pepa
Forumsvar skapade
-
Allvarligt talat, vem fan bryr sig om alla gadgets gossarna sätter på sina kajtar??? Det spelar ju ingen roll om den är lätt att blåsa upp (Slingshot), lätt att vattenstarta (Cabrinha) eller wahtever feature kajten har om man inte trivs med den när man kör. Man kan inte låta lathet komma före det som verkligen gäller. Nu säger jag inte att SS eller Cabrinha gör sketkites, jag är väldigt förtjust i mina BT: Nitros, och SS-killarna verkar också vara nöjda, men va fan gossar… Testa i luften!!!!
-
Det ar helt fel att Nitron bara ar en lite modifierad version av forra arets Black Tip. I kuntruktionen ar den helt annorlunda med alla paneler rakt over kiten istallet for langs med. Vinkeln pa strutsen jamfort med leading edge ar andrad ganska ordenligt och sant gor mycket for flygegenskaperna. Jag kanner i alla fall ganska stor skillnad mot forra aret, men jag kan halla med om att Cabrinha har gjort lite fel nar de bara har marknadsfort Recon som den stora nyheten och inte drakarna, som faktiskt ar mycket najsare i ar.
Jag har inte hort nagot om nagon kite som kommer att slappas i ar, daremot kan vi se framemot 2005-modellen med stora forhoppningar. Det kommer bli fett bojs and flicks…. Hihi! -
Vad fan kor du Hugge? Takoon eller EH? Kites dvs.
-
Aahhhh va fan Anna!??!? Vad ar det dar? Nar jag kommer och halsar pa vill jag inte se nagra bradav. Okej?
-
Jag kommer pa lordag kvall till Residencia, fixar ni extrasangen till dess? Fan va najs det ska bli med pool igen!!! Bodde i den lagenheten forra aret.
-
Det ar inte samma Rambo, och dessutom handlar detta om en annan del av Recon. Recons release-system kunde ibland losa ut sig pa de tidiga versionerna om man inte kollat att kardborren satt fast ordentligt innan man stack ut pa vattnet, detta ar dock fixat nu.
Vad vi pratar om har ar Recons relaunch-system som ar en helt annan grej. Det enda som detta systemet behover for att funka ar lite motstand fran dig, tex om du ligger i vattnet eller star pa snon eller sa. jag tappar draken minst 4-5 ganger i timmen har nere och Recon relaunch funkar skitbra for mig. Det enda man behover kolla ar att det inte ligger sand och skit i systemet innan man sticker ut. Najsa grejer! -
gOTT BOJS!!! Jag kommer pa kvallen den 24:e. Sa kor vi den 25:e!!!
-
Va fan, Casa LoMa e gott ju!!! En trea for 200 dollars i manaden. Som hittat.
-
Vada nar kommer jag ner? Det star val ganska tydligt i meddelandet? Tack ska ni ha alla annars, det har blir ju trevligt!
-
Hehe, va små grejer ni har grabbar. Jag kör 130, och rockar.
-
Ja, gossarna har kommit fram, och till och med kajtat lite redan. Men idag var det tunt med vind. Ah, Henke far beratta mer sjalv. Ta det lugnt Berra!
-
Na da ar det val bara 1,5 meters skillnad da.
-
Jajamen, jag drar i slutet pa januari till Cabarete.
Och Hugo, vi har bara kort pa Coche tre ganger, resten av tiden kor vi utanfor den playan du ser pa forsta bilden. Gosse.
-
En respuesta a:
Kant kant och inte att förglömma håll den jävla kanten så länge du bara nånsinnn kann!!!!!!
Fart är god tvåa ; )
//Pan
[/ QUOTE ]
Aahh fan Pan, inte konstigt att du inte hoppar hogt…

Vi hade de basta lararna i varlden under hela forra vintern i Cabarete, och jag kan utan tvekan saga att det viktigaste ar den sista metern innan du popar av vattenytan. Innan denna metern kan du ga hur mycket downwind du vill men val inom metern sa ar det bara kant som galler. Det absolut viktigaste ar dock nar du kor den meter jamfort med drakens position. Jag har sett dominikaner hoppa hogre och langre an de flesta i Sverige utan att ens fora draken bakom klockan tolv, sa viktigt ar pop-momentet. Ar man aggresiv i sin drakforing och har bra fart behover man inte dra draken langre bak an 12.30-13.00. Popet borde da ligga nagonstans runt 12. Flyg o far.