pepa
Forumsvar skapade
-
Smaken var som baken senast jag kollade…
-
Det finns inga resultat. Jo förresten, 0 m/s…
Dundra på!
/Peps -
Köp inte en bic-bräda!!!! Den är inte gjord för kite och du kommer att svära över hur du kunde ta dig ann sporten. Det kan vara underbart, men inte med en bic!
Dundra på!
/Peps -
Jag bodde en timme därifrån (Alicante) hela vårterminen och provade på stället. Helt grymt om man vill ha plattvatten i hård vind, men kan inte hålla med om att det inte är byigt. Du måste ha erfarit Levante-vinden som kommer från medelhavet, den är fin. Oftast är det dock Poniente, frånlandsvind som kommer från bergen och kan vara riktigt marig med feta byar i. En sån vind fick jag på mitt absolut första kiteförsök. Lyckades med att ha i maxbroms, kiten rakt ovanför mig, ändå flyga upp tre meter och pajja leashen. Ett under att jag inte sålde grejerna…
Dundra på!
/Peps -
Nordväst… Askim my ass!
Dundra på!
/Peps -
På 11,5 behöver du inte extra linor. Dra bara in mitten linorna ca 2-3 meter och släpp dem sedan samtidigt som du rör dig mot draken så gott det går, då ska det gå bra. OBS! Håll i bommen hela tiden!
Dundra på!
/Peps -
Beror på vad du har för drake… Men den funkar bra. Tripen också. Såg en free motion som var 140 lång och bara 40 bred, tror att den kan vara schysst faktiskt. Oftast är wakebrädorna för breda.
Dundra på!
/Peps -
Klart jag vet! Kolla windtarifa.com så fixar det sig. Es en Español, pero no pasa nada eh? Sabemos la lengua ahora!
Dundra på!
/Peps -
Haft min Naish AR5:a i 1 1/2 år nu och har aldrig haft några problem. Jobbigt…
Dundra på!
/Peps -
Ni med!?? Jag drar och pluggar nere i Cadiz 15 oktober. Det ligger bara 7 mil från Tarifa så jag kommer att vara där i stort sett varje dag det inte är bra vind i Cadiz. Hade varit kul att prata lite svenska också!
Dundra på!
/Peps -
Gå en kurs!!! Du måste vara säker på vad draken kommer att göra med dig beroende på vad du gör med den! Sedan är det gubblätt…
Dundra på!
/Peps -
Ja vad roligt!! För er jävlar som inte jobbar!!!
Dundra på!
/Peps