patrikol
Forumsvar skapade
-
patrikol
Medlem23 oktober, 2003 vid 13:40 som svar på: Abstinens! Har inte fått kitea på hela dagen!
-
Prova du Stellan och om inte du får några stora hål i din kite så kan jag ju prova sen
Ps Såg du Henke och mig i Malmö tidningen som kom i brevlådan idag? När vi Kiteade nere på Ribban. -
Ups nu ligger du farligt till Pan. Du är ju både ordningsman och Rövhål!
-
Om detta är den dansk jag tror, så kan han fixa vilka kites som helst.
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=157140&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 -
Beror ju helt på var du har tänkt att använda kiten och när. Generellt sett kan man säga att du behöver tre kites och den du köper först får ju bli den som passar dom vindförhållanden som är vanligast där du kitear. Du kommer att behöva 9-10 kvm 12-14 kvm och 16-18 kvm. Men christian var ju på Hawaii och där var man kraftigt överriggad med mer än 6 kvm så var du skall använda kiten är nog den gyllene frågan. Trevlig fortsatt resa inte lite avis
-
Håller med Melker. Troels inlägg är att tänka på, det är en klippsk drenge den där ”Dansken”
-
Skall själv till Thailand i mars men vinden skall vara som bäst ifrån november till februari så jag är själv tveksam om man skall ta med grejorna, har tyvärr Folksam som försäkringsbolag och då får man ju inte ut en krona om man blir av med prylarna. Så är det värt den risken?
Här har du en länk att kolla i allafall. Trevig resa.
http://www.kitethailand.com/eng/main.htm -
Jag kör fortfarande med våtdräkt 5/3 har inte frusit någonting, kör med torrhandskar och yllemössa. Jag är väldigt frusen av mig. Under våtdräkten har jag kortärmad surftröja samt surfshorts, funkar alldeles utmärkt.
Men så bor jag ju i södra sverige.
-
Då kan vi få lite rapporter därifrån?
-
Ja upp till bevis vem är du?
Längd? vikt? just kidding
-
Det svåraste är väl att hinna krypa ur selen för att kunna följa med bomen
-
Du håller inte i någonting leashen sitter fast i selen.
-
Nej den följer med runt så det blir ingenting som korvar sig.