patrikol
Forumsvar skapade
-
Sam har bett om ursäkt! Inte fan e vi långsinta här inte! Här skall vi ju älska kite eller hur? Surf´s up.
-
Ännu en timme på vattnet med UDS! Som nybörjare så är det helt fantastiskt! Provade idag med att hänga på chickenloopen som i detta fallet är att betrakta som fast loop. Helt otroligt fungerar skit bra tänk dig att du får bra ös det går fortare och fortare du kantar emot du försöker få fram draken för att minska hastigheten ner med draken i vattnet bra det funkar ju eller som vi nybörjare ibland upplever oj jävlar det går inte riktigt hoppsan nu är jag i luften och flyger var tog brädan vägen? Tja det kan du glömma med UDS du drar bara snabbt till dig bommen och tar bort Loopen ifrån kroken släpper efter på boomen och vips så är allt draget som bortblåst, lugnt vad gör jag nu då? Ah det här är ju hur enkelt som helst vi kör fullrulle på andra hållet istället! Vänta med spänning på att någon avancerad kiteare skall prova och uttala sig om systemet! Inte att förglömma att kunna ta upp och ner kiten utan något drag hur säkert som helst. För tjejer och killar som inte väger så mycket måste detta vara suveränt. Glömde ju nämna att jag provade vattenstart mycket enklare än tidigare kort sidoförflyttning och vips så klättrade kiten upp och ja ni har säkert gissat rätt inget som helst drag nu heller! Sakta och lugnt upp över huvudet inga överraskningar fan va bra det är.
-
Tja är man inte service minded emot sina kunder, och tror att man kan leva på gamla meriter så är man farligt på det.
-
Tackar som bugar! Synd bara att det måste behövas sånt här!
När skall man fatta att kite är livet! och då har man inte tid till att ängna sig åt person angrepp. Men förmodligen så är han ju ingen vidar kiteare om han har tid att syssla med personangrepp istället för att vara ute på vattnet. Nej nu drar jag och kitear.
-
Om 5 år är den billig. Men visst är det fint att man kan ha olika åsikter, går alldeles utmärkt att ha våta grejor i multivanen plast matta på golvet, bara att lägga det på golvet. Den fuktiga luften är borta innan du kommit hem Klimat annlägningen sköter det. Värmen när du byter om kommer ifrån ebersprächern. Markfri gången är utmärkt. Har själv skumpat omkring överallt med mina fälgar och dom är inte vackrast men håller gör dom. Byta glödlampa gör man på ett kick. Men billig? allting är relativt för några år sedan tyckte jag att 20000 var billigt idag tycker jag 80000 är billigt för en multivan men tro mig bättre allround bil hittar du inte. Finns egentligen bara en nackdel har du en gång skaffat en så byter du aldrig ner dig igen.
-
Tror att det kommer att bli UDS som kommer att bana vägen för framtiden,
Men vi får se om ett år eller två vem som hade rätt.
-
Kör till Saxtorps rundellen avfarten innan Landskrona tror jag, i vilket fall så står det Saxtorp på skylten. Svänga av motorvägen ta sedan vänster i rundellen kör rakt fram till stopp plikten, se dig noga för
kör sedan rakt över vägen ut på grusvägen ner till havet du kan inte missa, upptäcker du helt plötsligt att du sitter i baksättet så är det rätt väg en jävla skumpig sådan, skulle du sitta i en Testarossa eller liknande så parkera vid vägen och gå ner annars fastnar du snart. Se yaa
-
Vill ha!

Skenor på golvet för maximal mångsidighet
I fråga om längd (4,89 m) och bredd (1,91 m) har nya Multivan mått som en konventionell kombibil. Det är – bland annat – totalhöjden på 1,94 m skapar de många extra möjligheterna hos nya Multivan.Den grundläggande nyckeln till mångsidigheten heter glidskenor på golvet. Där kan man fästa enkelstolar, soffa med fällbart ryggstöd samt bord på valfria platser. På så sätt får man en lång rad olika kombinationsmöjligheter av åkande och bagage vare sig det gäller att ta sig till golfbanan, åka på semester eller göra en affärsresa. Skjutdörrar på båda sidorna (standard på Highline, tillval på Comfortline) ökar komforten ytterligare och gör nya Multivan oerhört lätt att använda, både som personbil och vid transporter.
Smidiga, ekonomiska och elastiska motorer
Fem nya motorer att välja bland innebär att nya Multivan finns i basutföranden för ett stort antal preferenser och transportuppgifter. De båda smidiga och ekonomiska bensinmotorerna ger 85 kW/115 hk och 170 kW/230 hk; de avancerade dieselmotorerna finns i effektlägen från 77 kW/104 hk upp till 128 kW/174 hk.En alldeles särskild körglädje – och körekonomi – erbjuder den nyutvecklade och bränslesnåla femcylindriga turobdieselmotorn med högtrycksinsprutning (TDI-PN). Den har en slagvolym på 2,5 liter och utvecklar ett vridmoment mellan 250 och 400 Nm, beroende på motorvarvtal.
Nya Multivan banar nya vägar i sitt segment genom att sexväxlad växellåda – automatisk eller manuell – är standardutrustning i kombination med samtliga fem- och sexcylindriga motorer
Nya Multivan uppfyller självklart de högsta säkerhetskraven. Beroende på motormodell bromsas Multivan-modellerna av 16- eller 17-tums skivbromsar. Fyrkanals ABS (låsningsfria bromsar), EDS (elektronisk differentialspärr) och ASR (anti-slirreglering) är standardutrustning. Ytterligare körsäkerhet ger ESP (elektroniskt stabilitetsprogram) som är standard i kombination med V6-motorn och tillval till övriga motorer.
Samtal på ny, behaglig nivå
Nya Volkswagen Multivan är både rymlig och bekväm – en långresebil med stora allround-kvaliteter. Upp till sju åkande har gott om plats och hög komfort. Inte minst ljudkomfort, ett område där Volkswagen med Multivan nu introducerar en världsnyhet: Nya Multivan har – som tillval – digital röstförstärkning, DVE (Digital Voice Enhancement).Med hjälp av sex mikrofoner i taket och radions högtalare kan de åkande i nya Multivan samtala med normal röstnivå och bli hörda i hela kupéutrymmet. Föraren behöver inte längre vända sig om för att göra sig hörd; han talar framåtvänd och med blicken riktad mot vägen och omgivningen. Passagerarna behöver inte höja rösten för att samtala med föraren och varandra. Alla i Multivan hörs via stereoanläggningens högtalare.
Fast den allra största förändringen syns inte. Den känns. Besök din närmsta återförsäljare för att se mer av den nya folkabussen – och hur mycket komfort man får för 20 miljarder kronor. Det är den värd.