pepa
Forumsvar skapade
-
En respuesta a:
vem fan är så korkad så han bygger i playwood???? ni kommer säkert från kitekents göteborg han gillar också tunga plankor i fura…
[/ QUOTE ]
Kenta bygger faktiskt brädor lika lätta som EH nu för tiden. Ja, det låter sjukt men så är det. Alldeles för lätta för mig.
/Gräv ett hål
-
Jag vet att jag är med i alla fall, det är ju det enda som spelar någon roll.
-
En respuesta a:
För er som e så jävla kritiska mot Rambo kolla hans jobb med Takoon family tour. Dryg och jävlig kan han vara men att få bort honom från Steffo skulle vara en stor förlust. Rambo är en av de bästa åkarna vi har och som lite kritik mot de andra duktiga (inte för att ni alla är duktiga men jag menar vissa specifika) så håller han till på vårat forum. Är ni andra för bra för Steffo eller? Kanske ni inte har tid men saken är den att mycket av informationen till nybörjare kommer här ifrån. Är man instruktör så tycker jag att man har skyldighet att hålla till här.
Detta kommer för hoppningsvis också förhindra vissa olyckor i framtiden.
Kom igen för fan, skriv.
Big up to Pan och Hampe för deras regelbundna närvaro[/ QUOTE ]
Jag håller med Martin. Så har jag en egen åsikt också, skit er i näven allihop.
-
En respuesta a:
Snacka om påhopp vilket lågvatten. Du har lyckats med bedriften att sänka dig till den lägsta nivån hittills på Steffo, men det är klart ”MR anonym” som du är så fattar du väl inte bättre! Ett tips till dig kicki är kontakta konfmastern på Steffo så kan han banna ip adressen ” 212.209.106.4” Det är åtalbart det han sysslar med.
[/ QUOTE ]
Hihihi! Hur fan orkar ni bojs and flicks? Om nu så många tycker illa om att anonyma kallar de dumma i huvet så kan ni väl kalla mig det istället. Rör mig inte i ryggen. Skit i andra för i helvete, kajta o ha sköj!
-
En respuesta a:
En respuesta a:
Jag hade en leach innan som det inte var någon rekyl i så den var skit bra att köra med, brädan kom aldrig flygande utan kom guppande istället
Det var gött faktiskt. Men som sagt har man inte en bra leach ska man köra utan.[/ QUOTE ]
Vad händer när du har en jävla fart, ramlar i plurret och bromsas upp, brädan kommer studsandes mot pannbenet? Vi hade en tjej som elev i Cabarete som hade HJÄLM och STUM leash. Brädan gick rakt igenom hjälmen. Hon fick många stygn.
ålrajjt, vad hade du för leach då? stum lr? kör själv med cabrinha [caprinnjha] som e stum… den får ju aldrig större fart än du själv har… inga problem
[/ QUOTE ]
-
nada mas.
-
En respuesta a:
Vad är det för skillnad på Cabrinhas -03or och -04or ? Mer än Recon systemet?
[/ QUOTE ]
Har kört BT:Nitro 14 (Cabrinha 04) ett tag nu och kan säga att den är riktigt riktigt skön! Har kört den i vindstyrkor mellan 6(med pulleybar)-15 m/s utan att ha direkta problem någonstans i registret. Skillnaderna mot förra året är väl främst att de är stabilare, har lite bättre bottendrag samt att Cabrinha har ändrat vinkeln på de små tuberna gentemot leading edge så att draken får bättre lyft. Något som förvånar mig är att den inte tappat i häng pga detta, istället är det bättre i Nitron. När man styr tillbaks kiten över huvudet får man sånt där extra häng som man ibland får precis innan landning, med den skillnaden att man är högt upp när det händer. Tycker också att de stora hoppen är mycket lättare att landa med Nitron pga att den inte flyger över dig alls i stort sett. Draken känns också lättare att hantera i luften än förra årets modell, snabbare och lättare att styra helt enkelt.
Andra grymma ändringa är ju självklart Recon-systemet, som de flesta väl redan vet vad det är. Annars är det bara http://www.cabrinhakites.com som gäller!Jag är bäst.
-
Du har inte provat Nitron, gosse lelle.
-
HUGO LJUNGBERG väger nog 105. Jag väger 72.
Pulley bar är en bom till 4-linorsdrake som gör att du inte har någon depowerlina som går ner i mitten av bomen. Kiten blir också snabbare med en sån hära grej. Man får lite mer tryck.
-
Man kajtar inte i Askim om det inte är perfekta förhållanden, framförallt inte om man är nybörjare!!!
-
Håller med om att beggade köp är det bästa alternativet just nu, men för mig känns Cabrinhas nya Nitro ganska revolutionerande. Har kört den ett tag nu (en 14m2) och kan säga att den är riktigt riktigt skön! Har kört den i vindstyrkor mellan 6(med pulleybar)-15 m/s utan att ha direkta problem någonstans i registret. Skillnaderna mot förra året är väl främst att de är stabilare, har lite bättre bottendrag samt att Cabrinha har ändrat vinkeln på de små tuberna gentemot leading edge så att draken får bättre lyft. Något som förvånar mig är att den inte tappat i häng pga detta, istället är det bättre i Nitron. När man styr tillbaks kiten över huvudet får man sånt där extra häng som man ibland får precis innan landning, med den skillnaden att man är högt upp när det händer. Tycker också att de stora hoppen är mycket lättare att landa med Nitron pga att den inte flyger över dig alls i stort sett. Draken känns också lättare att hantera i luften än förra årets modell, snabbare och lättare att styra helt enkelt.
Andra grymma ändringa är ju självklart Recon-systemet, som de flesta väl redan vet vad det är. Annars är det bara http://www.cabrinhakites.com som gäller!Märk väl, jag är inte återförsäljare av Cabrinha…