Forumsvar skapade

Sida 263 av 299
  • ola_p

Medlem
    8 juni, 2003 vid 11:08 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

Freeslide 6.3, jag har inte märkt några större problem med att brädan inte skär… Brukar snarast hamna för djupt, och skära ner brädan helt på slutet.. smile.gif Imorgon ser ut att bli asbra… laugh.gif blir nog en tur ner till bua… Får se om det går att sätta på vågisen med 4.1/4.7 eller vad det nu blir imorgon…
    Har även läst in mig lite bättre på 360.. Kanske blir snart det med… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2003 vid 08:23 som svar på: Var på västkusten på måndag?

Vi kommer nog nåra stycken till bua härifrån vi med, ser ju ut som det skall vara ganska västligt… laugh.gif
    Blåser det inte på dessa prognoser blir jag sur!!!!!! mad.gif

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2003 vid 20:38 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilder

surf2003-06-06%20-%2030.jpg
    surf2003-06-06%20-%2008.jpg
    surf2003-06-06%20-%2009.jpg

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2003 vid 20:22 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

den sitter nog snart… smile.gif en annan sak man lär sig när man tränar gippar är clew-first vattenstart… smile.gif faktiskt inte så svårt när man väl kan den vanliga…
    Lycka till med vattenstarterna & gipparna! laugh.gif

• ola_p

Medlem
    7 juni, 2003 vid 10:41 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀
  • ola_p

Medlem
    6 juni, 2003 vid 18:53 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

Nästan lika go känsla det med, eller kanske samma tillfredstälelse iaf. kanske lite skönare känsla med gipparna, eftersom det är mera flyt å fart i dem men… Surfingen har ju den charmen, blir bara roligare å roligare…

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2003 vid 07:57 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

Gärna i luften, så gör man en El Telefono forward… smirk.gif

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 20:54 som svar på: Köp en stor freestyle!!! Jag är toknöjd!

Jag tycker man först ska kolla på vad man VILL ha för bräda, vad den skall användas till, och inte börja fundera på modelen, och sedan fundera på om det funkar. Bestäm FÖRST, vad ska du ha den till? Verkar ju som ngt kul när det blåser lite lagom, men innan vågbrädan funkar. Hur länge vill du segla din stora bräda? Vad behöver brädan, mkt flyt, bra kontroll, tidig planing etc. var skall tyngdpunkten ligga? Fundera på vad du vill ha brädan till.Freestyle, eller dra framåt å tebaka med kanske ngt segelflippande eller duckgibe, och kanske ngt hopp. Eller om det är viktigt att du kan fläka på så många spocks, grubbysar etc. på minsta möjliga sträcka och tid.
    Leta sedan reda på alla potensiella brädor, och kolla vad folk tycker om dem, och läs tester. och tänk på att brädan skall vara bra för DIG, så att du inte köper en oseglingsbar dunderfreestyle om du är nybörjare och vice versa. Hoppas det hjälpte.

Ps. kika på skate 59, tror inte det är helt fel, om du inte är lättviktare så kanske du skulle titta på den ngt större modellen. Men det finns MÅNGA mer, en stor FW vore inte heller fel kanske? grin.gif wink.gif

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 20:24 som svar på: North förlängare

Jo, det kan jag kanske göra, men den är på 240 mb, så en liten komprimering kanske vore på sin plats först, ska se om jag kan fixa detta ngn dag…

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 13:45 som svar på: North förlängare

Jao, just det… Var ett tag sen jag höll i en northlängare… men trär åt pappa ibland… laugh.gif har för mig att den börjar på utsidan istället för på insidan typ, man får änna trä omvänt… Jaja, sen tycker jag np förlängarna är grymma. Är mera friktion i northfotarna… NP e nog bäst på nedhalssystemet vad gäller mastfötter, sen finns det en del annat å klaga på, min joint har spruckit, men blockkonfigurationen är kanon.

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 11:48 som svar på: Köp en stor freestyle!!! Jag är toknöjd!

Värt att notera är att ahd har (väl?) DRT, å är mkt tunn, så den planar inte så tidigt om man inte har grym teknik… Jag väger samma, och seglar ganska mkt på pappas skate 59a på 90 liter, den e stabil å planar tidigt, du skulle kanske snarast fundera på om det är rätt bräda, snarare än strlk…

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 11:31 som svar på: North förlängare

Jag har en instruktionsfilm på detta ämne… Kom med en hot cd… som förklarar så det blir klart som korvspad… kan skicka över den till dig sen… Men man trär ju egentligen på exakt samma sätt som np, fast utan np-blocket så att säga…

• ola_p

Medlem
    4 juni, 2003 vid 11:26 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

Ganska säker på att jag såg en liten notis om uppblåsbart hopp i BOARDS förr ett tag sen… fullt med redbull loggor å så, hade används i ngn tävling. Var typ sånt gummi som sitter i rib båtar, och det hade en skåra åt fenan. Kanske skulle vara dags att leta lite i högarna av gamla boards…:)
    tycker iden att ha en stående våg e kanon, undrar vad redbull hoppet går löst på… crazy.gif

• ola_p

Medlem
    28 maj, 2003 vid 20:54 som svar på: clew first

Om du inte får tag på det så är du för sen, bara att testa att ta det tidigare… satsa lite! så kan man få ett par fina långa luftfärder… laugh.gif är man för tidig märks det TYDLIGT, masten slår i vattnet å man flyger som en vante… grin.gif

• ola_p

Medlem
    26 maj, 2003 vid 20:11 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

Jag väcker tråden till liv och slår ett slag för monkeyflippen… Den e rätt grym… grin.gif

Sida 263 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications