pepa
Forumsvar skapade
-
Och vad har detta med diskussionen att göra? Om man hanterar Recon rätt så launchar man inte draken mitt i fönstret. Annars håller jag med dig, Naish är ju faktiskt ”måttstocken” på hur riktig kiteutrustning skall vara.
Bla bla bla… -
Köp Nitro, inte CO2. Jag hade kurser i Cabarete hela vintern (ok inte heeeeelaaa) med CO2 men när jag väl kom hem provade jag med Nitro istället och det var mycket lättare för eleven iom att den är snabbare men faktiskt lika stabil som CO2.
Jag fattar inte riktigt diskussionen som säger att man köper Cabrinha bara för att få tillgång till Recon. Jag kör Cabrinha kör att jag gillar kiten som satan, inte för att jag är för lat för att vattenstarta skiten på traditionellt sätt.
-
En mesraley? Jo, antar att det är representativt för kite just nu när alla vill lära sig wakey wakey stiley.
-
Svar till:
Vi använder kites från
NAISH som är ”måttstocken” för hur kiteutrustning skall vara.[/ QUOTE ]
Gött. Naish är helt klart bäst.
-
Vi har ett litet vad uppe i Götet med 200 spänn i instas (Henke är redan skyldig mi tio kitepumpningar…), var kommer Mike TK? Jag har sagt tredje plats. Vad tror ni?
-
Bara å pumpa på gosse. Najs.
-
Japp, vi stack o körde minikross i en liten skogsdunge utanför Varberg. Trasha en hoj men kul var det.
-
Nybrostrand ser litta färglös ut. Men ni missade ändå dagens fetaste event i en liten skogsdunge utanför Varberg. 110 kubik i minipaket…
-
Systemet är till för två olika saker, dels för att kunna vattenstarta draken lättare (Recon relaunch), dels för att kunna ha tilgång till att ta all kraft från draken utan att behöva köra med någon leash (Recon release). Releasen fungerar ALLTID, däremot är det svårt att få ihop grejerna och köra vidare om du försöker göra det själv på vattnet. Har du däremot lagt kiten på stranden eller om någon håller den för dig så är det hur lätt som helst och innebär i de allra flesta fallen att du heller inte får något lintrassel. Recon release är menat att användas precis som om du hade en leash till din kite, dvs du aktiverar den bara om du verkligen behöver avsluta din och drakens framfart.
Recon relaunch fungerar ALLTID om du håller det i bra skick. Om du låter sand och annan skit komma in i de plasthylsorna som sitter i bakkanten på draken så kan de små plastpluggar som sitter däri kila fast sig och inte hoppa ur när du vill vattenstarta draken. Sedan är det som med alltid att man får lite bättre kläm på hur det funkar efter man använt det ett par gånger, så ge inte upp hoppet om det inte går perfekt första gången.
När jag hörde om de här grejorna och att systemet var inbyggt i draken var jag väldigt skeptisk. Jag tänkte att det skulle bli mer slitage på linor som löper genom lattan i bakkanten på kiten och sådana saker, men efter att ha kört Nitron i över ett halvår i väldigt påfrestande förhållanden kan jag säga att de delarna håller förmodligen längre än kiten. Inget slitage alls i stort sett. Hur allt funkar tycker jag du ska ta och uppleva på stranden självm ner till lokala stället och kolla med någon Cabrinhaförare!
-
Nänänä. Där ska jag vara på söndag.
-
Det är faktiskt vad de flesta jag känner har sagt med. Bra tryck men seeeeg.