pepa
Forumsvar skapade
-
Efter några timmars väntan bygdes sjöbrisen upp till körbara 6-7 m/s så tävlingen/uppvisningen kunde hållas. Trots den lätta vinden fick publiken se många board offs från de som körde stor drakar och trevliga waketrick från de som körde på lite färre kvadratmeter.
Resultat:
1:a plats: Allas vår Mike the Knife (Mikael Blomwall)(Slingshot/LA Surf) bevisade att det finns hopp även utan ylande passadvindar och satte allt han försökte sig på.
2:a plats: Chrille ”Christer” Dittrich (North/MegMax) fick många ”Oohhh” och ”Aaahhh” från publiken för sin sköna stil och fick ett par solglajjer för slitet.
3:e plats: Domarna slog ett slag för wakestilen och utnämnde yours truly (Cabrinha/Surfers Paradise) till tredjepristagare.
Stort tack till Rickard, Claes och Peter som gjorde det möjligt för oss att visa för alla solbadare att kitesurfing ÄR roligare än formula…
-
Glömde en grej: Kiten är helt otrolig!! Lite svårt att förklara bara.
-
Det blir en fetingtävling i samband med wave classic i Varberg i år (första helgen i september). De flesta i Norden kommer väl att vara där (ca 17-18 miljoner) plus några pro riders. Det blir något att se fram emot helt enkelt!!!
-
Awake är jävligt bra, mycket Lou, Bertrand, Shannon, Mauricio, mfl. Gubbgänget är även de med, men inte alls lika mycket. Den är rätt lång oxå så du får mycket för pengarna. Unhooked kom senare men den har jag tyvärr inte sett än, tror den är ännu mer wakstyle dock.
-
Gött mös mr Huggön. MÖÖÖÖG.
-
En fråga: När du ringde om frågade om jag kunde komma, var det en inbjudan till tävlingen? För jag ser mig inte.
-
Sicket jävla pris!!!! Se till att hitta några som gillar min stil. Gott jobbat bojs!
-
Håller med dig Mads, handlepass är och förblir ett poptrick. Har du börjat öva på dem än eller? När kommer du hem förresten?
Ha det gött gutten! -
Det finns inget som heter slim chance med dubbelt handlepass, det är ett fristående trick som för övrigt måste göras på popet för att räknas som en slim chance. Såna hopp-handlepasses har jag inte mycket till övers för.
-
En jävla massa Rågelundare! Återstår bara att undra vart ni är när det blåser… Ingen av Cabarete-snubbarna har dock skrivit in sig än va? Mike da Kniv, Chrille Dittrich, Martin Ekström, Toffe Landgren, Henkan Ericsson, Kicki Tub, Hugge Ljungberg, och jag själv, Mr Pepon = 8 till.
-
Köp en som går att svänga draken med.
-
Bara så länge det blir snälla bullar, vi ska inte sänka oss till deras nivå.
-
Det kör de redan, kombinationerna alltså. Kolla bara Jose Luis från Cabarete. Kan också tillägga att leashen de kör med är inte att rekomendera om du inte är i deras klass. Tappar du draken har du fortfarande fullt drag och den är fäst i ryggen….