pepa
Forumsvar skapade
-
fortsattningen…
-
Mackan Bohman aker hem imorgon med lite schyssta bilder i bagaget. Kolla in http://www.surfersparadise.nu och reseberattelser inom kort. Kan finnas ett och annat HP…
-
Det e ju bara o behalla dom nigga. Takkkkon for all del, Cabrinha e ju najs. Inga streck i himlen har inte.
-
Du menar att du inte kor med Cabrinha kite? Det ar manga har nere som har gatt over till Powerlock-bom fast de kor for andra marken, sa jag har lite svar. Egentligen ar det bara att kapa mitten linorna och gora knutarna i samma hojd som for fastpunkterna i styrlinorna. Pa de flesta kites skall ju linorna vara lika langa. Det andra du skall tanka pa ar att tejpa igen velcron pa Recons utlosningsmekanism, sa att du inte kan losa ut den av misstag. Kor du inte Cabrinha sa funkar det ju inte anda. Det ar nog allt. En liten personlig justering jag har gjort ar att jag kortat depowern med ca 5-6 cm ocksa, men smaken ar som bekant som roven.
-
Det dar ar inte riktigt sant. Recon-linorna ar olika langa pa bak och framlinor. Baklinorna ar 25m och framlinorna 22,5m. Om du koper nagra andra linor an Cabrinhas far du alltsa korta ner framlinorna 2,5 meter. Sedan kor Cabrinha ocksa kookproof-pigtails i draken, dvs en av connection-linorna ar hane, den andra hona. Sedan var det nog inget mer. Lite krangel, men man far mycket tillbaks. Jag tappar kiten minst 4-5 ggr varje gang jag ar ute nu, och Recon funkar gott varje gang.
-
MMMMMMMMAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJKKKKKKKKKKKKKK le KKKKKKKKKKKKNNNNNNNNNNIIIIIIIIIIIIFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!
-
Ahhh va fan, kor direkt till chickenloopen och undvik att gora HP framfor batar, bryggor, medmanniskor, klippor, palmer, bilar, parasol, barer och sana goa grejer. Det langsta jag har blivit slapad ar ca 30 meter.
Vilka leasher fungerar da bra? For tillfallet anvander jag en slingshot leash som jag ar ganska nojd med. Jag vet att den inte gar sonder, men daremot har den oppnat sig en gang nar kiten drog ratt igenom powerzone med mig som ett streck efter i luften. Kiten landade ca 150 meter langre ner… Cabrinhas leash funkar bra om man ducktejpar kardborregrejen, dvs quickreleasen, annars kan den ga upp eller sommarna spricka. De flesta andra leasher gar sonder efter ett par tappade drakar. Jag har personlig erfarenhet av dettta.
Lycka till!
-
Va fan det ar ju bara att kora leashen till chicken loopen. Jag tappar kiten minst 3-4 ggr om dagen och man far sig nagra flygturer, men varre ar det inte. Javligt smidigt.
-
Mackan Bohman ar har nere med kameran nu sa nar han kommer hem (slutet pa 2003) ar det bara att ga in pa http://www.surfersparadise.nu sa hittar du nog lite bilder pa oss.
Idag vilar Martin, tror han tycker han ligger lite fore nu…
-
Ca 1 manad, sen skenar det igen.
-
Mer vind (overriggad pa BT:Nitro 10) plus byig side offshore gor det har stallet till ett av det basta kitestallena i varlden! Jag drar till Cabacabacabacabarete om en manad. Men El Yaque ar helt okej nar man val ar har. Men hade jag vetat vad jag vet nu hade jag stuckit till Brasil eller Australia tror jag. Mark Doyle ar forresten har nu.
-
Synd for dig att det suger harnere bara.