patrikol
Forumsvar skapade
-
Tja jag har sett en del ganska duktiga svenska kiteare på med Naish X3 också.
-
Allting är relativt men den gick på visningstur runt om i Världen i Maj i år och det var innan försäljningen hade börjat. Och jag har inte sett någon dansk eller svensk med någon ännu, så ”Ett bra tag” är ju individuellt vad man tycker att det är. Jag tycker ju att den är ganska så ny trots allt.
-
X10 har ju högst AR men den är ju så ny att den säkert inte kommit till Sverige ännu. Kolla in på http://www.kitesurfers.dk/equipment/index.html
-
Inget kul alls, kan köra hela dagen i morgon (Torsdag) men ingen vind!
Men det verkar ju vara ett stående bekymer i denna sporten.
-
Tja helt enkelt är det tydligen inte men om jag förstår det hela rätt så om jag provar och lyckas få draken att styra någotsånär normalt så kan jag testa lite med olika lägen för att få lagom drag.
-
När du ändå är igång Pan. Har en Naish Aero II, 14 kvm depower snöret som kan kan dra upp eller ner för att få mer eller mindre drag har jag bara använt till min ”Walk of shame” inte när jag kör tycker att kiten blir så konstig att styra. Skall jag ändå använda den även när jag kör eller är det bästa att ha den på fullt drag för att kiten skall reagera som vanligt? Hoppas att du fattar vad jag menar.
-
Jag brukar ha en surftröja och surfshorts under. Det hjälper ju fler lager du har men känns som att det borde funka bättre med tunnare material än två våtdräkter inte fel att det känns skönt också.
-
verkar vara en skön bräda får bli en sådan när man lärt sig kitea, nu kan jag nog köra på en snowboard
hade förmodligen inte märkt någon större skillnad
-
Skit billigt ta en sån låter kanon.
-
Hela året med en 5/3 sommaren är det ju surfshorts som gäller.
-
Fråga Pan Henke han verkar ha sten koll på sånt. Jag kör ju Naish till cabrinha och det funkar ju alldeles ypperligt.
-
Inte nog med det, du flyger lika högt också!
-
Åja du skall väl inte klaga, så fort du blir pussad av en prinsessa så blir du ju en prins!
-
Säkert någon man känner gammal knutte också.