funka på den ev. nordliga riktningen… Faste det kanske är bättre norrut ur vindsynpunkt, men vad finns det som ger någorlunda sideshore norrut?

• ola_p

Medlem
    12 juni, 2003 vid 05:36 som svar på: Var på västkusten på måndag?

bua strand ligger södra delen av bua, ca en mil norr om vbg, haby7ramsvik är ett naturreservet som ligger utanför sotenkanalen.

• ola_p

Medlem
    11 juni, 2003 vid 18:38 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

tror inte det gör saken bättre… 😛

• ola_p

Medlem
    11 juni, 2003 vid 12:44 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

Jag tackar…
    Jag kan försvara mig med att det faktiskt var den första, blev bättre fart å lite snabare handbyten senare på dagen!! laugh.gif Men satte faktsikt en som var halvplanande på vågisen måndags… Det där med att ducka tidigt jobbar jag på, men det är ju lätt hänt att man får en redig flygtur… crazy.gif Menmen… snart sitter den lika bra som vanliga gippen…
    Nästa trisk? carving 360, sen kanske vulcan å framåt! beror lite på vad det blir för typ av förhållanden framöver… Sen lite riktigt frontsideridning, kanske testar bua eller åsa nästa gång det pungar på från väster… shocked.gif

• ola_p

Medlem
    9 juni, 2003 vid 20:07 som svar på: Villken Vågbräda e att rekommendera?

vilka segelstorlekar? e det jämn å fin vind där du segalar, onshore elle lite sideshore?
    Skulle nog tippa på vågis, typ rip, eller ev. ngn av de nya ”freewave” brädorna, 80-90 liter!

• ola_p

Medlem
    9 juni, 2003 vid 19:35 som svar på: Var på västkusten på måndag?

blev det ngt seglat vid bua strand eller? vi var där å kikade, men det såg inte så kanonbra ut direkt,för lite vind kanske? drog vidare till lejet…

Satan vad man blev sur för deras prognosmakeri… frown.gif mad.gif mad.gif mad.gif frown.gif

• ola_p

Medlem
    9 juni, 2003 vid 19:25 som svar på: Masten för smal !

finns iaf på sp, en liten sak att sätta imellan, kostar en hundring…

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2003 vid 20:26 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

carving 360… typ… gip fast tillbaka till ursprungskursen å inge segelflippande om du fattar… laugh.gif

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2003 vid 19:41 som svar på: Funderingar! Och lite annat

Laddar du på kryssen blir det en end-over… grin.gif Kanske inte så lämpligt, om du inte kan slöra av gasnka duktigt mot rampen så får du väl hoppa på en våg på inåtvägen. smirk.gif

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2003 vid 11:14 som svar på: Josh Stone

Jag skulle nog rösta på aloha classic.

Sida 262 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications