patrikol
Forumsvar skapade
-
Va fick du inte ta med dig antalet inlägg till ditt nya Nick? Fan va taskigt!
Kan inte moderatorn ”moderera” lite, rätt skall ju vara rätt. Kolla bara på Kitenation det spelar ingen roll hur ny och fin sidan är, om det är för lite användare så hjälper ju inte det. Hur kul är ett tyst forum? -
Klockrent bara att ställa rätt ”Ledande”…. sen ser man vem dom är?
-
Då blir där mer plats till oss andra 10 m/s imorgon he he
-
Rena rama Säpo di däringa Rövhooolen! Tack Rambo där fick jag till mitt 600ade inlägg
-
Linkin Park, Rammstein, Nickleback
-
Jag håller med i det du säger, eftersom jag varit med vid ganska många trafikolyckor med Tungtrafik inblandade så måste jag nog säga att om du sitter i en buss eller personbil oavsätt utrustnig och årsmodell så spelar det ingen roll det är kört i alla fall. Intressant bara vad det kan bli av Scanias ”Mjuka fronter” kan vara banbrytande på området om nu EU kan godkänna den något längre lasbilen.
-
Ja och jag mötte en hel del människor igår och ?
-
Jasså hon är tillsammans med en gammal Grek.
-
Man brukar inte testa frontalkrock i över 50 km/h för att det är ingen större ide man dör ändå, men visst man gör ju tester i alla möjliga hastigheter. Chansen är nog störst att det rör sig om 50 km/h (Sagt med åtanke på filmens ålder, nyare bilar med moderna krockskydd klarar detta något bättre) men låt bli att fronta med fasta föremål det är allra säkrast
-
Ja T2 har jag själv ingen erfarenhet så den kan jag inte uttala mig om.
-
Det har med höjden på VW bussen att göra, den har en väldigt stark ram i Chassit, Höjden gör att den så att säga klättrar upp för den andra bilens motorhuv därigenom använder den hela den andra bilen som deformationszon vilket medför att du klara dig utan allvarliga skador, detta gäller bara vid krock med normala personbilar inte andra bussar jeepar osv.. men än så länge är normala personbilar vanligast på vägarna. Titta på bilderna i artikeln ovan, När testet utfördes satte man den finare dockan i Volvo 740 kombin för man visste ju hur säker den var! och den lite äldre dockan i VW bussen för den hade ju ingen deformationszon så där skulle ju dockan krossas direkt. Men man stod där med gapande munnar och fattade inte riktigt vad som hänt. Men som sagt kolla bilderna. Så den nya T4 och T5 är inte säkrare än T3 i fallet med personbilskrock (50/50). pga. att dom är sänkta för att få ”personbilskänsla” men vid krock med fasta föremål och större bilar lastbilar har dom blivit säkrare men i dom fallen är jag tveksam till om du klarar dig i alla fall. Nu har jag inte blandat in krockkuddar sidoskydd och dyligt men hade dom funnits i T3 så hade det ju bara gjort den ännu säkrare. Dom nya bilarna med inbyggt skydd av olika sorter hjälper inte ett dugg eftersom VW bussen formligen skalar av hela överdelen på den andra bilen. Så kontentan är krocka inte med en T3!
-
Jag och Henke_Skejtare kommer också till näset! Och Stellan verkar det ju som.
