pjoter
Forumsvar skapade
-
har bara kört slingshot b2 å wasp. waspen va kul, snabb som tusan så den fick rätt bra tryck trots att den bara va kanske 0,5 m2. körde man den hårt va de surt å hålla den kvar vid kanske 5m/s vilket ju borde va grymt för storleken. tror helt klart det går att åka skridskor efter den från 3 m/s utan action då.
-
walle har helt rätt!!
jag har en sån skitgrejj, skiten ger ingen kraft ifrån sig, flyger knappt tillåmed. Va ute å testade den då de va sån jädra storm här nere å utegångsförbud, enda gången den genererat lite kraft, å den säckade varje gång man svängde den. en plastpåse eller en utspänd tröja ger mer drag än en såndär. köp en riktig trainer istället! du kan om du nu verkligne vill ha en köpa en av mig för 20:- eller nåt.
-
nej!! du har missuppfattat en grej, vi bor i skåne. de blir ingen vinter här.. bara lite småkyligt sådär.. å om jag inte minns helt fel så va de du som va ute å körde efter nyår, å då va de lika jädra kallt som nu.
-
mm, helt.. fan de blåste ju för lite. bara halvportionen ludde som kunde köra med sin 16.. å utan nåt tryck nästan.

-
ja å ludde sticker å kollar om e e körbart nu.
om de finns nån modig själ så ring 0708-22 77 50 för rapport. -
jag har inte heller fått tummen ur å göra än men då jag ska så tänkte jag bara sätta från pumpleash till framlinornas fäste där nere. En sån y-lina blir dyrare gissar jag å sen så vet jag inte om den påverkar kiten nåt, borde ju dra ihop kiten mer i framkant.
-
alla kites från 03 å framåt e helt ok. sitter det en pumpögla så är det lätt att fixa en egen 5e lina. annars får du sy å pyssla lite. men då får du den bara som en starthjälp och inte som säkerhetsdetalj. jag har en ss fuel å e skitnöjd med den liksom dom flesta med andra kites. märkestjatet är inte så noga, köp den du hittar som e billig å verkar ok. svårt att säga vad du kan köra på sommaren, jag började förra sommaren med en 13 å fram tills luli så blåste de för mkt varenda gång de blåste å efter de så va de för lite. så hitta hellre billiga drakar så du kan ha 2 el 3. e nog viktigare så du får upp åkdagarna, de gör dig till en bättre kitare än att ha en grym kite, om de nu finns nån som e grymmare.
-
vi skriver i det här forumet. nästan alla inlägg om åkning på detta forumet gäller oss i malmötrakten.
-
välkommen.
tror inte det är nogra problem med att ha saker liggande på ribban, sen behöver du kanske inte ha plånbok å mobil fullt synligt precis.
ribban funkar endast i rak N om jag inte minns helt fel.Vi är rätt många här i malmö som har bil och försöker vara ute så ofta vi kan, så håller du till här inne så vet du vart folk är på väg och om det är någon du kan åka med, brukar alltid lösa sig.
mvh Peter -
varsegod george, blir extra glad när det kommer från dig!
-
men de såg väldigt fint ut innan han ramlade..

neh fan, jävla skitväder! jag som va så sugen!!
-
skit åsså.. men du har väl köpt en 7:a jag kan låna..

-
jag e ju på om de blåser ok. men hör av er om när å hur fasen man hittar dit.
-
jag tycker nilsson har rätt. dom flesta av alla trådar de sista har bara handlat om skit, alltså har folk för lite att göra å då är det mkt bättre att lägga energi på argument mot fågelskådarna. Jag är lika värdelös jag så jag kan inte klaga på nån annan än mig själv men tycker vi alla borde lägga några min på bra argument å att surfa efter info hur det fungerat i andra länder.
Gogga, Du tillhör dom få som verkligen gör något så du ska absolut inte ta åt dig av sån här kritik!! Det du gör är skitbra, bara vi andra som ska få tummen ur å göra lite nytta!
-
jag kör med en skatehjälm å har aldrig fått vatten i ögonen av den anledningen. tycker den funkar helt ok, sen att man inte ser klok ut e ju helt oväsentligt.
Detta kommer nog bli som med skidåkning, i början va de bara ungar å tävlare som körde med hjälm, nu e de ju skitmånga som harå dom e tillåmed snygga ju.