Forumsvar skapade

Sida 260 av 265
  • pepa

Medlem
    25 april, 2003 vid 14:57 som svar på: HalmstadKiteboarding uppdaterad med nya bilder!

Vart är bilden på Tuva från den förbjudna vinkeln?

• pepa

Medlem
    25 april, 2003 vid 14:54 som svar på: ni som varit/ar i cabarete?

Du kan alltid ta dig runt med motokonchos (taximoppar) eller gua-guas (minibussar) som är väldigt billiga. Däremot kan det vara svårt att få in kitegrejerna i en gua-gua för de är oftast väldigt fulla (27 vuxna är rekordet…), inga problem att ta med bräda och kite på motokoncho dock. Det blir nästan aldrig offshore på kitebeach. Blir det det men bara lite kan du oftast åka till andra sidan av bukten och köra. Se upp för revet dock! Om du inte diggar korsade linor skall du inte köra på kitebeach alls. Tänk dig en 300 meter lång strand full med elever från fem skolor, ala de som precis gått en kurs plus alla locals som inte väjer för någon så fattar du nog hur det är. Bozo beach är ett alternativ men är oftast väldigt choppigt och ibland byigt.

• pepa

Medlem
    24 april, 2003 vid 16:01 som svar på: HalmstadKiteboarding uppdaterad med nya bilder!

Javisst är det himlans störande att han postade två inlägg istället för ett! Oj oj oj!

• pepa

Medlem
    24 april, 2003 vid 15:57 som svar på: Cabrinha

Delaminering?!?? Knappast, men många andra knasiga grejor på de gamla modellerna.

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:16 som svar på: Cabrinha

Har i vinter provat många olika av 2003 års drakar såsom Gaastra, Wipika, North, Slingshot, Naish och då Cabrinha. Alla (utom wipika) gör numera bra grejer, skillnaden ligger bara i hur man vill köra. Gaastran tex kan vara en krävande drake att köra, man har mycket tryck hela tiden, men i gengäld får du också gott häng. Cabrinhan däremot var väldigt lätt att köra. Jag kände mig inte alls överriggad men fick ändå bra med lyft och häng. Alla drakar är i år mer eller mindre snabba, med kankske ett litet undantag på Gaastra. Jag är nybliven Team Cabrinha-åkare för att jag ville bli det, inte för att de var de enda som ville ha mig. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Förresten, vilka butiker har fler än ett märke (förutom SP)? MegMax har väl bara Naish nu för tiden?

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:05 som svar på: ni som varit/ar i cabarete?

Cabarete rockar, billig rom och mycket vind!!!

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 11:15 som svar på: AeroII vs X2

Kolla filmen Lasta Loss. Hugge hoppar med sin AeroII där.

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 11:13 som svar på: Ok, Moddafockas its movietime

Man tackar för smickret blush.gif Ja, det blir Cabrinha som gäller 2003 för mig, testade de nya i Cabarete och blev jävligt imponerad. Hugo har snöat in på Naish den stackarn… Vill bara tillägga att jag aldrig knäckt en bräda (bara när jag kört in i revet x2), jag är mer inne på att köra sönder selar… tre gick åt i Cabarete.
    Syns!

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 09:12 som svar på: Lite bilder från Landskrona…

Mike kan inte vågsurfa…. Hihi!

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 09:10 som svar på: Hur far man tag pa chrille ditrish mail? 🙂

Ta det lugnt nu Mike, han har redan börjat med brädorna. Va fan gör du annars? Har hört från säkra källor att du bara håller till på Kitebeach nu för tiden. Lär du dig nåt skoj eller?

• pepa

Medlem
    21 april, 2003 vid 17:02 som svar på: Lite bilder från Landskrona…

Ingen som vill tala om vem som kör?

• pepa

Medlem
    17 april, 2003 vid 18:09 som svar på: någon som har erfarenhet av gaastrabrädor

Gillar Gaastras drakar skarpt, men deras brädor suger mer än hårt. Tunga och skumma fenplaceringar. De bästa produktionsbrädorna i år kommer nog från Cabrinha och Wipika. Annars har de schyssta billiga customs i Danmark, Magic Wave heter de.

• pepa

Medlem
    17 april, 2003 vid 18:07 som svar på: snodd bräda

var glad att den blev snodd här i svedala, min kite och min bom och min bräda blev stulna i Dominkanska Rep. dom lär man aldrig se igen, du har ingen bild på brädan? posta varje vecka här på konfen så är det nog ett gäng som håller ögonen öppna.

• pepa

Medlem
    17 april, 2003 vid 18:05 som svar på: IKO

Du har rätt i vissa fall Hubbe, men de flesta av oss svenska IKO-instruktörer har ju ett tag på nacken. Kolla alltid med instrutören i fråga hur länge han/hon kitat om ni är osäkra.

• pepa

Medlem
    17 april, 2003 vid 18:01 som svar på: vilken brada ar bast…?

Klart som faen ni ska köra feta vågor!!!!! Det är ju det goaste som finns och glida lite och kutta och ha sig på ett feteansikte! Mycket najs. Prova!

Sida 260 av 265
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications