patrikol
Forumsvar skapade
-
När jag var där för cirka 3 år sedan så var det ingen i Durban som hade fallit offer för hajattack innanför hajnäten sedan 69. Men varje år utanför näten är det hajattacker framförallt på dykare som inte passar sig.
Men jag har ju bara varit där cirka en månad och det var ju någon här som hade bott där. Jag vill bara berätta vad vi upplevde när vi var där, när vi gick ut så var vi alltid gäng på en 4-10 man men är man ensam skall man nog ta det försiktigt. Barnen låg i rännstenen och sov på nätterna så då är ett liv inte mycket värt. Jag är absolut inte den som är rädd av mig men det kan nog vara på sin plats med lite försiktighet också. Det är trots allt det vackraste landet jag någonsin varit i. Safari är ju inte fel det i heller.
-
Har aldrig sagt att Durban skulle vara dåligt för kitesurfing. Kände inte till kitesurfing vid den tiden så bra. Däremot så tycker jag att det kan vara på plats med en varning för klimatet i Sydafrika, under två veckors tid i durban så var det 13 mord på öppengata,Mitt i centrala Durban där vi gick omkring på dagarna två killar bråkade om taxi resultat 7 döda killen sliter upp ett automatvapen!! alla bankomater var försedda med beväpnade vakter, väldigt vanligt att man hade vapen synliga i avskräckande syfte, kompisar som blev rånade i kapstaden. Någon vecka efter att vi kom hem sprängde dom Hardrock café i luften där vi satt och käkade tidigare osv… osv…
Jag skulle inte tveka att åka till durban igen däremot skulle jag aldrig ta med mig varken flickvän eller barn dit.
Jag menar inte att du inte skall åka men eftersom ingen här har nämt verkligheten i Sydafrika, så tänk på var du befinner dig, Var inte för godtrogen så kommer det säkert att bli en fantastisk upplevelse. -
patrikol
Medlem21 september, 2003 vid 21:21 som svar på: ingen som vill ha en termos glömd på habo??Kasta skiten Henke. Verkar inte vara någon som är intresserad.
-
13:20 Mycket folk, Ingen vind
-
Bara att gratulera hoppas att det gick bra för alla er. Som sagt Carpe Diem
-
Kommer ifrån Habo precis (15:00) blåser 4-5 så du missar inget, om nu det kan vara en liten tröst.
Och jag som tyckte att jag hade ett hyffsat coolt jobb,!!!!!
-
Klicka på denna länk och sedan får du se Vägverkets alla vindmätare bara att markera var du bor. Super site inga prognoser ren fakta
-
Dmi är prognoser VV är mätstationer med aktuell vind inga gissningar där alltså. Men smaken är ju som baken
-
Har kollat den nu cirka en månads tid, verkar stämma bra men säkrast är ju absolut VV sida.
-
Låter intressant. Har själv funderat på Vombsjön. Har sommarstuga i närheten. Insjöar kanske inte är så dumma.