Forumsvar skapade

Sida 282 av 299
  • ola_p

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 18:06 som svar på: Börja om från början..?

Vad bra att mitt sätt inte är helt åt skogen iaf… laugh.gif Det är ju inte så man gör snygga planande gippar direkt, men det är ju bättre att börja så och SEDAN börja lösa upp svängen och flippa seglet tidigare.

Ang. slagen skulle mitt tips väl vara att satsa på vattenstartsläge på nästa sida med blixtens hastighet… tongue.gif Ju fortare det går ju mindre vatten blir det i vattenstarten om du fattar vad jag menar… Riggen mot aktern är också mkt viktigt…

• ola_p

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 06:02 som svar på: Färg att måla över lagning med?

Helst tvåkomponents epoxi färg, men vem vet, det kanske funkar med annat också…
    Kolla: http://www.viser.net/~anthwind/Material_Info/material_info.html och http://arcas.nuclear.mech.ntua.gr/~salex/board_building/index.html
    På den sistnämnda vet jag att det stod ngt om färger… Eller vad som gick åt skogen då han tog fel…

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 17:51 som svar på: Tipsa mig om väderlänkar med prognoser!!!!

Kolla windgurus forum, har för mig att det nämndes några alternativ där…

Annars observationer på http://www.swedweather.com och http://www.oceanweather.com

Prognoser: batvadret.foreca.se
    Vad jag kan på rak arm iaf…

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 17:41 som svar på: Filmer på nätet!

http://www.agoride.com finns några klipp. hra dock sett alla så vore trevligt om man kan hitta lite annat… smile.gif

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 17:36 som svar på: plopp

Surfers paradise…

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 08:33 som svar på: Börja om från början..?

Började segla vågis i år, och börjar iaf få litet humm om varför det ibland går åt skogen och ibland funkar finemang…
    När du är överriggad, när det är shoppigt eller bara vill köra en säker gipp, så är mitt tips att minska farten, skota inte in så mycket, ta god tid på dig när du förbereder dig, sen när det väl är dags att svänga så ska det vara tight. droppa höfterna inåt i svängen, nästan viktigast, lägger du ner dem tillräckligt mkt inåt kommer brädan snurra runt på en femöring. När du sen är runt är det viktigt att du reser dig lite, gör du så här kommer du inte att kunna flippa seglet så tidigt eftersom det bara leder till attt man ramlar inåt i svängen. Håll istället fast och segla clew first så länge du behöver för att stabilisera dig, flippa seglet och segla iväg.
    Kanske inte vackraste gippen, men man har åtminstånde hyggliga odds på att sätta den…
    När det går åt skogen: Vikten för mkt över brädan, stela knän, för mkt fart, för lite kanttryck., vikten för långt bak…
    Lycka till… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 08:21 som svar på: jag har hört….

Jotack, det är jobbigt att åka till apelviken eller liknande, surfa är inga problem,bara gå utanfördörren och rigga ung. Lyckligtvis surfar pappa och även min kusin som har körkort…
    Mitt största hinder är skolan… mad.gif

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 08:17 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

tabletop into cheeseroll, fruitloop om jag minns rätt är också rätt hårt… tror goya gör en i sin film, gc sekvensen…
    faan, jag vill ha lite vind snart… frown.gif

• ola_p

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 14:59 som svar på: NU!!!!! Nu kommer vindomslaget i Varberg!

Tycker inte det ser så ut riktigt om man tittar på apelviken.nu…

• ola_p

Medlem
    26 september, 2002 vid 18:59 som svar på: Formula-arm.

Formulan e väl inte så farlig, värre med vågbrädorna isf…

• ola_p

Medlem
    26 september, 2002 vid 07:19 som svar på: Söker svenska tidningen windsurfing?

tror det snart börjar bli dax för nummer tre snart, det är ju inte mer än fyra per år… wink.gif

• ola_p

Medlem
    25 september, 2002 vid 15:37 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

När vi snackar feta airs så får jag väl bidra med en liten bild…
    Det är dock kite men det är så jävlarns förbannat högt. Han överlevde kan vara värt att notera…

• ola_p

Medlem
    24 september, 2002 vid 19:55 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

Onehand, Onefoot bakåtloop är ju ganska grymm tycker jag.

• ola_p

Medlem
    23 september, 2002 vid 19:55 som svar på: Krånglig hemsida

Det är ingen hemsida!!! Det är ett diskussionsforum!!! confused.gif (Farsan låter hälsa…)
    För att bifoga en fil behöver den inte finnas på nätet. Den får dock inte vara förstor… Bifoga när du förhandsgranskar. För att lägga upp en bild till signaturen eller i inlägget behöver den redan vara upplagd ngn annanstans för att det ska fungera…
    Läs mer under ”Hjälp/Frågor”…

• ola_p

Medlem
    23 september, 2002 vid 19:48 som svar på: Zkinz dräkter?

Har en 4/3 med lösa ärmar. har funkat rätt bra. Har dock gått sönder vid anklarna vid superstretchneoprenet. Annars är den hel och fin. Dock förliten numera… tongue.gif Ska skaffa en ny dräkt snart. Typ en semidry eller torris typ.

Sida 282 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications