Forumsvar skapade

Sida 248 av 265
  • pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:29 som svar på: Nya 04 Slingshot Provkörda!!!

Men det låter riktigt. Första gången jag körde Nitro 14 blåste det 15 m/s och det var inga problem att köra.

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:12 som svar på: bäst häng och fart med vilken kite?

Har du kört såpass så borde du veta att du kan köra med vad som helst. Hur högt du hoppar och hur snabbt du kör är upp till dig.

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:11 som svar på: bäst häng och fart med vilken kite?

I Cabarete hade jag mina absolut bästa dagar med en gammal 2-linors 6.5 Wipika skoldrake med 17 meterslinor. Luciano hoppade över både mig och min lilla kajt men jag kan lova att jag hade roligast.

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 20:05 som svar på: Hola

Jag har bott i Cadiz i tre månader och kajtat en del. När jag var där blåste det galen Levante (ostlig vind=offshore) nästan hela tiden, typ 7-8 beaufort. Det var lite extremt dock, brukar inte vara så mycket sånt. Den vinden Tarifa får, Poniente (västlig) förstärkt med sjöbris, kommer mest på sommaren, men förekommer även under vinterhalvåret. Om det nu är ostlig vind kan man åka ner en bit utmed kusten till Caños de Meca, som funkar bra då. DDet är även ett schysst vågställe, akta vindsurfarna bara. Annars är det väl inget speciellt att tänka på, bara att fråga nån var kajtarna brukar vara!

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 11:54 som svar på: bäst häng och fart med vilken kite?

För mig formuleras frågan så här: Vilken kite har man roligast med? Spelar väl ingen roll hur långt man flyger?

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 10:34 som svar på: Inbjudan

Bbbbbbbbeeeeeeeeerrrrrrrrrrggggggggggggmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn!!!!!!!!!!!

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 10:31 som svar på: Naish Flash

Va fan, det där körde ju vi med på Dominikanska hela vintern!!? John Dodds fick en lysande en dag och satte ihop det. Kul att se att någon tillverkare tar vara på det, men det känns som att det är lite för sent för det systemet. För nybörjare är det säkert jättebra men om man inte vill ha något permanent till selen är det sådär va?

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 10:15 som svar på: Bom

Lite singel iaf.

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 10:14 som svar på: Cabrinha godis!

Jag vågar säga att Recon funkar alltid. Ju mer tryck desto bättre. Ska man göra handle pass är det samma som innan, måste ha en leash till antingen kyckling loopen eller en av linorna. By pass-leash kommer strax, en HP-vänlig leash där du bara kan plocka upp bommen och köra vidare om du tappar den, draken bilr dock totalt depowrad.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 18:36 som svar på: Cabrinha godis!

Lite av poängen är ju att man inte ska behöva dra QR utan istället använda Recon.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 18:35 som svar på: Cabrinha godis!

Quickrelease och Recon är två olika saker. QR sitter precis ovanför kyckling loopen och frigör dig helt från draken. Recon däremot aktiverar du däremot genom att dra i kulan som sitter på depowerlinan nedanför depowerstrapen. Denna förlänger framlinorna så att allt tryck hamnar på styrlinorna. Kiten viker snyggt ihop sig och sjunker utan kraft ner till vattnet, lite som en foil. Jag har varit med om detta med en 14 m2 i 14m/s, och jag hade inget drag alls kvar i draken. Man kan sedan sätta ihop grejerna utan att gå in till stranden, men det krävs lite övning för det. Vill man så kan man självklart köra med mer traditionell typ av leash också.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 12:51 som svar på: Cabrinha godis!

Grejen är att det inte är så många extra gadgets. Jag tänkte också det när jag hörde talas om det första gången, speciellt med linan som går igenom lattan i vingtipen (sand och slitage och skit), men jag har kört med grejerna ett bra tag och ser inget slitage alls. Ska ner till Isla Margarita om en vecka och kommer hårdtesta grjerna där. Återkommer med kommentarer.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 12:45 som svar på: Bom

Jag var jävligt tveksam till Powerlock när det kom och det tog mig ett halvår att bli övertygad om att det var den rätta vägen att gå, men nu när jag har kört på det ett bra tag fattar jag inte hur jag klarade mig utan det. Det bästa (som jag ser det) är att det är så mycket lättare att haka ur nu. Innan körde jag med depowerlinan till en schackle och därför också med en fast hänseletamp för lite extra power i hopp o sånt. Det var bara det att om jag ville haka ur (dra schacklen) var jag tvungen att skota in så in i helvete så inte draken skulle bli helt överskotad och omöjlig att flyga. Man har ju alltid ett antal centimeter kvar på depowerlinan mellan sig och bomen när man är ihakad i den fasta hängseletampen, men inte om du kör med Recon. Då har du exakt samma drag i grejerna när du är urhakad som när du är ikrokad med powerlocken låst. Det är också lättare att aktivera powerlocken precis innan ett hopp än vad det är att få i den fasta tampen.
    Vad jag ville komma fram till är att det finns stora anledningar att köra powerlock-bom med vilken kite som helst, inte bara med recon-utrustade kites. Det skulle nog vara kört för mig om jag nånsin skule byta märke, får ta med mig en powerlock-bom.

Undrar om nån kommer fatta all den här gojan?

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 09:19 som svar på: Cabrinha godis!

Nä nigga, jag risajdar in da ghetto. Va på besök hos en överklasspolare.

• pepa

Medlem
    7 november, 2003 vid 21:16 som svar på: Cabrinha godis!

Nu fattar jag, men ja ändå.

Sida 248 av 265
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications