ola_p
Forumsvar skapade
-
Windsurf Jargon
HI-HO: Hook In and Hang On.
Going Off: Someone sailing well.
Tweaked: Adding the extra detail to a move so as to highlight the move.
Fat: Really Big maneuver.
Radical: As dangerous as you can get.
Ripping: Making many maneuvers on the wave.
Shred: Like cutting strips of paper, but in water.
Stick: Your windsurf board.
Stoked: The euphoric feeling when your sailing great.
kook: An idiot on the water.
Sick: A maneover done exceptionally well.Bra att kunna…
-
Hmm… Kanske…
F2 Style M
Sen kommer det kluriga… Jag e svinigt nöjd med min powerwave 253, så ngt åt det hållet iaf storleksmässigt…
JP wave 247 (e de väl??)…eller
hypersonic
F2 Style Seller
Naish Titan (så jävla go bräda, iaf när d fortfarande var mistral)
Minsta Goyan, jävligt snygg… -
The knife – Kino
Morcheeba…
The Doors
Moby
Elegant machinery
Å lite annat… -
Jepp, dra tills tampen går av..
Nja… Men jag råkade göra så två gånger i år… Observera att man aldrig (nästan iaf.) kan dra tillräckligt med nedhal med bara ändera. Kroken på selen funkar, men lättare med en stålpinne med ett halvslag runt… -
Surfbutiken i still going strong… Megascene grejorna tar han hem om man vill… även dakine.
i viken e vi 4 st som surfar ofta(när det blåser…) sen ytterligare typ 3st som inte är riktigt lika fanatiska… -
1) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
Pop
2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
Ny:10-13000 beroende på bräda (custom inräknat då)
3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Nja, snarare min inställning till märket, vilket självklart påverkas lite av vilka som kör på det…
4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Om det är en sån bräda jag vill ha, Jag har en liten vågis, och funderar på en freestyle lr freestyle/wave. Snarare FW, Eftersom jag inte är så intresserad av freestylen ganska extrema egenskaper, men en vågbräda i motsvarande storlek, 95 liter, är inte alls kul att segla inne på viken. därför passar kompromissen perfekt.
5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
SJÄLVKLART!!! Men sen e ju vikt, konstruktion… lika viktigt… -
Jag lyckades, förra året, skrev om min uppväxt…
-
Prolimitskorna såg ju klart bra ut…
-
Har för mig att 70 liter downwindslalom e snabbt… Får väl höra vad getwet säger…. Men hypesonicen är ju en lättvindsslalom,dvs. den skall motsvara konventionella 95-110liters brädor, plus lite mer… Om jag inte är helt ute och cyklar…
Suck, nu är det kraftigt surfsug, sitter å kikar på surffilm i jätteformat med projektorn som pappa lånade hem över helgen…
Hoppas vinden dyker upp idag, igår kom den inte förrän det var mörkt ju!Ps. hur gick det med din topp-100 lista teabag?
-
kan informera om att det inte är US-box, utan en variant av trimbox, dvs. det är trimbox som e skruvade underifrån, så ska man byta får man själv bygga om en trimboxfena….
-
ola_p
Medlem23 januari, 2003 vid 18:41 som svar på: Någon som vill dela med sig av egna amatörvideos?hehe…. e det inte bättre att lägga upp snuttarna på ftpn, än att maila dem? Så får alla av det goda…
-
köpten nya hela våtskor idag.. Hoppas det blåser i helgen…
Blev d ngn surfsektion i ljss eller? -
100liter bräda, två segel, en mast….
Men förmögenheten uppgår för tillfället till 500:-
Men senare kanske…