Forumsvar skapade

Sida 261 av 265
  • pepa

Medlem
    15 april, 2003 vid 20:19 som svar på: IKO instruktörer?

Och Jesper i Göteborg når man på 0733-990286 eller jesper@toeside.nu
    Team Naish Hugge?

• pepa

Medlem
    12 april, 2003 vid 12:45 som svar på: Custom kites

Takoon och Naish kan jag förstå, men Wipika?!?! Vad händer Hugge?

• pepa

Medlem
    11 april, 2003 vid 10:36 som svar på: IKO Kurser.

Vad menar du? Alla som har tagit IKO under vintern har samma priser som förra året.

• pepa

Medlem
    11 april, 2003 vid 08:58 som svar på: IKO Kurser.

Dessutom krävs det absolut inget IKO-certifikat för att få köra någonstans. IKO är bara ett försök att få en säker standard på utlärning världen över. Inget ont till de instruktörer som ej är IKO, finns många i Sverige som gett lektioner ett bra tag längre än en del av de som är IKO. Huvudsaken som jag ser den är att man tar en lektion, för att inte riskera sin egen eller andras hälsa (och därmed inte få kite förbjudet på våra stränder) samt för att spara pengar.

• pepa

Medlem
    11 april, 2003 vid 08:49 som svar på: IKO Kurser.

Tack ska du ha mannen! Jag var inte IKO i höstas, så med andra ord skulle du gått en kurs med mig då, men nu när jag gått en kurs för att bli bättre instruktör så är jag plötsligt inte kvalificerad?!? Låter bra.

• pepa

Medlem
    10 april, 2003 vid 11:40 som svar på: Inställningar på draken

Just på Fuel är det lite känsligt. Jobbade på en Slingshotskola nere i Cabarete och fick påhälsning av SSkillarna Neil Hutchison och Hamish Mcdonald. Dessa pojkar sa att om linorna på Fuel är feljusterade så är det den sämsta draken man kan flyga. Draken skall öppna sig lite grann mot vinden när du har som mest kraft, om du överskotar mer än så kolapsar draken. Förmodligen skall linorna vara lika långa när du hakar i den stora hängseletampen. Kör du urhakat så blir det när kycklingloopen är ända uppe vid bomen. Mike eller Pan? Några tankar?

• pepa

Medlem
    10 april, 2003 vid 11:27 som svar på: ”Project N-NE-E-ESE…” – Göteborg.

Ingen aning om vad ställena heter, men eftersom halvön inte är så stor så tar det inte lång tid att hitta ett ställe med schysst vind.

• pepa

Medlem
    10 april, 2003 vid 11:25 som svar på: Test av Cabrinha BT, CO2 och Vari 138

Även om jag är ett stort fan av de nya Cabrinhadrakarna, vill jag varna lite för powerlockbomen. Det är en väldigt bra idé av Cabrinha, men konstruktionen är tyvärr lite si och så. Nere i Cabarete gick ca 2 av 3 sönder, och jag har även hört att några i Sydafrika rök också. Kör gärna Cabrinha, för de nya drakarna är de bästa jag testat av 2003 grejerna, men håll er till att kroka i den stora hängseletampen tills Cabrinha rättat till problemet eller kör powerlock med leash!

• pepa

Medlem
    9 april, 2003 vid 17:05 som svar på: ”Project N-NE-E-ESE…” – Göteborg.

Onsalahalvön funkar jävulskt bra på ett par ställen. De få gånger jag har varit där har det inte ens varit byigt. Däremot kanske det inte är det bästa stället om man inte har 100koll på kiten.

• pepa

Medlem
    9 april, 2003 vid 16:59 som svar på: nån som vill köpat kiten Aerot2

He he… Man vet aldrig. Det går mycket rykten nu på försäsongen. Folk sliter och river i oss stackars kajtare. Om du svarar i telefon kanske du får reda på saker o ting…

/Kneten

• pepa

Medlem
    9 april, 2003 vid 16:57 som svar på: nån som vill köpat kiten Aerot2

Det låta bra! Jag sälja bräda igår, behöva ny bra bräda. Du vet hur jag vill ha den va? Annars kan du ju slå en signal, 0733-990286. Ciao mista Gräs!

• pepa

Medlem
    8 april, 2003 vid 20:51 som svar på: nån som vill köpat kiten Aerot2

Jag vilja inte köpa ett Naish, vilja ha ett annat drake. Du vilja köper ett bok och bokstäver av intruktionet kite? Det stå hur hoppa lågt och långt. Ideprisen 20 pesos.

• pepa

Medlem
    8 april, 2003 vid 18:26 som svar på: SS FUEL-03

Äkta…

• pepa

Medlem
    7 april, 2003 vid 11:11 som svar på: ater en bra dag i cabarete

Fölundaaaaa e dom bästa, heja heja heja VF!!!!

• pepa

Medlem
    7 april, 2003 vid 11:09 som svar på: ”Project N-NE-E-ESE…” – Göteborg.

Har funderat ett tag på ett ställe ute på Vrångö som skulle kunna fungera. Ok, det kanske ar lite segt att ta sig ut, men 15 mil är också en bit att köra.

Sida 261 av 265
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications