Forumsvar skapade

Sida 265 av 299
  • ola_p

Medlem
    9 maj, 2003 vid 21:11 som svar på: sörst vågor i sverige?

Masthöjd e ungefär 4 meter…
    calle, hade du koll på när det var tolvmetersvågor? jag tycker 12m låter väldigt mkt…

• ola_p

Medlem
    9 maj, 2003 vid 18:52 som svar på: lär mig duckjibe

Joo… man kan ju få rätt sköna flygturer om man försöker ducka för tidigt… grin.gif tongue.gif Fortfarande inte satt det själv, men det kommer väl…

• ola_p

Medlem
    7 maj, 2003 vid 17:41 som svar på: flytväst!?
  • ola_p

Medlem
    7 maj, 2003 vid 17:35 som svar på: Bygg din egen formulabräda… på fel sätt?

Det är ingen kurva… laugh.gif

men, kunde han inte ens gjort ett försök att runda kanterna en smula, kan inte vara så bekväm att framföra… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    4 maj, 2003 vid 19:06 som svar på: Maxxride

då kan man ju köpa bara skrovet, och skaffa core countur stropparna… även om jag tror att ahds stroppar är rätt ok jämfört med en del annat…

• ola_p

Medlem
    4 maj, 2003 vid 15:51 som svar på: Ska köpa fetebräda ”snart”, wave eller fsw?

hmm… ja, det är väl kanske rimligt, också inne på tankaen att det inte ska vara så långt mellan brädorna… Kanske ska bifoga vad jag har för segel, för det spelar ju också roll… Dr X 4,1 4,7 5,3 Som jag kör till min vågis. Sedan damp det ner två stycken hotsails freeslide 5.6 å 6.3, har inte hunnit testa 5.6 än, men kör dessa på pappas 90 liters skate… grin.gif Som jag förövrigt tycker är i största laget. men den är kanon till att träna helikoptrar på.
    Sen så blir det förmodligen fjolårs eller förfjol, beroende på vad man hittar. Jag seglar idag mest plattvatten (snyft) eftersom jag bor alldeles vid ljeviken men… vågorna är ju roligast… jag är ganska kluven inför brädtypen. men det skall inte vara en ren freestyle iaf. jag kan ju låna pappas ibland, han jobbar för det mesta längre än vad jag är i skolan… laugh.gif Men jag måste ha ngt som flytter, så jag kan kajka hem när vinden dör. Min lilla vågis är för liten för detta, men 82liters gammal slalom är inte ngt(större) problem. Så jag hade tänkt mig att det inte skulle vara mkt mindre än så. Sen så finns det ju exempelvis JPs FSW som är mkt större än sin angivna volym, så om det blir en jp fsw blire nog en 78. Annars har jag spanat en hel del på MP Style S som verkar grym. Det som känns viktigt är att den planar hyggligt, lika tidigt som en rip 58 duger, då planar jag nämligern ung. lika tidigt som min kusin gör på sin JP fs 105. Brädan bör ha hyggligt pop. eftersom det alltid är skoj att hoppa… Tycker rip 58 som jag seglade i torsdags var grymt skön, och den planar ganska tidigt. Men slöare än så vill jag nog inte ha, vad gäller planingen. toppfarten är inte lika viktig. Då kan man ju plocka fram den gamla slalombrädan om det ngn gång skulle rycka till i speed tarmen. Freestyle är mer eller mindre begränsat till lite segelsnurrar å så. ngn gång ska man väl lära sig vulcan också, men det hindrar ju inte en vågbräda.

• ola_p

Medlem
    3 maj, 2003 vid 13:23 som svar på: Ont i axlarna – längd/pos på seletamparna

Mer nedhal skulle kunna hjälpa kanske… iaf när du blir överiggad, om det e byigt så är det inte fel med rikliga mängder nedhal…

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2003 vid 21:33 som svar på: Placering av mastfot?

utgå från att sätta den 1/3 från längst fram. flytta sedan framåt om brädan ”går” på fenan. Har du svårt att få grejorna att gå ordentligt på bakredelen av brädan och få det riktiga lyftet från fenan flyttar du den bakåt…

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2003 vid 13:08 som svar på: Spännande för västkusten!

Det kritiska är väl om frontpassagen kommer i tid… nu ser det ju ut som vinden ligger på kvällen/natten… frown.gif

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2003 vid 08:00 som svar på: Foreca är tillbaka!

jepp… stod här på konfen för några dagar sen… tongue.gif
    Nu får vi bara hoppas på att frontpassagen kommer tidigare än väntat…

• ola_p

Medlem
    1 maj, 2003 vid 20:15 som svar på: Simmer eller Gun

Ingetdera… gillar varken gun eller simmer… tongue.gif men förmodligen simmer… blir ju iaf svenskt då… fast mitt sero-7 nöttes ganska fort… lite sömmar gick upp nästan med en gång å så… har egentligen ingen koll på gun…

• ola_p

Medlem
    1 maj, 2003 vid 19:43 som svar på: Försvunnen gelcoat?!

Det farliga är om det kan komma in vatten till skummet. Låter inte som så är fallet. Leta reda på ngn bra färg å fyll i… såna lackstift som det finns till bilar brukar funka finemang..

• ola_p

Medlem
    1 maj, 2003 vid 18:47 som svar på: Segelstorlek för en okay b-åkare`?

får nog hålla med mats om att tonic inte är helt fel… Förhållandevis lätt att hantera men kanske inte lika bra när det brallar i utav hvete…. Men då seglar man ju 4.7 å vågis… grin.gif

Jag skulle satsat på segel dryga 7 kvadrat. freeride/freestyle. eftersom henterbarhet är viktigt när man ska lära sig gippa etc.

• ola_p

Medlem
    1 maj, 2003 vid 18:33 som svar på: Några funderingar!

Jag kör hjälm, men inte flytväst. Hjälmen finns enligt min mening inte mkt skäl att skippa mer än att den kostar en slant då… men… Flytväst skippar jag eftersom jag anser att den inte hjälper! ^^ Eftersom den inte vänder dig atuomatiskt uppåt, då måste man ha en räddningsväst. Den flytkraften har man redan i dräkten. Anledningen till att ha väst skulle isf vara ngn form av impact west… eller motox skydd typ.

Och angående solbrillor har du alldelles rätt… har sett solglasögon gjorda för surfare… Med attiraljer för att de ska sitta kvar… Annars finns ju hjälmar med visir…

• ola_p

Medlem
    30 april, 2003 vid 15:26 som svar på: Vind?

Den e så jävla skön den beskrivningen… lika roligt varje gång man läser den…

Sida 265 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications