pjoter
Forumsvar skapade
-
tur vi hårda attackkvällssurfare finns som tar med oss tappade saker å säljer tillbax dessa till en rimlig peng…

hrrruuuummm, hhhost. hoost.. satt nåt i halsen tror jag.. host harkel hi hi hittelön… puuuh där släppte de.. -
igen.. de e ju minst en/dag nu när de blåser.
rätt taskig statistik.. snart kommer trädkramarna å spöar oss för alla sönderbrutna grenar.informerar förresten om att det blev helt ok surfing även på kvällen när alla stuckit.. i det sköna regnet kördes hela kvällen. däremot behövde det kämpas lite mot vindsurfare som va på ”vårt” område.. men jag vann ett race..
-
man ser väl vilket håll man riktar den åt.
annars kan man ju hålla upp en plastpåse, drake, flagga eller ungefär vad somhelst.. har tillåmed hört att man kan släppa gräs eller sand å se åt vilket håll de flyger..
-
jag blev något så fint som en beredskapsman men den utbildningen finns inte längre har jag hört. rätt vanligt e att man kan hamna i reserven eller så får man välja nåt som verkar kul.. jag fick en massa skit först men sen när jag kom till den som kunde nåt om det så fick jag välja ur en broschyr vad jag ville göra.. asgott va bara å peka på det man ville bli.
-
lär man sig vindsurfing så är det väl inte heller så många dagar som är roliga att köra…?
har man pengar så kan man ju ha alla tre..
fast då kan man ju åka på resa istället om man har så gott om pengar. -
vapenvägra.. funkar utmärkt. dom kan inte neka dig det.
jag fick 3 månaders glid istället för å ligga i skogen å frysa. -
precis! eller varför inte en rymdfärja??
de e kanske lite skillnad på att bygga en bil å en kite…
eller en bil e ju inte så svår egentligen, om man får plocka delar från andra.. lite hårdare om man ska göra allt själv!
allt e ju fråga om prioriteringar som sagt. -
e det verkligen millimeter??
tror inte det är så jäkla svårt att göra nåt som funkar. det gäller ju att kopiera bara.. självklart kommer det inte att bli den grymmaste draken i världen men det är ju inte heller målet. målet e att iaf ha nåt att köra på då den draken man har inte funkar. -
satt precis å funderade på det, att sy en egen.
farsan e ju segelmakare så han borde ju kunna.
finns det ritningar å sånt att hitta nånstans?? å hur kan man göra med bladders??
lättast e ju att kopiera nåt som funkar. -
surfar nere i gayskåne så får man kunna sitt latex.. gled senast i förrgår förbi nakenstranden i habo.
-
precis! men nu ville ju någon ha siffror på det å då e ju aldrig decimaler fel..

tycker iofs mätaren va bra för mig som glad amatör men efter 3 fyllningarn så har man fattat att när det går jävligt trögt så e de lagom.
-
sedär nu har jag mer koll.
i ss-04:an ska det vara 6psi enligt mätaren som sitter på pumpen som följer med.
går man då in på svenska industriinstruments hemsida och omvandlar 6psi så får vi fram detta.
bar 0.41369999999999995
kPa 41.37
mbar 413.7000000000000
mmHg 310.29så räcker detta??
-
hehe… ja just de ja.. bar å psi.
lite skillnad kanske..
me iofs e ju 2 bar inte så mkt.. räcker att komma ner till 10m så e man uppe i två bar.anonym, jag tycker det e rätt bra att få så många vettiga svar på såhär kort tid.
-
å när du kan rulla ihop den e det för lite..
eller du kanske ville veta trycket i bar??

slingshoten med onepump vill ha ungefär 6 bar i sig..
dom andra vill ha ungefär 6 bar i LE å bortåt 10 i struttarna..?
dum ska iaf va jävligt hårda helt enkelt.
har du en vanlig pump så pumpa tills de går trögt som f*n. då e de lagom. -
har du kört wake innan så ska du absolut inte skaffa en stor klumpig directional (som liknar en vanlig surfbräda).
jag har kört mkt snowboard innan å en del wake å en sån va det omöjligt att åka på för nån som är van att kanta.
jag har en 151 som jag lär mig på å väger 75 ungefär. de funkar bra. men jag tror man växer ur brädan fort så köp nån rätt stor tt. dom e ju rätt billiga.