p-malmkvist
Forumsvar skapade
-
p-malmkvist
Medlem18 februari, 2009 vid 12:43 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!andersbq;530875 wrote:Mja jag förstår hur du menar. Men tanken är att Swespeed ska bli en riktig tävlingsvecka som är kul, spännande och prestigefylld. När vi kör hemma är det bara ”ett” 5×10 per dygn för att man kunna segla när det passar var och en bäst. Men nere på Karpathos så är ju alla primärt där för att vindsurfa hela tiden. (antar jag) Det vore nog bra om vi får till typ 6 eller ännu hellre 9 delseglingar så att man kan få stryka några race. Är du med på de 6 första så kan du ju välja att stå över de 3 sista racen. Men allt är på skoj, det ska vi komma ihåg. Vi får väl ha ett skepparmöte därnere och komma överens.Vadå på sköj!! Blir jag slagen av en Naishseglare så lägger jag mig på solstolen med tjejen resten av veckan..:grin:
-
Surferboy;530846 wrote:Speedcupen och världsrekordsförsöken är två skilda saker som även deltagarna i världscupen skiljer på. Speedcupen visar vem som har bäst form och bäst trim på grejorna. De flesta killarna har hållit på i 10 år eller längre och jag tror inte att världsrekordet är det mest drivande bakom deras ansträngningar. De har avtal som omförhandlas varje år och världsrekordet är grädde på moset. Det är antalet publicerade artiklar i tidningar, tv-klipp samt resultaten i tävlingarna under året de skryter med när de förhandlar med sina sponsorer.
Visst är det som du säger, totalen visar vem som är i bäst form samt vilken utrustning som är bra, men om sponsorerna får välja mellan att skicka iväg en kille till exempelvis Irland med utrustning och allt vad det kostar med biljett, hotell, brädcontainer alt att skicka killen till kanalen/namibia med ett ev rekord i sikte och därmed internationell tv/ tidning bevakning, Antoines rekord visades ju t.o.m på tv4 har jag för mig..
-
Tackar för tipset, blir köp av denna..
-
Tror inte totalen i speedcupen är så intressant för sponsorerna/åkarna därför att speed är väldigt focuserat på rekord.. Det spelar inte så stor roll om Dunken vinner totalen om ändå Antoines rekord ligger 5 knop över, tycker själv iof att totalen i worldcup är väldigt intressant då det ändå visar vilka surfare som kan åka fort oavsett spot..
-
p-malmkvist
Medlem17 februari, 2009 vid 14:28 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!Kanon förslag!! Är garanterat på.. Ett förslag kan vara att bara de 5 bästa 10 sec räknas för dagen så det inte blir flera 5*10sec per dag som räknas, då jag tror många försöker klämma in lite andra aktiviteter veckan innan riktiga tävlingen..
-
Spara spara spara alla pengar som kan skrapas ihop, har fixat två extra jobb nu:-
-
getwet;530271 wrote:Vadå åker? Ni hänger ju för fan bara upp o ned och snurrar likt en karusell. Gjorde jag i lågstadiet redan på gympatimmen men växte ifrån det ganska snart.
Vadå gympatimmen.. Du kikade väl genom springan i omklädningsrummet till tjejerna redan då.. Kallas man för bliblöt och har segelnummer 69 så måste du vara lika snuskig som Surfslusken..:grin:
-
Haze;530265 wrote:För övrigt åker jag på mindre bräda än er löjliga vindsurfare 😉
Nää fy fasen trodde det var öhlen som skapade illamåendet men.. Knappt värt att kommentera iaf..
-
SWE 496;530267 wrote:Halvt om halvt sant Petter. Kommer inte ihåg vad automatlådereparatören hette, men vet vart den ligger och kan lätt leta reda på den igen.
Hittade kvittot nu. Det var Björners Automatlådor på Högbergsgatan på södermalmMen ska först få bukt med den ojämna tomgången.Känns som att den är ojämn.
Servicen av bilen gjordes på Solna Bil Teknik
Ojämn tomgång är väldigt lätt för en mekaniker med datorsökning att hitta.. Går motorn ojämt eller bara höjs och sänks tomgångsvarvtalet..??
-
Svenne;530260 wrote:Och på det förslaget säger jag genast: Nej, gör inte ett skit.
Har du haft bilen inne för genomgång och det inte har blivit bra så är det bara att köra tillbaka den. Ring verkstan, annars har du ingen reklamationsrätt på deras dåligt utförda jobb.Men Mr fimp sade ju att han inte minns vilket serviceställe han varit på, då antog jag att det kanske var ett jobb där kvittot inte ingick om man säger så:wink: Då kan det vara värt att prova..
-
Jester;530237 wrote:Äh.. Klä av dig naken, ta en dusch o cykla 30 mil i frostgrader… Kan ju bara vara nyttigt. Naturligtvis i minst samma fart som proffsen i tour de France.
Vadå Rasmus W naken..:crazy: hellre Jester naken:grin:
-
Kika nivån på växellådeoljan, har de pytsat i fel olja eller fyllt på för lite/mycket så får automatlådan problem.. Det tar ett tag för oljan att rinna ner till alla delar i lådan så man får oftast fylla på till rätt nivå, provstarta kör lite och kolla nivån igen.. Pröva att byt olja samt var noga att det blir rätt mängd.. Hade problem med en lite äldre aut-folka som vägrade lägga i sista växeln samt knackade konstigt och det var inte från motorn, bytte växelådeoljan samt fyllde på till rätt nivå och vips inget problem..
-
Simmer, poverex samt naish rdm 2007 är samma mast.. Vet några med NP racesegel som seglat framgångsrikt med fiberspar mast som ger en lite styvare känsla i seglet..
-
Sedan tror jag att Daniel Borgelind tränar spinning så ofta som 10 gånger i veckan för att stimulera ett kraftigt behov av svettiga kvinnor i övre klimakterieåldern, snuskgubbe är han:grin:
-
Jester;530214 wrote:Petter: Vilka brädor? Dom missfoster som kallas AHD är ju så fula att att dom inte ens får kallas för bräda!
Tror dock att du har rätt om Naish-teamet… 😀
Jo men jag är man och bryr mig bara om formen samt hur hon fungerar när man provkör henne.. Det där med utseendet är ju bara fjolligt..
Förresten exocet är hinkplastbrädor..
