patrikol
Forumsvar skapade
-
Vi har redan kontakt har erbjudit mina tjänster.
-
Nej det är ju (drivmedel) + (Diselskatten) i detta fallet, är den lastbils reggad så är det ju en annan sak. Vi har ju pratat begagnat här och då suddas skillnaderna mellan modellerna ut avsevärt disel eller bensin spelar ingen roll. Undrar dock om den inte den bör vara skriven på ett företag för att det skall löna sig med diselbil. Kan du inte skriva av drivmedlet så blir det nog dyrt, vet faktiskt inte riktigt säkert hur det förhåller sig, Vi kanske kan få hjälp av någon som vet?
-
Tja inte alla skåningar det är väl bara Helsingborg och Trelleborg som har någon tråd där, där det finns flest kiteare typ Malmö, Lund, Näset finns det ingen tråd för. Så därför är det inte många som är inne där i heller, synd för det är ett väldigt snyggt och välplanerat forum.
-
Har provat med dykhandskar tyckte inte det funkade alls, om du har för tjocka handskar så får du väldigt ont i underarmarna, ungefär som att försöka spela Squash eller Tennis med för stort handtag. Dessutom är Maui Magic handskarna förböjda i fingrarna och tunna, ta tajta så att dom verkligen sitter i muddarna du kommer inte att ångra dig.
-
Bra tips! Kan du komma med vettiga saker också?
-
Köpte en 5/3 begagnad för 1500:-!!! har inte frusit en enda gång. Jag är väldigt frusen av mig. Så det verkar vara ett skitbra pris. Skulle man ju vetat om tidigare.
-
Ja den är fin, tyvärr är ju Sverige inget land som man kan köra disel i, om man inte kör väldigt långt. Det lönar sig inte. Om inte fassan är bonde såklart.
Det ligger en cirka 1,5 cm isolering under golvet och innanför väggarna så det isolerar ju mot både ljud och kyla. Så visst skiljer det mer än så om inte du har den isoleringen på din bil. -
Ha Ha mig lurar du inte det är ju Rambo med simmfenor!
-
Kan bara svara för min Multivan 94 2,5 L Automat har 116 hästar har aldrig upplevt den som slö (Ganska törstig, det skall ju bero delvis på Automatlådan) däremot har jag kört Disel (Ej 150 hp) varianterna och dom var ruskigt slöa. Vad gäller inredning och ljudnivå så är det helt olika uppbyggnad på en vanlig Caravelle och en multivan. Multivanen har väldigt mycket isolering och massor med finesser. Man kommer dock aldrig ner till nivån på en vanlig liten bil du har ju i princip en resonanslåda där bak. Jämför aldrig en vanlig Caravelle ”bus” med en Multivan något skall man väl få för pengarna det skiljer ju mer än 100 000:- mellan bil modellerna. En ny Multivan idag går på cirka 360 000:- så lita isolering har man nog lagt in. Ps Köp inte 91 det är den första modellen ta 93 eller senare så har man hunnit att ta bort dom flesta felen.
(Passa dig lite för Automat lådan har man en gång skaffat den vill man aldrig ha något annat igen.) Föresten kom jag på att redan min T3 GL (86) hade fin isolering på dom flesta ställena, så ta dom finare modellerna så får du isoleringen på köpet, Rost har aldrig varit något problem för Caravellerna inte T3 och T4, T2 vet jag faktiskt inte men betvivlar det även där. -
Vad skulle vi gjort utan dig Rambo!!!! -
Suverän bara ringa Hefner och sedan kan partyt börja.
-
Va bytar inte du om i surfbussen? Det måste man ju ha annars är man ingen riktig surfare
-
Håll mig väck ifrån ”Boys only” for jävelen.