Forumsvar skapade

Sida 519 av 552
  • patrikol

Medlem
    3 november, 2003 vid 10:39 som svar på: Secret surf imorrn

Va fick du inte ta med dig antalet inlägg till ditt nya Nick? Fan va taskigt! wink.gif Kan inte moderatorn ”moderera” lite, rätt skall ju vara rätt. Kolla bara på Kitenation det spelar ingen roll hur ny och fin sidan är, om det är för lite användare så hjälper ju inte det. Hur kul är ett tyst forum?

• patrikol

Medlem
    3 november, 2003 vid 08:59 som svar på: Kite-musik

Klockrent bara att ställa rätt ”Ledande”…. sen ser man vem dom är? smile.gif

• patrikol

Medlem
    3 november, 2003 vid 08:54 som svar på: Kite-musik

He He smile.gif

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 23:48 som svar på: Cool Site!

Då blir där mer plats till oss andra 10 m/s imorgon he he cool.gif

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 23:42 som svar på: Secret surf imorrn

Rena rama Säpo di däringa Rövhooolen! Tack Rambo där fick jag till mitt 600ade inlägg wink.gif

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 22:51 som svar på: Kite-musik

Linkin Park, Rammstein, Nickleback cool.gif

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 17:12 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

Jag håller med i det du säger, eftersom jag varit med vid ganska många trafikolyckor med Tungtrafik inblandade så måste jag nog säga att om du sitter i en buss eller personbil oavsätt utrustnig och årsmodell så spelar det ingen roll det är kört i alla fall. Intressant bara vad det kan bli av Scanias ”Mjuka fronter” kan vara banbrytande på området om nu EU kan godkänna den något längre lasbilen.

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 10:32 som svar på: Cool Site!

Skall du till näset idag eller?

• patrikol

Medlem
    2 november, 2003 vid 08:20 som svar på: Cool Site!

Ja och jag mötte en hel del människor igår och ?

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 23:25 som svar på: Chix who rip…

Jasså hon är tillsammans med en gammal Grek.

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 23:22 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

Man brukar inte testa frontalkrock i över 50 km/h för att det är ingen större ide man dör ändå, men visst man gör ju tester i alla möjliga hastigheter. Chansen är nog störst att det rör sig om 50 km/h (Sagt med åtanke på filmens ålder, nyare bilar med moderna krockskydd klarar detta något bättre) men låt bli att fronta med fasta föremål det är allra säkrast wink.gif

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 23:12 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

Ja T2 har jag själv ingen erfarenhet så den kan jag inte uttala mig om.

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 23:09 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

Det har med höjden på VW bussen att göra, den har en väldigt stark ram i Chassit, Höjden gör att den så att säga klättrar upp för den andra bilens motorhuv därigenom använder den hela den andra bilen som deformationszon vilket medför att du klara dig utan allvarliga skador, detta gäller bara vid krock med normala personbilar inte andra bussar jeepar osv.. men än så länge är normala personbilar vanligast på vägarna. Titta på bilderna i artikeln ovan, När testet utfördes satte man den finare dockan i Volvo 740 kombin för man visste ju hur säker den var! och den lite äldre dockan i VW bussen för den hade ju ingen deformationszon så där skulle ju dockan krossas direkt. Men man stod där med gapande munnar och fattade inte riktigt vad som hänt. Men som sagt kolla bilderna. Så den nya T4 och T5 är inte säkrare än T3 i fallet med personbilskrock (50/50). pga. att dom är sänkta för att få ”personbilskänsla” men vid krock med fasta föremål och större bilar lastbilar har dom blivit säkrare men i dom fallen är jag tveksam till om du klarar dig i alla fall. Nu har jag inte blandat in krockkuddar sidoskydd och dyligt men hade dom funnits i T3 så hade det ju bara gjort den ännu säkrare. Dom nya bilarna med inbyggt skydd av olika sorter hjälper inte ett dugg eftersom VW bussen formligen skalar av hela överdelen på den andra bilen. Så kontentan är krocka inte med en T3!

http://www.vanagon.com/info/safety/volvo-crash

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 15:13 som svar på: truklar

Tyvärr kan jag inte var i Stockholm man kan hitta det. Men skateboardtruckar funkar inte. Alldeles för små du behöver till ju stora hjul.

• patrikol

Medlem
    1 november, 2003 vid 07:27 som svar på: Var häckar vi i morgon – Skåne

Jag och Henke_Skejtare kommer också till näset! Och Stellan verkar det ju som. smile.gif

Sida 519 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications