pjoter
Forumsvar skapade
-
pjoter
Medlem28 september, 2004 vid 15:59 som svar på: Mediakåta Ystadpågar fick styra upp situationenvarenda gång jag e på stranden för att kita så ser jag folk som är ute med sina hundar. å 90% av gångerna så är hundarna lösa. tror dom skrämmer fler fåglar än surfarna.. å gör dom inte det så är det ju verkligen ett bevis på att fåglarna vänjer sig.
-
ändrar mig nog och hälsar på sociteten på näset istället.
fick rapport att det verkade fint där också och där vet man iaf gubbs som är ute. -
vag säger ni gubbs?
ser ju ut att blåsa kanon! ligger på stadiga 8 om lbws har rätt.
litte regn kanke men vad gör väl det? -
köper ingen bil som är tänkt att klara nån besiktning. helt klart lättast! då får den rosta hur mkt den vill.
eller så sätter man på takräcke och knyter fast dräkten där. så är den torr och fin då man kommit hem. -
visst va det. saknar ni den blå röken på som lägger sig som en skimrande film över mercorna å bmwsen?

men nu e jag en stolt bilägare så cykeln är påväg att ställas av.. den gröna fina 244:an e numera min alldeles egna fina bil.

kommer nerbrummande med den nåndag å leker lite med er!!oscar: de låter kanon de! tänkte nog försöka va där vid 10 -11 kanske.
kaiser å luddeman, kom till habo istället!! ska bli rocknboll där imorrn har jag bestämt!
tänkte sätta handlepasses å lite sånt där…… eller nåt. -
Grattis hugge du e fetast!!
-
8
Peter
malmö
kite slinshot, brett liquid force. -
håller med!
bra chrille! -
litte snabba argument..
jepp fåglarna blir rädda. iaf i början då dom inte vet vad det är och deras naturliga instinkt är att gömma sig för stora flygande saker eftersom det brukar vara rovfåglar. men rätt snart så kommer dom att vänja sig och leva på som vanligt trots kitarna, eller inte som vanligt eftersom dom har lärt sig att dom inte behöver vara rädda för alla skuggor. fåglar blir rädda för barnens leksaksdrakar också, och alla radiostyrda flyg och helisar. För att inte tala om flygplan, bilar, båtar och ungefär allt annat onaturligt människan hittat på.
Vid flygplatser, liftanläggningar mm så har fåglarna lärt sig de nya förhållandena och lever därefter, varför skulle inte detta gälla kitesurfare??
Varför av någon anledning är det just en ny ”ungdomssport” som blir attackerad? känns kanske igen från skateboard, inlines, snowboard mm.Man får också fråga sig vad kitearna kommer göra istället om det nu blir förbjudet? ganska troligt kommer många börja åka wakeboard efter båtar som spyr ut gifter i havet. Är detta verkligen bättre än att vi i början skrämmer fåglarna med våra miljövänliga och fruktansvärt roliga drakar??
-
kom igen nu gubbs. nån kan väl åka ner dit??
nån som kan lite om det hela?
tycker det är för jävla dåligt att få reda på det 2h innan!
fågelnissarna har säkert planerat det med massa argument långt innan! ska man va med i nåt sånt får man ju gärna ha lite koll på det hela.
hade det inte vart så jävla bråttom hade jag kunnat gå dit som vegosnubbe å djurvän å tjötat litte men vi hade ju fortfarande behövt nån som kan surfa.
-
ser ut att blåsa för mkt för mig nu om lbws har nån koll. om nån e på väg att sticka dit så skulle ett tfn-nummer uppskattas så man kan få en rapport.
-
det låter lockande. har en del å göra vid 2 tiden så man kanske skulle upp tidigt innan.
-
eller lagom rocker har jag ingen aning om men den ser inte helt fel ut iaf.
-
tung, runt 135 och lagom rocker..
men.. grejen e att fötterna e inte centrerade utan jag står precis vid hälkanten vilket ju ger mig ett grymt tryck så fort jag skär lite.
för det var precis när jag skulle börja lägga lite skär som framfoten bara sjönk igenom och fick mig att dyka.vet inte om jag ska testa att flytta stropparna lite eller istället flytta över dom padsen å stropparna till pickleforken, dom är mkt skönare! å sen få över dom lite större fenorna på den så kanske den blir ok å köra med ett tag till.