patrikol
Forumsvar skapade
-
Bra fråga det undrar jag med, känns som att windsurfarna på den punkten har ruskigt mycket mer erfarenhet har ju funnits så mycket längre, Själv kör jag våtdräkt funkar hur bra som helst. Varför?
-
Bara att kasta ut kroken med lite beté på. Så hugger han direkt MRsta Slingshott.
Ja måste hålla med har heller aldrig sätt en så formstabil kite ser väldigt bra ut. Fast då har jag ju inte sett Naishs nya kitear i heller.
Inte live i allafall. -
På Tisdag får du va frisk då skall vi ut Henke!
-
Hade du haft UDS hade du sluppit hoppet. Bara släpp efter på boomen och vips så är all kraft borta. Its a little bit of Magic!
-
Ja det är helt suveränt! Men jag är ju som sagt nybörjare. Så vänta tills dom avancerade åkarna har sagt sitt, innan du handlar. Väntar med spänning på att någon skall uttala sig, kanske inte alls passar dom, inte vet jag i alla fall.
Kan säga att jag vet inte hur mycket det skall blåsa för att jag inte skall våga gå ut med min Aero II 14 kvm men det är en bra bit över 10 m/s lätt
-
Ingen fara det är du själv som kommer att förbanna dig själv för varje tillfälle som du har missat att kitea med UDS. Det är ett helt nytt sätt att kunna hantera din bräda och kropp i förhållande till din kite inte alls låst på samma sätt som tidigare. Fräckt att det går att använda på vilken boom som helst.
-
Skall du handla nytt så kolla in Naish V4 skall vara enormt drag och gjord speciellt med tanke på dom större storlekarna. Hör med Michell på kiteshoppen han har kört dom. Naish har legat före sin tid sen förra året i allafall. Förstärkningarna som Slingshot har på sina 04 hade Naish redan på sina 03or.
-
Va faen tog han vinden med sig! Sicken bandit!
-
Med UDS klarar du nästan vilka byar som helst helt otroligt. Kör i 8-9 m/s bli träffad av en by på 14-15 m/s tja inget problem släpp efter lite på boomen, kör vidare med lagom kraft! Det är nästan magiskt!
-
Korrekt höger lina funkar som tidigare när du var kopplad till chicken loopen, öglan på bilden funkar som fast ögla med full kraft, och det går hur lätt som helst att kroka ur om det behövs.
-
Nej du hänger ju i leashen (Den blir din chickenloop lina) Din ögla. sedan blir (Chickenloopen på det gamla systemet) din fasta ögla. Du har alltid frontlinorna fast i din sele via leashen och får på så sett ett enormt depower område, intrimmning av kiten gör du en gång när du kör med din ögla inkpopplad sätter den på max drag. Sedan tar du loss öglan och voila då har du den nya sensationen att depowera nästan dubbelt så mycket som tidigare! hook in= max drag luta dig tillbaka och njut, gör feta hopp eller andra trick, Hook out= Suveränt depower område inget drag vid upp och nedtag av kiten inget drag alls förräns du behöver det men såklart tillräckligt med drag för att köra nästan max om du vill det. Är inte så duktig själv ännu, men misstänker att det kommer att dyka upp en hel del nya trick eftersom du blir så otroligt rörlig på alla håll.
-
Tja fast när man fäller ner hela kylaren och fronten så blir det rätt gott om plats ändå, fräck finess. Har inte sett det på någon annan buss. Eller har dom tagit bort den finessen?
-
Alltid kul att träffas på riktigt. Vilken kanon dag vi fick! Se u around
-
Bra film!
Var det dig jag träffade på JP idag?