Forumsvar skapade

Sida 232 av 265
  • pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 19:59 som svar på: Haga Park över Kristihimmel, vilka?

Blir absolut inget med det nu, jag stannar här och njuter av ännu några vindstilla dagar. Same shit!! Det var det värsta jag har hört… Jag är fan en av de som är med och hackar varje år!

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:52 som svar på: Stockholm

Nä det var taskigt. Kolla in kitenation.se så har du massa grejer.

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:51 som svar på: Stockholm

Hahahahaha!

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:50 som svar på: Zkinz…och KajTech

Alla säljer fan Zkinz. Gå in på Stadium och testa! Ärligt asså.

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 12:00 som svar på: Haga Park över Kristihimmel, vilka?

Svar till:

Svar till:

Jag kommer om det blir tävling, anars har jag fan inte råd. frown.gif

[/ QUOTE ]

Peps,
    om du tränar mig i 2 timmar så får du 500 spänn. Borde räcka till soppan. Vore kul att se Skåne eliten på plats.

s

[/ QUOTE ]

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Vad säger du!?!????!??! Snacka om att bränna sina broar!!! Jag är från GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTEBORG!!!! Men tack för erbjudandet!

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:38 som svar på: behövs din kite lagas (duklagningar)?!?!?

Ja fan va häftigt med knark! smile.gif

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:31 som svar på: Haga Park över Kristihimmel, vilka?

Jaja, ska försöka skrapa ihop de där mynten i botten på kistan.

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:19 som svar på: Hypat EH !?

Svar till:

Peps och Anna har ju stämmt i bäcken lite då och då så det är ju bra om andra duktiga kiteare säger vad dom tycker.

[/ QUOTE ]

Jag tycker: EH, bra kites. Cabrinha, ännu bättre. Min egen subjektiva bedömning. Men ni som ska köpa och är osäkra på märke, PROVA PROVA PROVA!!!!

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:15 som svar på: Haga Park över Kristihimmel, vilka?

Jag kommer om det blir tävling, anars har jag fan inte råd. frown.gif

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 09:48 som svar på: kurs?

Svar till:

Köp en liten kite till att börja med så blir det inte lika farligt.

[/ QUOTE ]

Gå en kurs så SLIPPER du köpa en minikite och förlora pengar på det sättet. Dessutom är det alltid en bra ide att gå till en skola och krascha deras kites 100 gånger istället för din egen splitter nya….

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 08:42 som svar på: Hypat EH !?

Svar till:

–EH– = Bra
    Körde 14kvm Freestyle igår – pissvind – bra tryck
    Har kört Cabrinha BT/CO2 i 3år.
    Men nu e de –EH– som gäller.

[/ QUOTE ]

Det hade varit kul att veta hur många av de som tycker EH är bäst har kört andra 2004-kites i ett par månader. Jag tror att EN av skillnaderna mellan mig och er andra (nej självklart inte alla) är att jag hade kört 2004-grejer i ca tre månader (och intensivt) innan jag testade EH. Om jag tex jämför Black Tip 2003 med EH så vinner ju EH lätt där. På samma sätt som BT:Nitro 04 tar Cabrinha 03 utan problem. Sen säger jag INTE att om alla testade Nitro så skulle de gå över till den goda sidan, alla har ju sin smak…

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 22:10 som svar på: Hypat EH !?

Svar till:

varför gnälla !!! vad är det för fel att erbjuda en ”High performance kite” minst 3000 kr billigare än alla andra ???

[/ QUOTE ]

Ajajaj! Nu blir han inte glad Hugge! Nu måste han ju sälja billigt till alla…

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 20:41 som svar på: Hypat EH !?

Svar till:

För fan gosse, du ska testa waven för fan

[/ QUOTE ]

Fan nu låter det som vi står i en ravin. ECHO EcHo echo…

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:55 som svar på: Hypat EH !?

Svar till:

Du får testa waven gosse, den är fin som attan…

[/ QUOTE ]

Faen nu börjar du låta som Wipika gosse, ”testa inte ampen, men hydron e grym!”. Hahaha! Fettmedfett.

• pepa

Medlem
    24 april, 2004 vid 10:42 som svar på: Hypat EH !?

Det var ju samma sak när Hugge körde Wipika, hela Skåne körde på grejerna. Men EH som kite kan jag kommentera, samt jämföra med Cabrinha.

Jag körde en Freerider 8 en(1) dag i Cabarete när det blåste på bra. Som minsta BT:Nitro har jag en 10 som jag har kört mycket i vinter. Första intrycken av EH:n var att man kunde köra väldigt snabbt, men så är det å andra sidan med små drakar. Helt okej att göra waketrick med pga av farten, den har annars inte så mycket bottendrag. Hoppen var jag rent av besviken på, man brukar ju hoppa svinhögt med små kites! Ser man Hugo på en EH så får man illusionen av att det är en riktigt hoppmaskin, men så har det å andra sidan varit med varenda kite han haft. Förra året i Cabarete tyckte alla Aero 2 var grym när de såg Hugo hoppa högt med den… Killen kan det här med att hoppa helt enkelt! Vågridningen var grym pga EH:n behåller trycket lite bättre genom svängarna, men eftersom det inte är lika mycket bottentryck som i Nitron måste man å andra sidan veta vad man gör och låta kiten följa med hela tiden. Transitions var rent av svårt att göra. Då Freeridern ligger ganska långt ut i vindfönstret är det svårt att komma iväg med fart åt andra hållet.

Kan försöka mig på en liten jämförelseguide mellan Nitro 10 och Freerider 8, högsta betygär 10.

Bottendrag:
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 5

Snabbhet:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 8

Hopp (lyft):
    Nitro 10 – 9
    Freerider 8 – 7

Hopp (häng):
    Nitro 10 – 7
    Freerider 8 – 6

Relaunch (utan Recon):
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 6

Transitions:
    Nitro 10 – 8
    Freerider 8 – 5

Vågridning:
    Nitro 10 – 6
    Freerider 8 – 8

Hållbarhet:
    Nitro – 9
    Freerider – vet ej

Bom:
    Nitro – 9
    Freerider – 5

Säkerhet:
    Nitro – 9
    Freerider – Vet inte riktigt men av det som rapporteras tror jag det är bra grejer!

Som vanligt är jag en objektiv filur, men det är mina subjektiva preferenser som skall tillfredställas av en kite. Jag tycker iofs om det mesta, urhakat, HP, wake, vågor, board off, åka fort, mm. Men ändå, prova själva!!!

Allt som allt hade jag väldigt roligt under min dag med EH och det är en bra kite, men mitt val är fortfarande Cabrinha. Ja, jag vet redan att jag är sponsrad, ni behöver inte påpeka det…

Sida 232 av 265
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications