ola_p
Forumsvar skapade
-
Hämtar bilden…
En annan tanke bara, musik? -
Är det ingen som lägger upp några bilder?
sist jag kolla var det bara de som jag hade lagt upp. -
Ett par kommentarer ang. disskusionen…
1. Man kan rida vågor med kite, även tuba, vilket är lite småfräckt…
2. Ang. loopa efter en säsong så är det nog inte helt omöjligt, david swift har väl surfat i tre år och han är väl rätt hygglig…
3. Är inte kit vs w-surf lite som skidor vs snowboard, jag föredrar att bränna utför med skidor.
4. W-surf är snabbare än kite på vatten, dock är förmodligen en kite och en kitebuggy snabbare än både w-surf och kite.
-
En skruv som oftast sitter framför mastskenan och används vid ex. flygresor, för att jämna trycket inuti och utanför brädan så att den inte delaminerar…
typ…På customs sitter denna dock ofta mittemellan främre och bakre fotstropp.
-
Annars kan man kolla luftskruven, den sitter ofta längre bak(mellan) på customs… Kollla brädan goya kör på tex… eller Olas quatro…
Nu har väl exempelvis mistrla ändrat på detta i sina razor och twistar men ändå. -
1. Har du trätt den lilla pryde kringlan rätt? Be ngn visa, helt cp stört att trä rätt, iaf i början. Gör stor skillnad…
2. Använd en pinne till att dra nedhalet.
3. Uthalet ska du (förmodligen) dra typ 4-5 cm till från att du börjar få motstånd, inte tamplängd utan hur mkt närmre bommen akterliket kommer.Lycka till…
-
ola_p
Medlem9 augusti, 2002 vid 17:22 som svar på: Finns det intresse för mIRC-kanal, FTP-server eller DC-hub?Ok, då fattar jag…
-
ola_p
Medlem9 augusti, 2002 vid 15:52 som svar på: Finns det intresse för mIRC-kanal, FTP-server eller DC-hub?Jag kan ladda upp, men sen får jag inte flytta på grejorna…
Ursäktar för bilden utan jpg suffixet…
Fler bilder på väg till upploadmappen… -
ola_p
Medlem9 augusti, 2002 vid 15:10 som svar på: Finns det intresse för mIRC-kanal, FTP-server eller DC-hub?Kanske vore en ide med en kategori för bilder etc. ?
-
Varm e den iaf så det räcker, likaså tålig.
Det negativa som kan sägas är att det kan bli svårt att böja upp tårna i stroppen och att gummikanterna kan trycka och skava lite när man kör med stroppar som core countur.
En annan detalj som bör nämnas är att de inte börjar lukta så farligt som andra skor, även efter ett år så luktar det mest neopren, och kanske lite saltvatten, men inte den sura odören som annars brukar sprida sig milsvitt omkring. -
Är med på vad du menar iaf. Jag komm runt en gång, då jag lyckades få runt brädan och sedan göra en supertight(kändes det iaf som) cutback.
-
Håller med,
Har alltid kört med skor och de (Pryde) har bra grepp och sitter heltajt utan att krossa tårna. Det får man fixa själv… -
Fast å andra sidan var ju Olas artikel om vågbrädorna grymme bra…
-
Att stoppa in masten i brädan gjorde man inte ens på sjuttiotalet…;-)
Du gissar rätt, det fanns en massa olika dimensioner och längder. Det verkar enklare att anpassa mastfoten till en ny bräda än att jaga bräda som passar till masten. Om jag fattade frågan rätt. Hasse på Sport o Surf i Ljungskiile har en del museala grejor om du behöver en annan mastfot.