Forumsvar skapade

Sida 23 av 53
  • p-malmkvist

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 13:56 som svar på: ISWC– uppdaterade regler

    Jo det var tur att jag bokade avbeställning också ifall man inte får plats, hoppas det inte blir så..:mad:

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 16:33 som svar på: Rengöra brädan
    SWE 496;536648 wrote:
    Mmmm kanske det Petter men de flesta segelbåtar planar inte utan går mer i deplacementfart.
    Det är en viss skillnad på ett planade skorv och ett icke planande skrov..

    Detta är OT men ville bara besvara ovanstående.

    Det är säkert så, men för båtarna är nog havsväxterna på skrovet det största problemet när det gäller friktion, polerat är nog att föredra för dem men vi windsurfare brukar inte få problem med havsväxter på skrovet, lite sand på sin höjd kanske som väl kan torkas bort..

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 15:01 som svar på: T4-problem…
    kinetic;536502 wrote:
    SWE496: Hur har det gått? Jag fick rätt på min bil iaf..Köpte VAG-Com kabel o läste sedan av felkoderna (som i mit fall var låg tomgång ”nähä?”,samt 3 andra ”givar fel” pga att jag ryckte olika kablar i test syfte, bla hallgivare fördelare, LMM samt vevaxelläges-givare). Hur som helst så raderade jag alla felkoder för att på så vis ta reda på vilka felkoder som är ”bestående”. Gissa om jag blev förvänad när bilen startade normalt med en gång o lade inte upp nya felkoder alls…Har läst av felkoderna med jämna mellanrum men där är tomt o bilen går lika bra som innan. Vad felet var på min bil lär jag aldrig få reda på men jag gick igenom i princip allt som hade med problemet att göra…Så mitt tips är att du skaffar ett VAG-Com interface o börjar i den lätta änden, det borde jag oxå ha gjort istället för att felsöka på ”gammaldags vis” genom att byta delar o testa….

    Vad var det jag sa:grin: 😀 😉

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 14:59 som svar på: T4-problem…

    Bytte precis också lamda på min volvo och nu går den kanon, hade lite ojämn tomgång tidigare och lamdalampan hade börjat lysa..

    Ett tips är att du köper biltemas lamdasond=galet mycket billigare än orginal och fungerar perfekt, finns också lamdasond hylsor samt gängreparationssats om du inte har det..

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 14:51 som svar på: Rengöra brädan

    Gällande polerat eller våtslip så testade faktiskt en jas-ingenjör detta på windsurfingfenor och fann att det som gav minst friktion var våtslipat, polerat gav inte minskad friktion.. Men en polerad yta är lättare att hålla ren och en ren yta är alltid en snabb yta, kan ju vara en anledning till att segelbåtarna ofta poleras..

  • p-malmkvist

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 15:05 som svar på: GPS i SVF-cupen

    Hoppas bara att ni kommer köra både gt11 samt gt31 i proklassen, att kräva 2*gt31or kommer nog inte uppskattas iaf:wink:

  • p-malmkvist

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 12:17 som svar på: AHD GPS Speed Challenge with The Cup…
    Hänkö;535129 wrote:
    Varför inte? Om det mot förmodan inte blir vind till Speed så tycker jag det är ett lysande inslag att kunna köra lite Kona. ! Bra jobbat ”tävlingsledningen” och Kona-jocke! Kona Match-Racing Sverige mot Holland! En ny landskamp i den stora landskampen!

    Nä det är bara jag som inte kan läsa, trodde pastorn menade en film med kona:smirk: , han får väl plocka med vilka brädor som hellst..

  • p-malmkvist

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 12:58 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

    Jo den där 15:e platsen är större än stort..

  • p-malmkvist

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 22:41 som svar på: AHD GPS Speed Challenge with The Cup…
    Joachim_Larsson;534960 wrote:
    Det ska bli kul och komma ner och se Er proffs slå Holländarna, tar givetvis med mig trailer med både Kona och lite annat, har nog med mig ett gäng juniorer också.

    Kul med juniorer som kommer in i sporten, men en konatrailer på en speedtävling kanske inte går hem misstänker jag..:wink:

  • p-malmkvist

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 21:31 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!
    Marcus;534811 wrote:
    Underbart, då har vi snart en komplett landslagsledning:
    Både Lars o Jesper fungera ju utmärkt som mentala coacher o allmäna
    humörshöjare.
    Jesper även som teknisk chef.
    Och att Lars fungerar utmärkt som både bank, seglemakare, fotograf och ”stance-analysator” har vi sett innan.

    Nu fattas bara en massör.
    Vad kan det kosta att hyra en grekiska en vecka ?
    Även ni landslagsledare är väl i behov av detta ?

    En budget-variant kan vara att hyra en dopad hårig grek –
    han skulle ju även kunna hjälpa till att bära utrustningen –
    sånt tycker jag inte man ska behöva göra själv när man representerar
    Sverige …egentligen alltså…..

    Vi kanske skulle kunna lägga lite av prispengarna på en sån resurs ?
    Vad tycker ni ?

    Jesper har väl både tid och lust att massera under tävlingsveckan?? Om vi säger som så här, alla tvättar sig innan och häller cocosolja på sig så är det bara och köra igång, deal jesper??:cool2:

  • p-malmkvist

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 16:13 som svar på: varför planar man tidigare med mjukare mast?
    cjs;534731 wrote:
    Nån som vet???

    Det tror jag du fått om bakfoten, andra parametrar påverkar tidig planing mycket mer såsom fenan, bredd på bräda, segelstorlek samt buken i seglet, nedhal, uthal etc etc

  • p-malmkvist

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 15:53 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

    Och nu har jag+tjej samt Benke bokat 2 veckor också… Blir samma hotell som de övriga, bra så att det blir dialekter man förstår på hotellet:cool2:

    Jag är redan på speedstrippen nu i huvudet, går i 40 knop och krashar på slutet i det 27 grader varma vattnet, ånej måste höjda tillbaka för ännu en 40 knops runda, ouh jobbigt:wink:

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 14:31 som svar på: RS:Racing evoII
    tobhed;534253 wrote:
    Den sp95 han menade då var hans speedprojekt han hade med Naish som sedan lades på is? Han har skrivit mycket om att segla fort på speciella brädor framtagna för speciella förhållande och då har han bla nämnt den ”nya” sp95 som förmodligen kommer att heta JP istället misstänker jag.

    Alltså inte samma bräda som Naish idag har och som heter sp95

    Jo jag funderade på vad Naish sp proto 50 brädan kommer heta nu, kanske JP protospeed 50??

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 14:28 som svar på: mallig

    Hahaha har moderatorn varit framme och raderat lite grann:wink: ..

    ”De är de att vi blyga, försynta killar med obefintligt självförtroende nyttjar Internet till att få en chans att hävda oss anonymt”

    Det är inget konstigt att hävda sig, det gör de flesta människor även fast de inte tänker på det.. Men att hävda sig genom att vara respektlös mot andra är inte helt ok, speciellt inte om du inte kan stå för dina kommentarer i real life, tror fortfarande att 99% av dina kommentarer aldrig skulle blivit av utan internets skyddande atmosfär..

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 14:02 som svar på: grymma test!

    Uhh vill tillbaka nu, har glömt alla försäljare, bara ubervågorna kvar i minnet..

Sida 23 av 53
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications