pepa
Forumsvar skapade
-
Kolla speciellt in kiteloopen med den gamla rödvita wipikan i slutet av filmen. Vad fan är det där!?? En dubbel S-bend eller en wirly bird? Sjukt i alla fall.
-
Han e mäktig! Hans bräda var för jävla go asså, saknar den. Antar att ni har fått mycket inspiration där nere? E Vari grym eller? Ha det gott och kom hem snart!
-
Jag har kört Vari Pro 138 ett tag nu och gillar den skarpt. Liten, men planar snappt pga den låga rockern och att den behåller bredden ända ut i tiparna. Jag kör den med fyra fenor för att få den lite snabbare, men vill du ha bättre höjdtagning och kantgrepp kan du sätta på de två extra fenorna (de flesta kör med sex). Den är lätt för att vara en produktionsbräda, högst tre kilo med fenor och stroppar. Jag gillar bredden (38cm)som man kan utnyttja för att köra lite schyssta waketrix.
Helt enkelt en mycket bra bräda!Jaime Herraiz Pro har Christian Dittrich kört en hel del på, och han verkar gilla den. Vet att den är schysst i vågor då den sprejar mycket.
-
Hur e det med vinden då? Kan du erbjuda nån schysst garanti?
-
Idag håller de allra flesta märken en hög klass på sina kites, så det är väldigt svårt att säga att någon är bättre än någon annan. Naish passar en viss person, medan Cabrinha passar en annan. Jag har provat de flesta 2003 års drakar och hittat för- och nackdelar på alla, men för mig fanns det flest fördelar hos Cabrinha. Helst ska man försöka prova sig fram, men är man nybörjare kan det vara lite lurigt. Det är omöjligt att veta vilken som passar just dig bäst innan du har spenderat en del tid på vattnet. Så köp en drake från något av de kända märkena (Cabrinha, Gaastra, Slingshot, Naish, North, mfl) så du kan vara säker på att du får en som fungerar, och dra ut på vattnet istället för att fundera på vilken kite som kan få dig att hoppa högst.
-
Håller inte riktigt med dig om att det skulle vara lätt att växa ur Co2:an. Testade en 20 m2 första gången för ett par veckor sedan i 5 m/s och fick på rätt bra hopp och transitions, dessutom tycker jag den var lite snabbare att plana än Black Tipen. Självklart har du mer häng och lyft i BT, men du behöver också mer vind för den.
-
Håller inte riktigt med, tycker den nya BT:Nitro 14 (2004) är världens bästa kite…
-
Tråkigt att höra, har inte blivit så mycket här häller på sista tiden.
Nästa tävling är SM 29-30 augusti om jag fattat det rätt. Helgen efter det är det NM på Wavw Classic i Varberg. Däremot kanske vi kommer att köra en liten freestyle helg någon gång snart. Postar något här om det händer.
Ha det Mathieu! -
Jag hade skitskoj. Går alltid att glida omkring på lervällingen och tricka.
-
Säg ett datum säger du, då säger jag nästa blåsiga helg? Kan vara najs att prova på erat kära Habo på riktigt en gång.
Förresten: Vi har haft King of Rågelund fyra gånger i år redan men vi postar inte det här för vi vill inte ha med några bräkande typer. Så det så.Syns snart!
-
Va fan, när dog Julie P? Hon vann ju vågtävlingen på Cabarete senast förra veckan!?!? Du tänker inte på Silke Gorldt?
-
Ja det kan du. Vissa justeringar kan behövas beroende på nad du har för drake, men generellt ska det funka.
-
De nya grejerna kommer förmodligen till hösten nån gång, räkna med senhösten.
-
Helt rätt Huber, och helt otroligt att det fortfarande finns folk som inte fattar att draken är i sin värsta stunder livsfarlig. Helt otroligt! Lite svårt att förklara bara.
-
Yes, mr Martin Ekström. Kungen av oss alla.