Forumsvar skapade

Sida 274 av 299
  • ola_p

Medlem
    22 januari, 2003 vid 08:23 som svar på: tävling i ljungskileviken?

det är väl åtminstånde 4st i Ljungskile som e på tror jag… Skulle vara kul om man kunde få hit lite folk och köra lite… Skulle vara kul…

• ola_p

Medlem
    22 januari, 2003 vid 08:18 som svar på: 2-delt mast

Finns det verkligen odelade nya master? Jag har inte sett några andra än den gamla glasmasten som skräpar i ett hörn hemma, från typ 92…

• ola_p

Medlem
    22 januari, 2003 vid 08:10 som svar på: kallt om händerna??

Vem e de som seglar i ljungskile?

• ola_p

Medlem
    20 januari, 2003 vid 18:51 som svar på: Massor av tecken på at du är besatt av windsurfing

14. Prata surf med ALLA. Verkligen alla. Och gärna utan att låta dem avbryta eller byta disskusionsämne… Kan trötta ut en del personer har jag märkt… typ min syster… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    19 januari, 2003 vid 20:59 som svar på: wv buss säjes 5000kr

5000kr, blinda e vi allihopa, allihopa….. wink.gif

• ola_p

Medlem
    19 januari, 2003 vid 20:20 som svar på: En rent hypotetisk fråga!

hehe, hypotetiska fårgor… grin.gif men tänk efter på vad du lärt dig på fysiken, en 70liters bräda med 100kg lyftkraft, kanske lite opraktiskt? Eftersom: 70l tränger undan 70 kg vatten, och ger alltså 70 kg flytkraft. För att få flytkraft(/lysftkraft) på 100kg krävs en bräda som väger ca -30kg, dvs, du behöver hålla ner den med 30kg, minst. Segla med en sån och nosen får nog lite lyft tendenser… crazy.gif Och, alla gaser väger ngt, och vaakumfylld bräda skulle vara lättast, men laminatet väger förmodligen mer än differansen i vikt mellan luft och vaakum.
    Min tanke är att den ultimata brädan väger noll kilo, och inte har ngn somhelst tröghet, fatta vad lätt allt skulle bli… smile.gif
    Så…
    …Ge upp! wink.gif

• ola_p

Medlem
    18 januari, 2003 vid 10:56 som svar på: Är det mest snack eller har ni varit ute ochsurfat

Funderar på att dra ut idag, det tar rätt snabbt på isen just nu, så får se om det blir ngt i eftermiddag…. Man kan väl hoppas…

Gul skorna tycker jag är rätt hyggliga som vinterskor, lite varma på sommaren dock, lite dålig rörlighet vid tårna… Mina har hållit två år, klart ok, med tanke på att de nästan luktar som nya också. Blir nog ett par mm, np eller sola som sommar skor, och ett par nya Gul till hösten/vintern… Lite tjocka på sommaren, annars kanon…

• ola_p

Medlem
    14 januari, 2003 vid 11:07 som svar på: Vilken midjesele ska man välja?

En annan sak e att det är rätt jobbigt att spänna automaticen ordentlgt….

• ola_p

Medlem
    13 januari, 2003 vid 10:38 som svar på: Vilken midjesele ska man välja?

Jaha, håltimme…. Så ngt måste man hitta på… laugh.gif
    Jag har testat wavepron (som jag har) och norths move sele… np selen sitter skönare, och ger bättre stöd. Glider en aning mer än ns selen.
    move selen gav dock MYCKET rörlighet, satt kvar där den skulle, men jag fick lite ont i ryggen, gav lite dåligt med stöd. Prova lite selar… se vad som passar bäst… Jag är rätt sugen på pro-limit när jag slitit ut min wavepro… grin.gif

• ola_p

Medlem
    10 januari, 2003 vid 09:26 som svar på: billigaste sättet?

Nästan rätt… Ljungskile heter stället som jag bor, å de gick från uddevallla…
    Gick under tio kilo lr ngt eftersom de var så långa… Man kan även köra med efterkravsavgift, dvs. typ postförskott…
    Typ 140 tror jag…

• ola_p

Medlem
    9 januari, 2003 vid 08:26 som svar på: Ännu mer film på FTP:n, tack.

Verkar som inte filmerna flyttas från upload katalogen heller… Snälla konfmaster…. smile.gif

• ola_p

Medlem
    3 januari, 2003 vid 21:05 som svar på: Morgondagens stjärnor

Jo, småbröder är ju ett givet mål… Kanske inte så genomtänkyt om de börjar stjäla alla ens prylar… men men…

Här är lillebror, 7år….
    simon2.jpg
    simon1.jpg
    simon3.jpg

• ola_p

Medlem
    3 januari, 2003 vid 20:59 som svar på: Joker!

Samma som twistern kanske?!? crazy.gif

• ola_p

Medlem
    3 januari, 2003 vid 12:04 som svar på: länka till era hemsidor
  • ola_p

Medlem
    2 januari, 2003 vid 12:20 som svar på: Nyårslöften

Ja, hrm….
    En framåt ska väl inte vara omöjligt (men jävligt läskigt…). Och en vulcan. Sen beror det ju lite på om man får seglat ngt alls…. Med årets säsong i repris kan man ju lika gärna ge upp från början på ovan nämnda punkter… Men köpa 95 liters freestyle kanske… Jaja, får se va d blir… tongue.gif Hoppas kan man…

Sida 274 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications