patrikol
Forumsvar skapade
-
Tycker nog att du skall prova och se vad som passar dig bäst. Är ju ganska individuellt. Vilken typ av åkare du är osv… Lite som SAAB eller Volvo, Själv tycker jag att UDS verkar nästan för bra för att vara sant. Men och andra sidan är där säkert någon som tycker att Recon är bäst.
Ps såg att du nämde wakestyle tror att UDS är det närmsta wakeboard som är möjligt att komma med en kite, du måste i så fall testa UDS innan du bestämmer dig. UPs tänkte inte på handlepass! så är man ute efter detta så funkar det inte med UDS än så länge. -
Jävla träd till att vara ivägen hela tiden!
-
Du tar inte fel på Haga och Habo ? Eller det har varit trädflygningar vid Haga också?
-
Om jag har förståt det hela rätt så är Recon en utveckling av ett system som redan finns, inbyggd leash bättre säkerhet och lättare att vattenstarta kiten men UDS är ett helt nytt system som gör att du när du är uppe och kör kan utnyttja kite på ett helt nytt sätt en helt ny känsla och frihet på brädan. Recon överlåter vi till någon som kör med det att berätta om skulle vara kul att höra hur det funkar i verkligheten. Det du pratar om var mina farhågor också ingen lina som centrerar bomen men det märker du inte mer än på ett positivt sätt. Nej du måste inte ens hålla i bomen den stannar där den är. Låter otroligt men så är det!
-
Var där i somras väldigt bra ställe och lite djup också. Inte så himla grundt som det oftast är här nere. Skulle vara kul att höra lite om V4 an skriv gärna en liten utvärdering!
-
Eftersom du antingen hänger i leashen eller öglan så blir du aldrig trött i armarna.
-
Coolt då får du prova UDS så fattar du säkert lättare.
-
Leachen är ju alltid inkopplad så den finns där alltid den kan du inte hooka i eller ur. Men om du krokar i kroken så tappar den sin funktion till fram linorna då tar ju öglan över och leachen blir bara en leach. Så fort du krokar ur igen så kopplas den in igen. till fram linorna alltså.
-
När du är i krokad så kan du reglera lite men inte mycket långt ifrån vad du kunde tidigare! Nästan maxdrag hela tiden. Så om du släpper boomen när du är i krokad så händer det inte speciellt mycket. Fortsatt bra drag alltså. Men när du inte är i krokad så har du otroligt mycket depower.
Tänk så här:
kroken i Samma som fast lina tidigare.
Kroken av ett helt nytt fantastiskt sätt att kitea på.Frågorna börjar bli lite väl tekniska för mig. Titta på http://www.naishkiteboarding.com där finns två pdf filer som förklarar allt mycket bättre än vad jag kan.
finns även en bra film. -
Ber till gud att han skickar mer vind, du har max drag när du är i hookad. Depowern är när du är unhooked. Glöm dom gamla depower linorna! Dom ställer du in en gång sedan rör du inte dom igen.
-
Ja prova det om du får chansen. Kul att höra vad en lite mer erfaren tycker. Tycker att jag har full koll hela tiden men inget drag alls förräns jag behöver det.
-
Låter ju bra! Verkar vara ett fint ställe, Nej det vore ju helt galet om det skulle hända. Man blir bara lite fundersam när man hör en massa olika uppfattningar. Några kiteare från öland som kan verifiera och kanske berätta var ni brukar hålla till?
-
Låter mycket trevligare it´s a deal
-
Har hört så mycket olika saker om Haga Park när det gäller kitesurfare. Spottar dom på oss när vi kommer eller?, har låtit så här ibland att Windsurfarna vill ha det för sig själva och kitesurfarna skall hålla sig till ett annat ställe längre bort, har även hört att det skulle vara för fåglarnas skull! Låter lite på hittat för att ha något att skylla på. Kan någon reda ut begreppen? Annars lär det inte bli många kiteare på öland, men det är kanske det ni vill?
-
Nej det är nya bilder på den nya Multivanen. Nej jag har en 94 Multivan den kostade cirka 300 000 ny köpte den beg för 80 000 i Tyskland. Nej den nya Multivanen lär nog ligga på närmre 400 000 – 450 000. Vad dom kostar nya är totalt ointressant. Köp en begagnad för mellan 70 000 och 150 000 så har du två bilar i en funkar lika bra som personbil eller surfbuss allt i ett. Istället för att ha flera bilar försäkringar och vägskatter, det är dyrt! Bilen du ser på bilden köper jag i Tyskland om 5 år för uppskattningsvis 150 000:- Ps har samma yttermått som en Volvo 740.
