ola_p
Forumsvar skapade
-
Jo, det var allt ett tag sen…. Tror de seglade windglider…. Pappa vart ju riktigt vass på den tiden…

Nedan synes han som ”skyltdocka”…
[img]http://w1.522.telia.com/~u52221505/bdvh/bilder/Marinex.JPG[/img] -
Jo, kanske… men pappa hävdade iaf att det inte vart så kul när de skulle segla rörö runt… men får hoppas på vind å en bil så kommer vi nog…
-
kepplers pris ligger på 6,364.01 SEK då, så då skiljer ju inte mkt, äts ju upp av frakten…
EDIT: stylen gäller detta… 699 euro -
Hmm… Fast oftast e det väl fjolårsgrejor som brukar vara billigt eller?Här e iaf ett exempel…
2002
fanatic goya pro model245
surfshop-keppler.de Satan, den e slut… men kostade iaf ca 4500 SEK de andra (255) landar på 6365 SEK
surfers paradise jaja, men 250an kostar 8999 SEK Ajaj.. där vart tysken billig… -
mm… hittade på sjökortet… Ser kanske ut som man skulle vilja ha en följebåt om man ska segla där…Lite middle-of-nowhere känsla kanske…. Blåser det ostlig så finns det ju inte mkt som tar emot, ligger ju bara atlanten utanför typ…
-
Lite ny info från farsan…

Han hävdade att nordre älv var lervikar, så att det kanske inte var alltför kul ställe… Men det kanske finns andra ställen… detta var ju på rörö-runt tiden…. -
Jomen, det ska nog gå å hitta du… Jag e grymt sugen på surf, även om det blev lite idag så vill man ju segla vågis snart…
Jag å min kusin e ev. på väg söderut för att hitta ngt sjyst ställe. Vi bor ju i ljungskile, men får vi tag på bil så… jag blir lite sugen på att testa ngt nytt…
Hade varit kul… Kan vi kanske höras om d blir ngt då?
-
”Standard” brukar 26″ till sittsele, och 24″ till midje, jag gillar de längderna, har ett par 22″, men känns väl korta, då måste bommen så långt ner…
-
-
Jag tycker det känns som det skulle vara lite svårt med balansen jag… Men skulle gärna testa….

Ser ju rätt läckert ut iaf… -
http://www.surfkeppler.de kanske? jag hittade en goya ’02 245a för ca 4500 SEK… vattnas lite i munnen…
-
hmmm.. du, bara så du vet, en stjärna blir ett rätt kasst betyg, då det sedan blir ettt medel på alla användares betyg, så det adderas alltså inte ihop å blir felr med tiden…. Bara så du vet…
-
Nej, kapa masten är inget att rekomendera.
Om det nu bara är 4 cm så är det nog bättre att köra med lite lite stickande ut därnere. Men den kommer att vara alldeles för styv för seglet, och åtgärdas inte genom att kapa masten.