Forumsvar skapade

Sida 288 av 299
  • ola_p

Medlem
    18 april, 2002 vid 18:33 som svar på: Äntligen västvind

Det finns ju långa prognoser på http://www.windguru.cz
    Mkt bra.

• ola_p

Medlem
    18 april, 2002 vid 18:28 som svar på: Allt möjligt.

Hur gör du med beställningen? Åker nu ner till lasurf och hämtar lr ska du få det skickat? Har funderat på att testa selen han har på lasurf, 500:- för en midjesele är ju överkomligt. Men sen ligger ju lasurf inte om hörnet direkt…

Jag kör begagnat istället för billigt nytt, men det är väl en smaksak.

Snubblar du på en gammal kylskåps kompressor så ta den. Den behöver vi om vi ska vakuumlaminera.

Har läst lite om epoxi och laminat, lr snarae läser 69 sidor laminatfakta från spsystems så det skall väl förhoppningsvis bättra laminat kunskaperna lite. Har du kikat på några brädbyggarsidor. Det ger ju lite kunskap iaf. Vad ska det bli för ngn bräda? Jag ska ha en 95litrare. Ska bygga med bottensandwish och tjockt laminat på översidan.

Har du möjlighet att komma förbi ngn gång så skulle det säkert vara trevligt.

• ola_p

Medlem
    17 april, 2002 vid 19:55 som svar på: Allt möjligt.

Det är två skruvar till bakändan av bkstroppen, och det var vänstra framstroppen som krånglade.

• ola_p

Medlem
    17 april, 2002 vid 19:50 som svar på: Allt möjligt.

Jo då, det vart lite segling på söndag och måndag. Idag fläktade det lite. Igår blåste det hyggligt, men det var kallt och mina händer sönder.

Jag vet inte riktigt priser, men ca 4000-5000:- för en bra konstruktion. Sen om amn hittar ngn firma som använder väv så kan man säkert få spillbitar till förstärkningar och liknande.
    Vi kommer att hålla till i källaren här hemma. Du får gärna hänga på. Jag hörde av Andreas att han hade pratat med någon som satt och åt med en sp katalog…

har du ngn icq? Det är ett smidigt sätt att byta information.

Jodå, det finns ”Sport Surf Fritid” i Ljungskile. Inte så mycket grejor att klämma på direkt, men han har en sele och linor samt Core Counturstroppar. Vilket också är allt som är av värde. Sedan står lite grejor från 94 å mögglar till hutlösa priser.

• ola_p

Medlem
    17 april, 2002 vid 19:38 som svar på: Allt möjligt.

Powerwave 253, löste problemet genom att kapa nån mmm på skruven så funkade det sen.
    Och sen är ju stropparna grymma även om jag inte har seglat med dom än.

• ola_p

Medlem
    17 april, 2002 vid 15:09 som svar på: Allt möjligt.

Jo, men det känns ju tråkigt att såga sönder…
    Får bli det om inte ngn har nån bättre lösning.

• ola_p

Medlem
    17 april, 2002 vid 14:56 som svar på: Dummaste vindsurfkonstruktionen vi helst vill glömma?

Sverige!!!
    Kallt, regnigt och vindstilla. smile.gif

• ola_p

Medlem
    15 april, 2002 vid 18:41 som svar på: Fena med hjul, till brädan och resan + cykeln

Slakta en gammal fena, sätt dit ett hjul och din uppfining är klar.

• ola_p

Medlem
    14 april, 2002 vid 19:16 som svar på: superman

Vart hittar man bilden om man inte vill köpa en tidning där allt annat än bilderna är helt oföståeligt?

• ola_p

Medlem
    13 april, 2002 vid 07:50 som svar på: SBF = Sveriges Begravningsbyråers Förbund …osv…

Lite kul var det ju iallafall…

• ola_p

Medlem
    13 april, 2002 vid 07:50 som svar på: SBF = Sveriges Begravningsbyråers Förbund …osv…

Lite kul var det ju iallafall…

• ola_p

Medlem
    13 april, 2002 vid 07:48 som svar på: att tänka på innan du ger dig ut…

Jag vill nog få upp lite seglingsvana på det nya året innan jag gör första föröket. Dessutom har jag nya mindre prylar att vänja mig vid. Och just nu är det största hindret att det inte blåser, BUHUUU!!!!!
    Men det börjar ju bli lite varmare nu aif.

• ola_p

Medlem
    12 april, 2002 vid 19:46 som svar på: att tänka på innan du ger dig ut…

Jo, med lite framåtloopsförsök i sommar lär det väl komma…

• ola_p

Medlem
    12 april, 2002 vid 15:16 som svar på: Är det lagom…

Ok, så en kärna med lätt skum, ett lager väv, sedan typ airex eller divinycell.
    sedan laminera med mycket väv och förstärkningar på ovansidan och lite mindre på undersidan.
    Nån som vet var man får tag på prisuppgifter på epoxi, funderar på antingen sp115 eller nm laminering 275A?
    Samt vad kostar kol kevlar och glas? Vem säljer billigt å bra?

• ola_p

Medlem
    12 april, 2002 vid 15:01 som svar på: att tänka på innan du ger dig ut…

Va?!?!
    Så farligt är det väl inte, bara lite kyligt i vattnet å så…
    Jag har faktiskt inte gjort mig alls illa hittils, bara lite huvudvärk vid en katapult då och då samt att jag har bränt mig på en manet en gång…
    smile.gif

Sida 288 av 299
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications