patrikol
Forumsvar skapade
-
ok när vi träffas kan jag hålla din käft
Blev du lite små sugen på Hawaii eller? 
-
Welcome back! Hawaii? or Lomma?
-
Såg det på dmi, tyvärr så är jag inte så duktig ännu. ”Walk of shame is my name”
-
Varit på tippen idag 031022 ganska ok. Men mer än två timmar i taget blir lite kallt med våtdräkt. Tyvärr var det lite dålig vind, Har bara 14, men 18 och 16 funkade något så när, hur är det norrut?
-
Ill be wating
-
Om det blåser så kan vi ju ta ett försök. Solen skiner på oss ju! Men det skall ju vara vind.
-
Fortfarande ingen som skall ut och kitea idag? Ser ut att bli hyffsad vind på Tippen kanonställe.
-
Jag har faktiskt inte kört på den på flera år men den finns kvar, skulle vilja ha en långboard typ sector, fast nu är jag så hookt på kite att alla pengar som blir över går till kite grejor.
-
Ja det var förmodligen före din tid
Stora tävlingar I bla. Stockholm, Malmö, Göteborg, Falkenberg, finns fortfarande kvar slalombrädor, Sector gör dom. En speciell känsla att pumpa upp fart och köra iväg i snabbfart på plan mark utan att behöva sätta ner fötterna. Ps Började skejta 1975. Du kanske började något senare eller
-
Trodde jag var ensam om min egenhet! Slalom på skateboard gofy foot, Vertramp Regular, Snowboard regular vet inte varför men något fel på hjärnhalvorna måste det vara.
-
Dito grabbar kan inte vara nog försiktig.
-
Inte nu igen! Hoppas verkligen att han klarar sig.
Kanske skall ha en del som bara handlar om säkerhet Pan?”19-årig draksurfare svårt skadad
En 19-årig draksurfare skadades allvarligt på Öckerö när han drogs upp på land av sin skärm och kolliderade med en flaggstång.
19-åringen draksurfade utanför östra Öckerö i går eftermiddag. Cirka klockan 16.20 drogs hans skärm mot land av den nordostliga vinden med en hastighet på 6-8 meter per sekund. Skärmen var fäst i en sele och hans fötter var fastspända i en surfbräda. Han lyckades varken neutralisera skärmen eller lossa selen innan han kolliderade mot en pir och fortsatte upp på land.
19-åringen fördes med ambulanshelikopter till Sahlgrenska universitetssjukhuset där han vårdades på intensivvårdsavdelningen under kvällen, enligt sjukhusets pressjour.
Draksurfning är en relativt ung sport i Sverige. Sporten påminner om vindsurfning med skillnaden att en skärm driver surfaren framåt och att brädan mer påminner om en så kallad wakeboard.
– Det finns en rad säkerhetsåtgärder man bör vidta, säger Henrik Fahlén som arrangerar draksurfkurser längs västkusten. Han fortsätter:
– Idealet är en bred och öppen sandstrand utan objekt som surfaren riskerar att kollidera med. 6-8 meter per sekund är relativt stark vind att draksurfa i.
Draksurfning benämns även med kitesurfing.
19-åringen är bosatt i Varberg.” -
Har kommit fram till att Roddmaskinen tar på ganska många av dom muskler som du använder när du kitear. Så kör några tuffa intervaller på den innan du kör igång med styrketräningen så får pumpen en omgång också. Ps be någon visa dig tekniken på roddmakinen först om du inte kan det redan, enorm skillnad med rätt teknik.