ola_p
Forumsvar skapade
-
Har tyvärr ingen vettig bild på min bräda… Kanske efter nästa blåst…
-
Ja, har märkt att man inte får skriva directorys till servern…
Annan sak, vore det möjligt att få senaste inläggen från sina favoritställen samlade på ett ställe? (Se exempelvis freeride.nu Fast så man själv kan välja vad man vill se…) Lite roligare presentationsidor, som exempelvis freeride’s med gästbok etc…
(Hoppas innerligt….)
-
Se om du kan få tag på en NP anatomic sele, ska tydligen vara bra om man har ryggproblem… Farsan hävda att den funka för hans rygg, men jag tycker egentligen den är rätt ful…
-
jag skulle definitivt inte kört oförsäkrat… Hade av en mast där, blåste inte ens så att jag planade ordentligt, KNAK…. Jag skulle aldrig lite på att ”det håller nog” mentaliteten i det sammanhanget…
-
Inte för att vara elak, men förmodligen ganska mkt…

Viktigast e att man inte hastar…
Se till så att du kan styra grejorna med seglet. Alltså genom att skota in ut etc. träna där du bottnar ngtsånär. Se till att ALLTID ANVÄNDA RAKA ARMAR, ALLTID!!!! annars kommer du garanterat misslyckas.
Viktigt också att titta mot mastfoten, in med huvudet under bommen. Ta det långsamt, seglet skall vara helt upprätt innan du är uppe ur vattnet. detta är också bland det viktigaste, att INTE HA BRÅTTOM! Låt främre benet släpa i vattnet tills du har kommit igång å segla. BÖJDA KNÄN, LÅG TYGNDPUNKT, annars kommer inte seglet att kunna dra upp dig hur mkt det än blåser (ehm.. iaf medans du fortfarande kan segla). Se också till att komma upp mer eller mindre bakifrån..Några nyckelpunkter, säkert glömt ngt men… Det SKA kännas ”fel” i börja, annars gör man fel…

Lycka till!
-
Att kunna dela med sig av bilderna är väl i min mening tyngsta argumentet för digitalt, och enkelheten…
-
Mer än att kunna skära ordentligt i bilderna då… Men en höjdare e ju att ha en enklare digitalkmaera att knäppa lite bilder och sedan slänga upp här etc…
-
tackar för kul läsning!!

Engammal regel är ju att man inte skall ändra på ngt som fungerar… Iaf inte unbder sånna omständigheter…
att man sen är obotlig och alltid skall mecka ändå e ju en annan femma…
-
Har varit vid haby två tre gånger, seglat lite, men kanske inte bästa stället, men lite nyfiken på om brotten går att segla. Har aldrig vågat, men ngn som seglat där? Är lite nyfiken, vågorna är ju ganska brutala… Såg att det sög torrt på ett ställe…
Känns inte riktigt stabilt när det bryter på klippor på det viset…
-
Segelnumer behövs ibland i seglet om man skall tävla etc.
Segelnummret har du väl fått reda på? isf så e det bara klipp å lek som gäller… Vet inte vart man köper väven, men skulle tippa på segelmakeri eller jolleaffär…
-
Men hur långt upp är den 48mm då? Då blir det ju fortfarande samma sak, att man inte får in längaren… utan måste skaffa en till…
-
”Base diameter
is compatible to all available mast
extensions!”Låter lite skumt tycker jag… skulle ju bli en sjuhelvetes dropshape isf… Dom kan inte tänkas mena normal rdm?
-
Kolla i pdf:n…. finns där, men går inte att uttyda om den finns i 460..
-
mm…. Hittade den i pdf med north grejorna, men den var så lågupplöst så man såg inte om den fanns i 460…
Du råkar inte ha kvar mpeg2 codecen för os9 mitt system kraschade totalt för ett tag sen…
-
Fattig student som man är så har man inte två längare, utan kör en istället… Jag hittade inte rdm masten när jag kikade på masterna men… Finns den i 460 då?