patrikol
Forumsvar skapade
-
Tycker frågan om säkerhet för alla inblandade i kitesurfing är mycket viktig. Hur minimerar vi riskerna bäst? Det är vad man måste fråga sig. Om man kan handla kite utrustning på ICA eller Konsum och sedan springa ut och hoppas på tur när det blåser 8 m/s eller mer. Jag lekte ju med drake när jag var liten så det funkar ju jättebra.
Blir riskerna inte mindre om man går en kurs och lär sig hur man hanterar grejorna? Tycker det verkar som att alldeles för många ”rutinerade” här på forumet anser att det inte behövs någon kurs. Är det så?
Är det värt 1500:- för att kanske få sitta i rullstol resten av livet?
För om folk skall flyga runt öronen på mig okontrollerat så vill jag nog inte vara på dom ställena då får det bli secret spots istället.
-
Tar farbror Melker videokameran med sig. En annan jobbar ju dygnet hela lördagen tyvärr. Kunde ju vara kul att se på di nya dragarna!
-
010927 enligt tidnings ut klippet.
-
Har hört talas om olyckan, kul att få läsa om det också. Lite udda kille var det eller?
-
Man kan lära sig allt själv. Men konsekvenserna av att göra fel i kiteboard sammanhang är alldeles för allvarliga. Så du inte bör utan skall gå kurs inte bara för din egen skull utan även andras. Köp inte resonemanget att det har jag gjort så det går bra. Då kan du lika gärna hoppa ut ifrån ett flygplan utan fallskärm. För en rysk flygvärdinna för många år sedan råkade ramla ut ur ett plan och mirakulöst nog så klarade hon sig pga. att hon landade på en bergssluttning med granar och djup snö. Frågan är om du har samma tur är det värt att chansa?
-
Jobbar tyvärr hela lördagen, kan ni inte slänga ut en kommentar på Steffo om vad ni tyckte? Please!
-
Kan bara instämma vilken super allround bil, dessutom samma yttermått som en vanlig volvo.
-
Du kommer att bli supernöjd. Lycka till.
-
Man blir ju inte det minsta avis
Lycka till gotte grisar. -
En fråga bara vilken skatt syftar du på Väg eller disel?
-
Nu är det så att med nyare Automatlådor så är det inte så stor skillnad längre Så 1 L lär du inte komma ner i möjligtvis 1 dl mindre inte mer (Under förutsättning att du trampar väldigt försiktigt på gasen vilket inte är lätt när vinden drar och vattnet väntar). Bensin Caravellerna är törstiga. Det konstiga är att T3 drar mindre än T4 man tycker att dom borde göra modellerna snålare.
-
Va fan gubbar! Ni är snart uppe i danskarnas kvalité på filmer. Keep up the good woork! Va fan skulle man gjort utan Team RH!
-
Han har väl förmodligen röd svarta kallingar också.
-
Kan i alla fall säga att bensin modellerna är ganska törstiga. Min drar cirka 1,4 i stan och 1,2 på landsväg. Vad jag hört så är diselmodellerna bensinsnåla men så är det ju det här med disel och diselskatten tyvärr.
-
Jävla go känsla man blir som barn på nytt, håller tummarna för att vinden kommer snart.